besmet het helingvlieg virus

we hebben vanmiddag voor het eerst helling gevlogen (han veldhuis ramon wind en ik)

In lengerich Duitsland
het was in 1 woord geweldig maar ook best koud

het is best wel eng als je voor het eerst boven aan de bult staat en je zwevertje in het diepe gooit

Hier de foto's :p:p:p:p

IMG_1469.JPG

IMG_1495.JPG

IMG_1471.JPG

IMG_1502.JPG

IMG_1595.JPG

IMG_1523.JPG

IMG_1569.JPG

IMG_1537.JPG

IMG_1544.JPG

IMG_1506.JPG

IMG_1509.JPG

En dit gaan we echt vaker doen :D:D:D

gr erik

hey jako

het 1,5 uur rijden als we weer gaan zal ik wel even een pb doen kan je meschien wel mee rijden

en het de foxjes zijn 1,65 meter dacht ik zo en het waren er 3 we hebben 8 van die dingen bij ons op de club
leuk voor duo sleeps

gr erik

Laatst bewerkt:
hoi erik, ik zeg je 1 ding, de eerste vlucht op de helling is diegene die je binne 40j nog herrinert.

mooi vliegend vleugeltje...

kan je de plaatsnaam eens zeggen dan kan ik zien hoever t is van bij mij uit.

kvind de fotos geweldig, een rasechte hollander :p zelfs op de helling het trotse oranje dragen ;)

zo zijn wij belgen ook. als wij voor een sport supporteren gaat de vlaamse leeuw mee ;)

nja, t helling vliegen, tis me wat...

hellingvliegen is brokken vliegen, je zal t wel ondervinden.
in het begin niet zo, maar als je verder in je carriere begint gek te doen zal je nog wel wat stukken vliegen ;)

maar zoooooo leuk!!! :D

tis mijn passie geworden, t gewone zweven boeit me amper nog.
als ik ooit verhuis dan ist aan de hellingen :p
ergens waar t warm is.

hellingzweven! 1 woord... verslavend ;)

lengerich is dat de dorpsnaam of een gebied of hoe?

hoe kan ik het beste zoeken op mappy.be?

je zegt ook dat t best eng is om je zwever voor t eerst de dieperik in te gooien...
klopt...
maar een seconde later zie je dat de wind al direct eronder lift, en dan ben je al weer gerust eh ;)

hoe hoog is de helling naar schatting? en draagt hij hoog boven je uit?

hoi,

de fox'jes zijn van windrider
super kistjes van epp ong. 500gram
heb er zelfs nog een paar figuurtjes mee kunnen doen

de helling is ongeveer 50meter hoog en geschikt voor zuiden wind, en alleen zweef is toegestaan, dus geen elektro

Die fox'jes? Zijn die niet 1.65m ipv 1.1m?
zoals hier te koop bij lindinger?

Het wordt toch tijd dat ik eindelijk ook eens ga hellingvliegen. Zeker bij het zien van deze mooie foto's.

he erik

mooie foto,s man

ziet er inderdaad mooi uit daar
kunnen we dit ook in doetinchem doen op de bult??of is die een beeje te laag

gr paulus

zou er genoeg lift zijn voor 3m zwevers? en genoeg landingsruimte natuurlijk...

je kan er zat met 3 meter zwevers vliegen

ze vliegen er ook met 6 meter zwevers

maar gisteren waaide het niet echt vandaar dat we alleen kleine kisten mee hebben genomen

het enigste daar is dat je geen motoren mag gebruiken ivm het natuurgebied ook geen electro als je met een electro kist komt moet je de prop afplakken

ik zal wel weer plaatsen als we weer gaan

gr erik

leuke foto's mannen.. :)

wij waren ook al een tijdje van plan om eens naar die helling te gaan. Ik had eddie er al vaker over gehoort (bij aht..) en het lijkt me een mooie afwisseling met de wasserkuppe.. in ieder geval beter op 1 dag te berijden.. Het is er tot nu toe niet van gekomen maar ik ga daar zeker vliegen!

Misschien volgende keer van te voren iets afspreken ? dan gaan we samen.

Groeten, jeroen

@ han, denk dat ik mijn asw-24 maar hou, ik zet er dan een opsteek klapptriebwerk op voor onzekere dagen op de wasserkuppe...

heb alleen maar zwevers, niets elektro of benzine ;) dus dat zit wel snor ;)

alleen zuidenwind te bevliegen?

kheb ze beiden ingegeven op mappy.be en het is allebei ongeveer 3U30 rijden, 10min verschil zijn ze.

das al serieus ver voor mij ;)

dan kan ik even goed naar de wasserkuppe rijden :)

Mijn navigatie geeft 28 Oberhausen!!??
dus waar ligt nu lengerich?
de noordelijke Lengerich? ter hoogte van Harderberg duitsland in bij Lingen?
of lengerich ten zuid westen van Osnabruck?

Van uit Breda allebij ca 300km
Vanuit wichmond ca 130 km
Wasserkupper is 530 km vanuit Breda

Laatst bewerkt:
Rijnland-Westfalen, in de buurt van Ibbenburen, zo te zien. Heb daar met mijn 4m Ventus ooit ook een paar keer gevlogen. Goed onderhouden helling eigenlijk, met "ontsnappings" mogelijkheid in het akker vooruit. (Als het dan echt moet :) ) Ik was afgelopen weekeinde op de Wasserkuppe, had niets mee om te vliegen, want je had meer aan een snowboard. De piste was open, en de liften deden het... 50cm sneeuw :D

Hellingvliegen blijft altijd super...

Back