beste 7,2 nimh accu

Hallo,

wat is het beste merk voor 7,2V nimh racingpacks?

Rij nu met ansmann, lrp, team-orion en corally, deze bevallen me echt super goed ( levensduur is nu al 2,5 jaar ). Maar wat vinden jullie het beste merk.

( geen opmerkingen over lipo, want ik wil mijn auto niet in rook op zien gaan;) of me huis )

alvast bedankt

Waarom geen lipo :?:

Dat van auto's of huizen die in de fik vliegen is bij normaal gebruik niet van toepassing...

Ennuhhhh weleens een NI-MH zien ontploffen :?: ;)

De GP3300 en GP3700 waren de beste cellen die ik tot nu toe gezien heb.

Jammer genoeg zijn die er voor zover ik weet niet meer ....

Vooral de 3300's waren nog erg goed ... Daarna is het snel berg afwaarts gegaan met de betrouwbaarheid van de cellen alleen maar op grotere capaciteiten in dezelfde cel te proppen.

Rij met electro alleen on-road, heb 8 accu's 3300-5100mah, doen het nog goed, worden altijd met 3A geladen en de snelheid die ik uit mijn auto haal is eigenlijk hard zat 62,2kmp/u. In de auto zitten brushed motoren van team-orion, corally en ansmann. Slijtage en snelheid moeten in balans blijven. De accu's worden niet heet tijdens het laden of bij het mishandelen:p.

Ik zie eigenlijk geen reden om in eens over te stappen naar lipo.
Mijn regelaar mag maximaal 8,4 hebben, dus dat moeten dan 2s en die 0,2V maken niet echt veel uit denk ik, kan ik net zo goed met 8,4 accu's gaan rijden. Brushless vreet veel stroom, als ik sneller wil moet ik zeker onder de 8t gaan zitten. Dan ben ik meer accu's aan het verwisselen dan aan het rijden:(.

Brushless vreet stroom ? Het heeft bij mijn weten toch pakke minder wrijving! Je doet me denke aan me bompa , enkel het oude is goed:D

brushed is verder ontwikkeld dan brushless, brushless draait lichter dan een mamba monster. Als ik daar een 5100mah accu in leg ( 2 stuks dan ) kan ik minder lang rijden dan in een auto met brushed motor. Ik weet wel zeker dan mijn brushed op snelheid sneller met een 7,2v accu dan julie 13,5T met 2s lipo. Zal over 2 weken wel een filmpje maken, maar eerste nog op vakantie

Ieder koopt wat hij/zij wil, ik vind tot nu toe brushed fijn. Worden er nog wedstrijden gereden met brushed motoren? Wil namelijk bij een club erce in Eindhoven. Doe dit al vanaf mijn 4e dus dat is bijna 12 jaar. Als ik zelf een circuitje maak gaat dat goed, ben ook al een keer bij erce geweest 2-3 geleden, en op het circuit gereden en dat ging goed. Mijn auto weegt 1300gram, 10T brushed motor, 7,2V racing pack, banden hpi super slick blended. Maakt de body nog iets uit, of zijn alle body's toegestaan? Heb een audi tt, ferrari 360, mercedes clk amg, bmw m3, alfa, ford gt, porsche g11 gt3, subaru wrx sti en een zonda pangi f.

Brushless vreet stroom ? Het heeft bij mijn weten toch pakke minder wrijving! Je doet me denke aan me bompa , enkel het oude is goed:D

haha

ansmann, Brushless is beter, lipo is beter en het hoeft helemaal niet duur te zijn.

Natuurlijk moet je je huidige dingen niet gaan aanpassen maar als je dan toch nieuw wilt kopen moet je wel voor de nieuwe technologie gaan hoor !!

Dus niet eigenwijs doen.

brushed is verder ontwikkeld dan brushless, brushless draait lichter dan een mamba monster. Als ik daar een 5100mah accu in leg ( 2 stuks dan ) kan ik minder lang rijden dan in een auto met brushed motor. Ik weet wel zeker dan mijn brushed op snelheid sneller met een 7,2v accu dan julie 13,5T met 2s lipo. Zal over 2 weken wel een filmpje maken, maar eerste nog op vakantie

Vandaar dat dus alle RC voertuigen/vliegtuigen/boten/alle andere zooi, 1:1 wagens en weet ik veel wat allemaal naar brushless omgebouwd wordt... :rolleyes:

Ik heb ook nog het een en ander oude spul hier liggen, brushed regelaars, brushed motoren en nog een mechanische regelaar zelfs, maar om nou te zeggen dat dit spul beter is dan mijn huidige brushless en LiPo spul? NOOIT! :mrgreen:

haha

ansmann, Brushless is beter, lipo is beter en het hoeft helemaal niet duur te zijn.

Natuurlijk moet je je huidige dingen niet gaan aanpassen maar als je dan toch nieuw wilt kopen moet je wel voor de nieuwe technologie gaan hoor !!

Dus niet eigenwijs doen.

Ja maar als je nou al 12 jaar brushed rijd en je hebt daar zoveel spul van, ga je dat toch niet in een keer omruilen. Ik ga pas over naar lipo en brushless als het wat verder is ontwikkeld ( duurt misschien niet lang, maar het is wel een verschil ) Kijk nou zelf naar die eerste brushless motoren en de 2e generatie, dan zit daar al veel verschil in, net zoals de accu's 3 jaar geleden was er al niet zoveel van dat lipo gebeuren. Dus er veranderd veel. Maar welk setje brushless zou dan wel goed zijn om minimaal 55kmp te halen van zeer goede kwaliteit en niet zoveel accu's vreet?

Ja maar als je nou al 12 jaar brushed rijd en je hebt daar zoveel spul van, ga je dat toch niet in een keer omruilen. Ik ga pas over naar lipo en brushless als het wat verder is ontwikkeld ( duurt misschien niet lang, maar het is wel een verschil ) Kijk nou zelf naar die eerste brushless motoren en de 2e generatie, dan zit daar al veel verschil in, net zoals de accu's 3 jaar geleden was er al niet zoveel van dat lipo gebeuren. Dus er veranderd veel. Maar welk setje brushless zou dan wel goed zijn om minimaal 55kmp te halen van zeer goede kwaliteit en niet zoveel accu's vreet?

Lipo en brushless niet zo ver ontwikkeld :?:

Heb jij wel opgelet de laatste jaren :?: :rolling::rolling:

Zowel lipo en brushless zijn al verder als brushed en ni-mh's ooit zijn geweest :rolling:

Ik heb nog langer brushed gereden als jij , maar toen brushless z'n eerste betrouwbare autoregelaars kreeg in de vorm van een Novak GTB kwam die er toch echt....

En dan merk je meteen hoever je achterloopt als je brushed rijdt :rolling:

Lipo en brushless niet zo ver ontwikkeld :?:

Heb jij wel opgelet de laatste jaren :?: :rolling::rolling:

Zowel lipo en brushless zijn al verder als brushed en ni-mh's ooit zijn geweest :rolling:

Ik heb nog langer brushed gereden als jij , maar toen brushless z'n eerste betrouwbare autoregelaars kreeg in de vorm van een Novak GTB kwam die er toch echt....

En dan merk je meteen hoever je achterloopt als je brushed rijdt :rolling:

Helemaal mee eens, ik denk dat ansmann-racing pas leest sinds een week en daarom al zo n eind achterloopt en daarom nog wat aanklungelt met zijn brushed spulletjes.:rolling:

HAHAHA, meer troep heb ik nog nooit gehoord.. Brushless draait lichter als een mamba monster? DAT IS HETZELFDE
daarbij, een brushed op 7.2v, outrunned een 13.5T op 2s?? NOOIT

DAT IS HETZELFDE daarbij, een brushed op 7.2v, outrunned een 13.5T op 2s?? NOOIT

Dat is best mogelijk ;) Als je een 7x1 brushed gebruikt met 6 cellen NiMh ben je best sneller dan een 13,5T op 2S Lipo. Die 13,5T kan best hard met de juist regelaar maar een brushed motor kan nog steeds sneller gaan. Dat zelfs nog met die ouderwetse NiMh cellen. En zeg nooit nooit ;)

Edit:
Zoals al veel vaker gezegd dat iets brushless is en op Lipo rijdt zegt helemaal niets over de snelheid van een model. Er zijn veel en veel meer Factoren die snelheid bepalen.

Brushless voordeel weinig onderhoud en een hogere efficiëntie en bij Lipo is het de lagere interne weerstand en de zeer lage zelfontlading die het een makkelijker en betere optie maakt.

Laatst bewerkt:
Dat is best mogelijk ;) Als je een 7x1 brushed gebruikt met 6 cellen NiMh ben je best sneller dan een 13,5T op 2S Lipo. Die 13,5T kan best hard met de juist regelaar maar een brushed motor kan nog steeds sneller gaan. Dat zelfs nog met die ouderwetse NiMh cellen. En zeg nooit nooit ;)

Edit:
Zoals al veel vaker gezegd dat iets brushless is en op Lipo rijdt zegt helemaal niets over de snelheid van een model. Er zijn veel en veel meer Factoren die snelheid bepalen.

Brushless voordeel weinig onderhoud en een hogere efficiëntie en bij Lipo is het de lagere interne weerstand en de zeer lage zelfontlading die het een makkelijker en betere optie maakt.

heb gisteren een 5,5T ezrun ( e-bay ) bestelt met een lipo van hobbyking 3s 5000mah. Kijken ofdat dit echt beter is.

Ieder koopt wat hij/zij wil, ik vind tot nu toe brushed fijn. Worden er nog wedstrijden gereden met brushed motoren? Wil namelijk bij een club erce in Eindhoven. Doe dit al vanaf mijn 4e dus dat is bijna 12 jaar. Als ik zelf een circuitje maak gaat dat goed, ben ook al een keer bij erce geweest 2-3 geleden, en op het circuit gereden en dat ging goed. Mijn auto weegt 1300gram, 10T brushed motor, 7,2V racing pack, banden hpi super slick blended. Maakt de body nog iets uit, of zijn alle body's toegestaan? Heb een audi tt, ferrari 360, mercedes clk amg, bmw m3, alfa, ford gt, porsche g11 gt3, subaru wrx sti en een zonda pangi f.

Moeten we dit nu echt geloven?

Back