even mijn mening,
ALS je tamiya neemt, koop dan GEEN xbg, het is inderdaad een kwalitatief goede auto, maar de snelheid is erg laag.
bovendien zijn de tuningsparts veel minder (geen 2 speed) dan een TG10
een TG10 rijdt beter en is sneller, mijn advies is dan om dan een versie met de FS12SS motor te nemen, niet een met een FS12LT, de prijs scheelt amper, maar de SS versie is een veel betere OS motor.
Van een TG10 is ook een snelle auto te maken, alleen moet je er wat meer zelf bij kopen, een 2 speed en een snelle uitlaat schelen al veel, alleen word deze niet bij de standaard tg10 meegeleverd, wat bij andere wel eens wel word gedaan
De protech kan er wat gammeler uitzien, maar het valt erg mee, het is een echt snel topmodel, dus dat scheelt met een allround model zoals TG10, alleen zou mijn persoonlijke voorkeur geen protech zijn.
De mugen ken ik persoonlijk niet, maar heb wel goede ervaringen gehoord
HPI is een erg mooi merk wat goede autos bied in verschillende prijsklassen, die allen gebaseerd zijn op de nitro RS4 en dus ook om te bouwen naar een andere versie (een standaard nitro RS4 is te tunen tot een snellere EVO)
bovendien is hpi ook erg goed bekend en dus ook vanuit vele winkels te leveren
(dit geld ook voor tamiya)
mijn ervaring is dat protech en mugen minder voorkomen...
een belangrijke factor is het budget wat je er aan uit wilt geven, dat moet je wel goed weten van tevoren