ik heb vorig jaar een 26 cc motor van hobby city op mijn cessna gezet, alles werkt toen prima. ik wilde hem afgelopen week starten, maar ik kreeg hem niet aan de praat. Toen heb ik aspen benzine gehaald en gemengd tot 1:35 Ik heb de volgasnaald 2 slagen open en heb met de luchtnaald niets gedaan. Motor slaat direkt aan, maar als ik de choke dicht doe, dan slaat hij af. Ik moet de met de choke open blijven vliegen. De motor zuip nu als een tijger. Waar kan het aan liggen??? graag raad.
Choke dicht is geen lucht , is om te starten . maar daar loopt geen motor mee als alles goed is . Bij de Choke open kan je vliegen . En de H-naald moet je afstellen bij volgas , normaal zou hij verder dicht moeten . En ook de L-naald moet je instellen omdat die tot bijna 3/4 gas meewerkt . (L staat voor Low , niet voor lucht ) Mvg Johan
Zo is de choke dicht en kan je er niet op vliegen . Hij krijgt alleen maar door het kleine gaatje lucht , dit is alleen genoeg om met meer benzine kort aan te springen en direkt daarna weer uit te gaan. Mvg Johan
Met de choke dicht vliegen?!?!?!?!?!?!?!? Dat lijkt mij heel erg sterk, maar haal je misschien de termen dicht en open door elkaar?
hey Johan, bedankt voor jou reaktie en de moiete om een mooie foto te maken. Het is echt waar, vorig jaar vloog ik met de choke dicht (klep) Ik laat hem nu dan open staan (zoals het hoort). Hartelijk dank voor jullie reacties.
Banjo. De fabrikant van deze carburateurs heeft een mooie handleiding gemaakt waar je alles over deze carburateurs in kunt vinden. Deze handleiding vind je HIER. Als je deze hebt doorgeworsteld weet je alles wat er te weten valt. Afstellen wordt een heel stuk eenvoudiger omdat je dan precies weet wat je aan het doen bent. Wanneer er iets niet goed werkt kan je de oorzaak ook makkelijker vinden om dezelfde reden. Het heeft mij in ieder geval al meerdere keren goed geholpen. Volgens mij is dit eigenlijk verplichte leerstof voor alle Walbro gebruikers. Let op, het is een hele grote pdf file dus duurt het wel even voor hij geladen is en je hem op je scherm ziet.
Hallo Ernst, bedankt voor de info. Ik ga hem morgen ff printen op mijn werk en dan eens goed doornemen. Hartelijk dank voor de moeite die je hebt genomen.
Hallo Ernst, Bedankt voor de link naar de handleiding van de Walbro carb. Altijd makkelijk om bij de hand te hebben. met vrgr Rido.