beste elektro vliegtuig

wel gebruik dan de zoek knop, of luister naar onze raad, als je nog nooit met een modelvliegtuig hebt gevlogen, ben je dan echt bereid om meteen met rolls te beginnen, neem bijvoorbeeld de rtf set van de easystar als je de 400 euro niet haalt, of zoals mestdaght zegt, koop 2dehands spul ;)

grts.

ik luister zeeeerr goed naar jullie raad !!!
maar ik ben zo kieskeurig :P

is een bouwpakketje niet beter dan leer je ondertussen ook hoe alles in mekaar zit enzo...

gr.senne

sja, bij multiplex kan je het zeker niet echt een "bouwpakketje" noemen, maar eerder een fast food vlieger, op 1uur steek je een minimag ineen met wat spoed, ga in het begin maar voor de easystar, die wielen en al is voor later, ik wou in het begin ook wielen omdat het "realistischer" lijkt, maar met wielen komen er een hoop dingen en problemen bij, bijvoorbeeld kun je niet overal landen en opsteigen, met easystar wel wegens zijn buiklandingen enz enz. ;)

greets

Ben het wel met Mestdagh en Samuel eens, kijk voor een easystar heb je een mooi toestel waar je heel veel plezier van kan hebben.
En als je op modelbouwmarkt kijkt zie je een leuke set staan voor €150,- het enige dat je dan nog moet hebben is een lader!
En als je dan uitgespeeld bent met de easystar heb je nog ruim €100 over voor een ander leuk schuimpje :zon:

Jongens, ik begrijp dat de Easystar een goed toestel is waar jullie kennelijk veel plezier aan beleefd hebben, maar dat wil niet zeggen dat dat de enige juiste keuze is. Gezien topicstarters omschrijving, is de minimag wat hij zoekt, niet de easystar. De minimag heeft nog meer voordelen boven de Easystar, zo heeft hij standaard al rolroeren.

Qua prijs scheelt het misschien 10 of 15 euro voor de 'bouwdoos' (het is een ARF, dus niet echt een bouwdoos) en voor de rest zijn de kosten gelijk. Je kunt de minimag ook op richtingsroer alleen vliegen, gelijk aan de Easystar. Je kunt dan later, als het budget wat is aangegroeid, de 2 servo's voor de rolroeren kopen.

Daarnaast heeft de minimag wel wieltjes en ziet hij er - naar mijn mening - stukken beter uit, meer als een 'echt' vliegtuig. De Easystar gaat meer de zwever kant op, wat mij betreft.

Ik heb met beide gevlogen (alhoewel de easystar maar 1 keer) en de minimag is domweg een stuk leuker, als je op zoek bent naar een 'echt' vliegtuig (itt een zwever). Beetje een gelijk verschil als tussen een Charter en een Calmato, de minimag kan meer en dweilt minder.

ja, nee, ja, nee,?????

Hezik grotendeels heb je gelijk, voor wat hij aan geeft zou de minimag de optie zijn, maar dan komt het formaat en de snelheid om de hoek kijken.

Met de minimag ben je al snel aan de zichtgrens, met de Easystar kun je iets verder weg vliegen en heb je dus iets meer tijd om te reageren en te corrigeren. Het toestel blijft langer herkenbaar net zoals de vliegrichting en -houding.

Daarnaast is de snelheid van de minimag direct al een stukje hoger dan die van de easystar wat het dan ook een stuk makkelijker maakt.

Ja, ik heb met beide vliegervaring/leservaring.

Mijn mening is natuurlijk persoonlijk en niet bindend.

Kijk die jongen heeft graag wielen. Gun hem dan die wielen.

Er is niks mis met die cardinal van robbe, en als dat wel zo is mag je die nu afkraken.
dit heeft hij al en z'n voordeel

• Wielen
    traag
    Groot 1.4m
    zweeft nog prima
    van 6 tot 7 cellen, vapex cellen
    schuim
    stabiel
Het enige minpunt is mijn inzien de standaard motor, die het geweld van de hedendaags capaciteiten niet aankan als je minutenlang volgas gaat.
Mijn vliegmaatje heeft vluchten van 10~12 minuten met sc 2400Nicd.

ik heb wielen onder mijn ez geplakt gaat prima [ok ziet er niet uit maar werkt wel].
nu nog even wat.
ik heb leren vliegen met de multiplex smily .het ding ziet er niet uit '
maar ik was trots als een pauw toen ik dat ding zelf kon vliegen na 2 dagen les
nu weet ik wel dat voor iemand van 13 de ez er ook niet uit ziet om aan je vrienden te laten zien.
maar je kan denk ik, wel sneller alleen vliegen met de ez .
en dus ook sneller leuke modellen vliegen .[ik vlieg nog steeds met de ez ook al ben ik 35]
maar ga je wel les nemen bij een club????????????????????????
groeten wiebe.

Als je idd voor de Minmag zou gaan, kom je toch weer rond die 400€ uit. Alleen nu moet je twee servo's meer kopen met 2 servo verleng kabels . Dat is eigenlijk het enigste verschil.

Ik ga hierbij uit van de MX-12 zender met R700 ontvanger, die is 6 kanaals, en dat is een aardige zender waar je best mee vooruit kunt. En meteen 3S lipo's waar je ook meerdere toestellen in de toekomst kunt blijven vliegen.

Want als je goed vooruit kijkt, kun je jezelf veel elende besparen. Als je verder gaat is het natuurlijk erg makelijk als je al je vliegtuigen op dezelfde accu's kunt vliegen, bv.
Het is voor de start misschien wel ietsjes duurder, maar uitendelijk bespaar je daar toch mee.

maar ga je wel les nemen bij een club????????????????????????

ja Theo Coenen wou me wel les geven
maar moet tot de kerstvakantie wachten voordat ik mag beginnen met lessen (nu zijn het examens... :()

en van die minimag, dat lijkt me wel wat
maar 400 euro... (je snapt me wel)

gr.senne

Hallo,

Ik ben gestart met de minimag en ik moet zeggen dat ik de eerste vluchten er niet veel van bakte.
Dan had ik gelezen en gekeken naar een slowstick en heb ik dit gekocht en ben daar mee gaan vliegen.
Ik kan iedereen aanraden die start met vliegen om een slowstick te kopen, ten eerste kost het niet veel, ik geloof iets van een 25 a 30 euro en ten 2de het vliegt fantastisch, en zeker voor een beginner zeer goed te besturen.
Ik had all alle elektro voor de minimag en deze heb ik gebruikt voor de slowstick.
Na een vlucht of 3 met de slowstick terug geprobeerd de minimag in de lucht te krijgen en zowaar ging dit vanzelf.

Nu vlieg ik heel graag met de minimag, maar af en toe steek ik toch nog de slowstick in de lucht omdat deze zo relaxed vliegt.
ik haal met een 1700ma lipo vliegtijden van 40 a 45 min, moet wel toegeven dat je dan een stijve nek krijgt van altijd naar boven te zien.
en intussen ook al een camera aan boord heeft om fototjes te trekken.

dus volgens jou is de slowstick het beste om te beginnen ?
(ik hoor zoveel maar ik weet niet wat of hoe :P)

gr.senne

Ja, als je het mij vraagt wel.

Ik heb er geen spijt van gehad van mijn slow stick, want zonder had ik waarschijnlijk nog niet kunnen vliegen.
en ik heb er toch een paar in de grond geboord.

+ heel crash bestendig, de mijne heeft al etelijke malen een onzachte aanraking met het asvalt, zand, gras gehad en leeft nog altijd.
Het enige waar je heel goed moet op letten is dat het zwaartepunt goed ligt want als dat te veel naar achter ligt dan vliegt hij voor geen meter, en geloof me ik heb het door ervaring moeten ondervinden.
Elke crash die ik heb gehad met de slowstick was door verkeerd zwaartepunt.

ok nu heb ik al vanalles gehoord
maar nog ff 1 vraag

als ik zelf een vliegtuig wil ombouwen (ik denk dat dat het beste is dan leer ik ondertussen ook hoe ik als iets stuk is moet repareren en loop ik toch een goede basiskennis op)
zoals the scout (van Peter-Jan)
welk vliegtuig kan ik dan het beste ombouwen ?

gr.senne

Senne zei:
ok nu heb ik al vanalles gehoord
maar nog even 1 vraag

als ik zelf een vliegtuig wil ombouwen (ik denk dat dat het beste is dan leer ik ondertussen ook hoe ik als iets stuk is moet repareren en loop ik toch een goede basiskennis op)
zoals the scout (van Peter-Jan)
welk vliegtuig kan ik dan het beste ombouwen ?

gr.senne

Een Scout
Is hier te koop.
Die van mij was goedkoper ,omdat deze 2e hands was.

En een Graupner Kadett is volgens mij ook een goed beginnersvliegtuig.
Althans zo staat het aangegeven.
Maar ik zou als je niet meer als €300 uit wil geven een slow stick kopen.
Maar ik ben jou niet,dus aan jou de keus :P

Grt.

dag,
@peter jan
ik ga mijn vliegtuig niet uit amerika of engeland laten overkomen dan kosten de verzendkosten meer dan het vliegtuigje zelf :P
is er geen winkel inde buurt wat deze modelletjes verkoopt ?

ik ben eruit !!!!!

ik ga de graupner kadett kopen denk ik
maar nu jullie advies, hoe moet ik beginnen bouwen (is me eerste vliegtuig)
tips?

waar en hoe moeten de servo's bevestigd worden ?

gr.senne

Back