Maar hoe verklaar je dit dan??
http://www.banggood.com/Cheerson-CX-20-RC-Quadcopter-Parts-Receiver-Board-CX-20-007-p-917993.html
Cheerson CX-20 CX20 RC Quadcopter Parts Receiver Board CX-20-007
Note:
The receiver board has been changed to new version with 2 antennas which can help to increase the control distance to 1000m.
de standaard versie heeft ook 2 antennes maar deze vind ik erg kort. 1 is ook langer dan de ander. Dus vandaar dat ik deze wilde kopen, hij moet dan van 300m naar 1000m gaan
Het verlengen van de antenne zal de range absoluut niet vergroten dat is je nu wel duidelijk mag ik hopen. De reclame die jij aanhaalt is precies dat,
een reclame.
Wat hier wordt geschreven is dat de nieuwe versie twee antennes heeft wat de range tot 1000m
kan vergroten. De tekst is zeer suggestief en helaas trap jij er ook in. Het zijn iets andere antennes dan de "gewone" antennes, het zijn open dipolen. In theorie zijn die wat gevoeliger dus kan de range wat groter zijn. Het nadeel van die antennes is wel dat ze een beetje richting gevoelig zijn. In het verlengde van de antennes hebben ze een iets minder goede ontvangst. Een juiste plaatsing van deze antennes is heel erg belangrijk anders kan je zelfs minder range overhouden.
De antenne op de zender is heel vaak ook een open dipool omdat die een wat hoger rendement heeft dan een "gewone" spriet antenne. In het verlengde van de antenne wordt juist minder signaal uitgezonden vandaar dat je de antenne op je zender nooit op je model moet richten. De meeste mensen zetten hem schuin, bijvoorbeeld naar links boven. Als je dan met je model voor je blijft zit je altijd in het gebied waar het signaal het sterkst is.
Zorg ook voor de juiste plaatsing van de antennes op je model. Ze moeten nooit achter een andere kabel of een stuk metaal zitten. Het mooiste is als minstens één van de twee altijd de zender kan "zien". Alleen dan zal je zeker weten die 300m halen en met een beetje geluk is zelfs 500m geen probleem.
Zoals je al aangeeft ga je niet zo ver bij je weg en wil je alleen "meer zekerheid". Maak je geen zorgen met de bestaande spullen en de juiste plaatsing van de ontvanger antennes zal je geen problemen krijgen.
Blijft wel over dat het allemaal techniek is en kapot kan gaan. Ik kan je dus geen garantie geven dat je nooit brokken zal krijgen. Zelf vlieg ik al meer dan 40 jaar en crashes door falende apparatuur zijn echt heel zeldzaam. Brokken heb ik wel gehad, meer dan me lief is maar dat geldt voor alle modelvliegers denk ik.