beschrijving van een zwever

hoi

nu was ik van de week in duitsland en zag ik een zwever hangen .
nu weet ik het merk niet en weet nog niet wat hij moet kosten ,maar als het goed is hoor ik dit maandag
hier volgt een korte beschrijving
ongeveer 2 meter, span v staart,geen rolroeren ,vluegel zit vast onder de canopy en met elastiek ,er is ruimte voor een wiel ,maar die zat er niet op .kleine v stelling .de romp loopt over naar een buis richting de staart .
wie weet waar ik het over heb ?
ik heb zelf geen flauw idee.
o ja ,volgens mij waren het ingedekte vleugels .
de vleugels waren niet bespannen met folie ,en de romp onbespoten .
gr paulus

simprop levert regelmatig zwevers die nog niet bespannen zijn. Je zou eens wat kunnen Googlen of de site van Simprop doorkijken.

ik heb even op de site gekeken van simprop ,maar volgens mij is het al een verouderd model .
hij lijkt wel wat op die modellen .

Is het zoiets?
Nova.jpg

Dit is mijn Robbe Nova. Het ontwerp is van de jaren 70, oorspronkelijk met ribbenvleugel en mechanische mixer. Deze heeft een ingedekte schuimvleugel en, uiteraard, digitale mixing. Oorspronkelijk heeft het toestel een wiel, maar de mijne niet.

hoi

ja volgens mij is hem dat ,tenminste,hij lijkt er verdacht veel op .

wat zou zo,n toestel leeg mogen kosten denk je ?

die daar hangt is nog niet bespannen en ongespoten .

en volgens mij helemaal leeg ,zelfs geen wiel er onder .

gr paulus

Tja, dat is een beetje wat de gek ervoor geeft... voor de een is het een verouderd model, voor de ander is het vintage. Ik betaalde €50 voor de bouwdoos, die niet helemaal kompleet bleek te zijn. Maar ik moet zeggen dat het model erg fijn vliegt. Ik vlieg 'm niet zo vaak (alleen als bij mij op de club de huckepack van stal wordt gehaald, anders gebruik ik electro zwevers) maar hij vliegt lekker vlot, het is typisch geen floater, en stuurt behoorlijk scherp ook al heeft-ie geen ailerons. Niet een toestel voor beginners zou ik zeggen.
Ik denk dat €50 aan de hoge kant is (maar ik had er dan ook iets emotioneels mee).
Hier is het draadje van vorig jaar over de Nova:
robbe-nova

Laatst bewerkt door een moderator:
jongens ,bedankt voor de kennis ,maar de zwever is niet te koop:mad: ,helaas .

baal er wel van ,want ik had mijn zinnen er wel opgezet ,vond het een hele mooie kist .

helaas de volgende keer beter .

gr paulus

Het is heel vervelend dat Robbe inmiddels ook een heli zo genoemd heeft. Dat vervuilt je zoekresultaten geweldig.

Back