bericht van de KNVvL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ron

Ik zeg altijd ook tegen andere mensen.
Gebruik je gezonde verstand.
Ga het lot niet tarten.
Maar zo af en toe ondeugend zijn zit nu eenmaal in onze natuur.
Houden van uitdagingen en grenzen verleggen.
Creatief blijven en doen wat je leuk vind.
Je leeft maar 1 keer.

in de 35Mhz tijdperk was het heibel en oorlog als een bootje auto op de 35MHz zat.
want dat was onveilig, niet verantwoord kon storen etc.

Het verbaasd mij dan ook dat er nu met dusdanig apparatuur aan boord gevlogen wordt waarvan nog niemand kan garanderen dat dit geen storing oplevert. Daarnaast wordt ook hier stelselmatig de regelgeving fors overtreden.

De vergelijken met jij gooit ook wel is plastic in de gft bak loopt compleet spaak.
Het zou pas te vergelijken zijn als je chemisch afval in de gft gooit.

Zoals reeds vaker aangekaard. 150mW zal je de meeste niet over horen.
Echter zoals de meesten wel weten hebben de FPVérs daar vaak niet genoeg aan. Echter denk ik dat de oplossing dan ergens anders in gezocht moet worden in plaats van simpelweg het vermogen naar 500mW en meer te brengen.

Hoe groter de zendvermogen is hoe meer ruis dit kan veroorzaken. En dit kan wel degelijk nadelige gevolgen hebben op andere gebruikers maar ook op hele andere netwerken.

De agentschap telecom legt niet voor niets beperkingen op aan zendvermogens en andere factoren. Mijn mening is dat dit erg makkelijk in de wind geslagen wordt door de meeste hier. Met ag zo'n vaart loopt het niet.

Snachts 250km per uur over de A2 een ongeluk nee hoor ik niet heb een goede auto onder mijn kont mij gebeurt dat niet. Hoe klein de kans ook is het kan foutgaan.

Overigens met 250km per uur over de A2 kost je je rijbewijs en je voertuig.
Agentschap telecom heeft ook de mogelijkheden om boetes uit te delen en in beslag name toe te passen.

Vergeet niet dat wij minder vermogen gebruiken dan menig WIFI gebruiker in Nederland.
Zelfs Amerikaanse Spectrum DX7 heeft meer vermogen.
Als dit nu het hele probleem is waar praten wij dan over.

Volgens mij ben je gewoon de boel aan het opfokken door een knvvl draadje op de FPV topic te zetten.
Dus ik ga er verder niet op in.

Mij betreft mag het draadje nu gesloten worden.
Ik denk dat andere FPVer er nu ook wel klaar mee zijn.

Dus MOD close topic

Cheetah vind het jammer dat modelvliegers zeuren wanneer 35MHz wordt gebruikt voor varen/rijden.
Dat levert echter wel direct gevaar op, iemand te een te hoog vermogen op 1,3GHz gebruikt levert hinder op, geen gevaar...

"Vroegah" was men ook bang van 2.4Ghz op vliegende toestellen. Nu doen we niet anders meer want het is gewoongoed geworden. Waarom kan dat niet met FPV? Dat het met goede spullen helemaal niet stoort is al ruimschoots bewezen. Dat filmpje van freijn is er een fraai voorbeeld van. 52 piloten om zich heen, geen een die er last van heeft. Weten waar je mee bezig bent is het hele eieren eten. Een of andere kneuter die bij de gamma een babyfoon camera koopt en er lekker mee gaat zitten prutsen op de club is inderdaad niet zo handig. Maar zulk soort streken moet je niet aan de hele FPV community hun broek smeren. Dat zou hetzelfde zijn als alle automobilisten de schuld geven van de ene die snachts met 250km\u over de A2 ragt.

En er zijn duizenden wifi apparaten in Nederland die veel beroerdere rotzooi de lucht in sturen dan menig FPVer. Bestel een router in het buitenland en je hebt er weer een die 10 keer zo veel vermogen produceert dan wettig toegelaten. Om over gammele bouwmarkt portofoontjes en aldi veiligheids cameras nog maar te zwijgen.

Je zeurt over een haartje in een zee van stront, om het maar eens bot te zeggen.

De kuil moet nog iets dieper, Alwin.. we kunnen je echo nog horen. :roll:

Heheh, ik ga wel even voor de TV hangen, ook goed? ;)

En inderdaad, dit topic wordt weer akelig welles/nietes.
Iedereen heeft zijn punt gemaakt, dus even een dikke ketting eromheen?

Alwin,

kom eens naar een meeting van de FPV'ers en je zult verrast zijn !

Gegroet,

Jaco

Bijlmer ramp (was mijn 1e FPV toestel) , Turkisch airways (was mijn tweede FPV toestel)

neem dan ook aub je truck mee voor een leuke demo.

Maken we ook eens kennis met die kant van de modelbouw hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back