BESTE accu lader

• Topicstarter Topicstarter murdock123
  • Startdatum Startdatum
Ik doe het al een tijdje hiermee:

QUATTRO-1(1).jpg

Wat nou peperdure euro merken... Mijn bamihap doet het net zo goed voor de helft van de poen! ;)
<tongue in cheek>Ja maaar! die is vast niet getuned op europese stroom! Of anders gebruiken ze mindere kwaliteit onderdelen waardoor je accus zullen onploffen en je huis afbranden!!!!!. Als je niet genoeg betaald hebt, dan neem je de hobby niet serieus!!! </tongue in cheek>

Het mooie is wel dat die lader van jou eigenlijk 4 keer zo'n gewone 4 knops lader in zich heeft, inclusief lcd en 4 knopjes. Ik ben benieuwd of er dan nog wel de normale printjes in zitten, of dat ze daar toch zelf iets voor gebakken hebben?

Anyways, ik gebruik een imax B6, gevoed met een oude laptop voeding. Doet zijn werk naar behoren, dus goed genoeg voor mij. De 'beste' lader wil ik eigenlijk niet eens hebben, want daar betaal je dus ook de hoofdprijs voor, en aan opschep-materiaal heb ik ook geen behoefte.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heheh ja JiB er zijn toch nog mensen die zo denken.
Als het niet voor 200 euro door een duitser in elkaar gefrobbeld is, is het voor sommige niet goed genoeg. :p
En nee ze zijn gelukkig niet zo lui geweest om gewoon 4 bordjes in een nieuwe doos te schroeven. ;)

Er zijn een boel mensen die 55w (per poort) teweinig vinden, maar gelukkig kan ik er goed mee vooruit.
Ik kan mijn accus op 2C laden, maar waarom zou ik, als een accu een tientje kost en ik 4 poorten heb. ;)
Iedere 15 minuten een verse, als het dus moet zelfs iedere 7 minuten.
Voor die heli jongens is het een ander verhaal denk ik. ;) Sommige halen met 55w nieteens 1C.

Gebruik nu twee ICharger 208B
20A max
8S Max (lipo)
300W bij 12V / 350W bij > 18V ( dit is output)

G3 5s3300mAh in 12 minuten vol ( vanaf ~90% leeg ):mrgreen:
G3 6S5000mAh in 18 minuten vol ( vanaf ~85% leeg )

Maar als je echt power wil zijn er binnen kort twee mogelijkheden voor een redelijke prijs
- FMA CellPro Power lab 8 ( twee besteld, verwacht ze binnen een paar weken )
max 8S ( lipo)
max 30A
Power 500W @ 12V / 1000W@24V
prijs 239 dollar

- Icharger 3010
max 10s
max 30A
max ~ 500W @ 12V / 1000W@24V
Prijs ?

Bart,

Ik heb nu een icharger 208B en wou er nog 1 bij nemen maar voor
grotere kisten 1x 6 cell per lader komt dat nog eigenlijk wat te kort.

6 cell 2650mAh knal ik vol met 13A=5C
Maar 6 cell 4000Mah stopt het al bij 12A=3C laden.
Komt denk ik door de extra weerstand van die cellen dat ze met minder power vol gaan..

Wil eigenlijk 6cell 5000mAh met 5C vol kunnen pompen.

En dat evt 2x bij een 12 cell kist.

Nu =2x een van bovenstaande laders ook wel erg lekker.
Jammer dat ze geen 12 cell doen anders = 1 zon lader
met 1000W ook al wel zon beetje genoeg om een 2x 6 cell 5000mAh vol te duwen met 4/5C.

Weet je ook nog een voeding die een beetje goed geprijst is om dit geweld aan te kunnen?

Zoets had ik eerst op het oog:
Netzgerät 60A / 900W McPower MRGN-900 0-60V 19 Zoll [NE-RNG900] - 169,00 &euro; : \\EFFEKTMODELL//

Mijn beste lader is de Schulze Chameleon ISL-636+.

SCHCHARGER6636D-400[1].jpg

Ik heb hem al jaren, en na een firmware upgrade van Schulze zelf kan hij nu ook LiFe accus aan tot 12S.

Maar voor mijn standaard RC spullen gebruik ik gewoon een Imax B6 of een T2M Swallow AC/DC EQ met ingebouwde balancers. Die doen het voor huis tuin en keuken gebruik prima en zijn een stuk lichter dan de Chameleon.

Ik heb nu een icharger 208B en wou er nog 1 bij nemen maar voor
grotere kisten 1x 6 cell per lader komt dat nog eigenlijk wat te kort.

6 cell 2650mAh knal ik vol met 13A=5C
Maar 6 cell 4000Mah stopt het al bij 12A=3C laden.
Komt denk ik door de extra weerstand van die cellen dat ze met minder power vol gaan..

Wil eigenlijk 6cell 5000mAh met 5C vol kunnen pompen.

En dat evt 2x bij een 12 cell kist.

Nu =2x een van bovenstaande laders ook wel erg lekker.
Jammer dat ze geen 12 cell doen anders = 1 zon lader
met 1000W ook al wel zon beetje genoeg om een 2x 6 cell 5000mAh vol te duwen met 4/5C.

Weet je ook nog een voeding die een beetje goed geprijst is om dit geweld aan te kunnen?

Zoets had ik eerst op het oog:
Netzgerät 60A / 900W McPower MRGN-900 0-60V 19 Zoll [NE-RNG900] - 169,00*&euro; : \\EFFEKTMODELL//

Weerstand cellen? Jeetje even een beetje electro 101 kan ook geen kwaad alvorens je begint met hoge spanning accu's en het laden hiervan.

Limieten van laders is meestal Ampere of Vermogen. Zowel van de lader als van de voeding!

Vermogen nodig om te kunnen laden: voltage x ampere laadstroom = watt

Voorbeeld; Lader met de volgende specificaties 15A 150Watt op een voeding die 30A 300Watt kan leveren. Lipo 6S 5000mAh.

Max laadstroom van de lader: 150W/(6x4.2V) = 5.95A laadstroom (net iets meer dan 1C).

Terug over het topic item .... Gebruik EOS0615i DUO3 ... super kwaliteit en betrouwbaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Weerstand cellen? Jeetje even een beetje electro 101 kan ook geen kwaad alvorens je begint met hoge spanning accu's en het laden hiervan.....................
.

Ik weet er aardig wat van.
Volgens mij snap je zelf niet wat ik bedoel....:rolleyes:
Een nieuwe cell kan iets meer weerstand bieden bij het laden.

Ik heb een 2650mAh 6 cell lipo die ik kan laden met 13.25A ofwel 5C
Maar ik heb ook een 4000mAh 6 cell lipo en die kan ik maar laden met
een goede 11.5A, hoger wil mijn lader niet.

Beide zijn voor laden met 5C geschikt.
Het 4000mAh pakket zou zelfs met 20A geladen mogen worden.
Dat trekt mijn lader niet maar dan nog zou mijn lader ook 13.25A moeten kunnen halen bij dit pakket omdat het net als het andere pakket een 6 cell lipo is.

Enige wat ik kan bedenken is dat de weerstand in die cellen nog zo hoog is omdat het pakket nieuw is dat het maar met 12A gaat.

Want in jouw formule:

330W(mijn lader)/25.2v (6x4.2v) = 13.09A
Dat haalt hij bij het ene pakket maar niet bij de andere 6 cell.
Meet ik het voltage dan zijn beide lipo,s gelijk....

Laatst bewerkt:
Let wel op hij kan maar 18V input aan en heeft > 15 volt nodig voor die 400 watt. Das niet makkelijk te regelen op het veld.

Ik heb trouwens die MRGN 900, ben er zeker niet tevreden over. Zwaar en onbelast geeft hij een hoge pieptoon. Ik moet zeggen dat ik hem amper gebruik om te laden.

Twee dikke PC voeding in serie zijn lichter en kunnen dat vermogen ook leveren en kosten de helft, wel een kleine belasting op de 5Volt.

Bart,

Let wel op hij kan maar 18V input aan en heeft > 15 volt nodig voor die 400 watt. Das niet makkelijk te regelen op het veld.

Ik heb trouwens die MRGN 900, ben er zeker niet tevreden over. Zwaar en onbelast geeft hij een hoge pieptoon. Ik moet zeggen dat ik hem amper gebruik om te laden.

Twee dikke PC voeding in serie zijn lichter en kunnen dat vermogen ook leveren en kosten de helft, wel een kleine belasting op de 5Volt.

Bart,

Nou ja nu ik die dikkere i charger zie, dan is zon voeding toch niet sterk genoeg, hij is wel zwaar maar wel regelbaar. leek me een mooie voeding voor het geld, maar hij werkt verder wel goed?
Manson 9602 doet hetzelfde maar kost iets van 210€ en weegt 5.8Kg
Omdat die MRGN plat was leek me die makkelijker in te bouwen in een koffer ofzo dan zon manson en is goedkoper.

pc voeding in serie, dus 2x12v= 24v.

Maar dan neem je 2x een pc voeding, je belast de 5V uit gang wat
maar hoe zet je ze in serie dan?
Zal niet zo makkelijk gaan als bij een lipo neem ik aan.
Of is het zo simpel als gewoon 2x de 12v pakket en in serie zetten?....

Neem aan dat het op zijn minst dezelfde voedingen moeten zijn voor goed gebruik maar hoe los je het punt dan op dat een pc voeding die zeg 40A levert. Dat hij die 40A levert over b.v 4 aparte lijnen?
b.v 4x10A
Of zet je die allen weer parallel ofzo?
En dan van beide voedingen in serie....

Wel leuk dat er betaalbare 1000W laders beginnen te komen maar 1000+w voedingen die niet te zwaar/duur zijn blijven achter?

Laatst bewerkt:
Ik heb in de aanbieding voor 129 euro een Infinity-3 gescored. Ik heb direct alle pakketten ingeprogrammeerd en hij bevalt mij prima.
Heerlijk vind ik de grafische weergave, de uitgebreide info en achteraf de status van de accu zoals de interne weerstand en piekvoltage. Ook de 2e uitgang met een autodetect van 1 tot 8 cellen is heerlijk voor de meeste van mijn apparaten, helaas schiet de amperage iedere keer op "auto" bij het opnieuw aansluiten, gezien ik het meeste kleine spul op 2A laad zou ik hem graag daarop willen houden.

Zo'n BID chip lijkt mij ook heerlijk werken maar bieden veel van mijn accu's nu niet die ruimte, jammer vind ik ook de zeer kleine en onhandige stekker voor die chips en in de lader. Bij het correct gebruik van zo'n chip hoef je niets meer in te stellen maar vrees wel dat een stukje opmerkzaamheid verdwijnt.

Amperage ff opschroeven voor je gaat laden Roelof ;)

Een druk op de hot-key , amperage opschroeven tot 2 amp. en weer drukken...
Dan blijft ie als het goed is op 2 amp staan en hoef je hem (zolang je de stroom er niet af gooit) alleen maar te starten :thumbsup:

Wel een geweldige lader idd... Nog geen moment spijt gehad ondanks dat ik destijds de volle bak heb betaald.

Back