Beste 2.4 Ghz zender

Iemand die acro vliegt zal oha maar 4 kanalen gebruiken. Van wat ik heb gelezen is er alleen kans op een probleem als je alle 8 kanalen tegelijk op max hebt staan.

Het is inderdaad ook een uitzonderingssituatie die vooral in theorie speelt en in praktijk alleen mee te maken kan krijgen onder bepaalde omstandigheden....maar het feit blijft dat dit "probleem" onder de grote merken niet speelt en ook onder FrSky niet zou mogen spelen, het is gewoon een ontwerpfout en zou niet mogen kunnen.

Ik gebruikte dit ook alleen maar om aan te geven dat een zender of module zoals de FrSky spullen gewoon veel meer leeswerk is en het allemaal net wat minder plug en play is dan de duitse en amerikaanse merken.

Ik ga zelf trouwens ook gewoon de 18ms firmware gebruiken, waarbij ik kanaal 6,7 en 8 zo ga instellen dat deze altijd 1ms signaal geven (helaas kan je bij de Taranis geen kanalen niet laten uitzenden....met de FrSky insteek modules zou dit wel kunnen las ik).

Suc6 met zoeken Daniel, hoop dat je wat aan m'n verhalen gehad hebt! Gewoon rustig aan zoeken, kijken en vergelijken. En ook het 2e hands gedeelte in de gaten houden, misschien dat er een keer een zender bij zit die je bevalt en je tegen een leuk bedrag mag overnemen van iemand.

Klopt, tweedehands is ook prima! Ik heb ook een paar berichten gekregen van mensen die ze aanboden, die overweeg ik allemaal. En ik heb ik zeker wat aan je berichten gehad! Heel erg bedankt voor de moeite!

Mijn eerste Zender was een Futaba T8FG.
Die kan ik je echt aanbevelen.
Door de Software update had ik opeens 12 + 2 Kanalen ipv. 8 + 2.
Als tweede hands zeker niet al te duur en een degelijke kwaliteit.

Ook Graupner heeft met de MX-16 een hele goede zender in z'n program, en als 2de hands ook betaalbaar.

De beste zender bestaat eigenlijk niet...
Ieder heeft z'n eigen "beste zender"

Voor mij is bv. de Jeti DC-16 de beste zender die er is.
Ik had daarvoor een Graupner MC-32 waar ik 1 jaar mee heb lopen kloten.
Ik was er helemaal niet gelukkig mee.
Voor anderen is de MC-32 nu juist weer de beste zender.. enz.. enz..

Groetjes,

Jordy

Heb spektrum gehad, Graupner hott gehad maar voor ''mij'' is er maar 1 merk dat bovenop staat.
Beste range, beste potmeters , beste kwaliteit en dat is Futaba.

Het is al eens geschreven hier, maar let bij je aankoop er vooral op dat de ontvanger een RSSI uitgang heeft of dit via telemetrie terugmeld aan je zender. Veel instap modellen van de grote merken hebben dat nl niet. Bij FPV is het echt prettig te weten of je nog veilig verder kan vliegen.

Klopt helemaal (ik heb o.a. een x8r ontvanger), maar die hebben geen analoge porten meer, helaas alleen nog maar de smart port...terwijl juist de analoge poorten interessant zijn vooral bij multicopter doeleinden (o.a. om dat je hier gemakkelijk een fc op kan aansluiten die data zoals gps snelheid, batterij voltage, hoogte etc.

Maar wellicht dat de digitale smartport ook wel om te toveren is tot analoge ingangen met een converter. Ik ga er eens naar kijken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back