bestaat er zoiets als 'eenvoudige' heli's ?

een fatsoenlijke electroheli met een mooie aandrijving, zelfde gyo en zenderset komt niet veel goedkoper uit ben ik bang.

wil je goed instappen, dan denk ik minimaal als electro een rebell, logo of eolo, met een gy240 gyro en brushless.
voor nitro een welbekende r30v2 met gy240.

maar in beide gevallen zijn de kosten dik hoger dan een micro.
het vliegt ook in een andere categorie, is een beetje appels met peren vergelijken

http://www.ikarus-modellbau.de/Ikarus/aktion/aktion_web_france.jpg

Dit lijkt mij allesinds erg goedkoop.

Set FUN-Accessoires N° 1

Piccoboard PLUS 199,00 €
2 Micro Servos 49,80 €
Chargeur 14,60 €
Accu 8 élèments 24,90 €
total 288,30 €
Votre Prix du Set 249,90 €
Vous économisez 38,40 €
+ easy-SIM CD gratuit 29,90 €
Vous économisez au total 68,30 €

Set FUN-Accessoires N° 2

Ernetteur 99,00 €
Pair de Quarz 27,60 €
Piccoboard PLUS 199,00 €
2 Micro Servos 49,80 €
Chargeur 14,60 €
Accu 8 élèments 24,90 €
total 414,90 €
Votre Prix du Set 299,90 €
Vous économisez 115,00 €
+ easy-SIM CD gratuit 29,90 €
Vous économisez au total 144,90 €

Of het echt goedkoper is als anders weet ik niet.

voor meer info:
http://www.ikarus-modellbau.de/Ikarus/France/index-f.html

[edit:gerard ] heb er maar een linkje van gemaakt, plaatje was zo groot dat de layout naar de knoppen ging. ]

Nadeel van een Piccolo Fun is dat deze geen kogellagers heeft en daardoor meer speling (en dus moeilijker) te vliegen dan bijv. een Eco Piccolo, een Hummingbird/Carboon of een Aerohawk, deze hebben allemaal kogellagers.

Verder is het verstandig om een ballager in de tuimelschijf te plaatsen om de speling tussen hoofdas en tuimelschijf weg te nemen.

Ik wil de discussie over micro heli's vs. de grotere heli's niet weer aangaan, maar wil wel zeggen dat er veel mensen een hoop plezier beleven aan de micro's en hier toch leuk mee leren vliegen. Uiteindelijk stappen enkele wel over op grotere heli's. Maar goed, feit is dat je voor zo'n 250-300 Euro met de juiste begeleiding/informatie (o.a. dit forum) in ieder geval kunt kijken of heli vliegen iets voor je is.

Johan
HobbyDeals.nl
W: www.hobbydeals.nl
E: Johan@HobbyDeals.nl
T: 0317 311172

Ps. bellen of e-mailen als je vragen hebt mag altijd! :wink:

Vergat nog te zeggen dat heli vliegen niet gemakkelijk is, het kost gewoon tijd en inzet om het onder de knie te krijgen. Het gaat meestal stapje voor stapje beter en als je daar geduld voor hebt en kunt genieten van die kleine stapjes dan heb je er een hele leuke hobby bij!

Groeten,

Johan
HobbyDeals.nl
W: www.hobbydeals.nl
E: Johan@HobbyDeals.nl
T: 0317 311172

Back