Jongens, ik begrijp dat de Easystar een goed toestel is waar jullie kennelijk veel plezier aan beleefd hebben, maar dat wil niet zeggen dat dat de enige juiste keuze is. Gezien topicstarters omschrijving, is de minimag wat hij zoekt, niet de easystar. De minimag heeft nog meer voordelen boven de Easystar, zo heeft hij standaard al rolroeren.
Qua prijs scheelt het misschien 10 of 15 euro voor de 'bouwdoos' (het is een ARF, dus niet echt een bouwdoos) en voor de rest zijn de kosten gelijk. Je kunt de minimag ook op richtingsroer alleen vliegen, gelijk aan de Easystar. Je kunt dan later, als het budget wat is aangegroeid, de 2 servo's voor de rolroeren kopen.
Daarnaast heeft de minimag wel wieltjes en ziet hij er - naar mijn mening - stukken beter uit, meer als een 'echt' vliegtuig. De Easystar gaat meer de zwever kant op, wat mij betreft.
Ik heb met beide gevlogen (alhoewel de easystar maar 1 keer) en de minimag is domweg een stuk leuker, als je op zoek bent naar een 'echt' vliegtuig (itt een zwever). Beetje een gelijk verschil als tussen een Charter en een Calmato, de minimag kan meer en dweilt minder.