Beste grootte Rc auto

• Topicstarter Topicstarter Vampire
  • Startdatum Startdatum
oke overtuigt :yes: maar toch vind ik 1/8 het mooiste om me te jumpen

ze gaan wel over dekop en dat gaan auto's van 1/8 ook wel maar 1/10 gaat sneller overdekop omdat ze gewoon kleiner zijn

niet echt hoor,

een big scale gebruikt echte benzine dus dat is veel goedkoper en neem nu vb de Baja 5B ofzo, die heeft 23cc

dat is bijna zoals een quad!! die hebbe power hoor
je hebt gelijk dat benzine goedkoper is maar als jij een auto van 1000 euro koopt en ik een auto van 400 euro kan ik er 20 keer brandstof voor halen voordat ik aan de duizend euro zit en als jij dan 20 keer brandstof (1liter) is ongeveer is 35 euro plus die duizend is duurder dus het duurt heel landg voor dat die 1000 euro eruit is tegen een niet benzine moter.

en een 23cc verdoet wel wat meer.
en als jij gaat rijden op een quad met 23 cc iets meer dan veel plezier

ze gaan wel over dekop en dat gaan auto's van 1/8 ook wel maar 1/10 gaat sneller overdekop omdat ze gewoon kleiner zijn

Dat is dus onzin .... Of een auto over de kop gaat of niet hangt niet af van de schaal ... Maar van de persoon die met de zender staat :!:

Als jij niet weet hoe je moet springen gaat ook een 1/8 zonder pardon over de kop net als een 1/10 .. Kan je wel springen (en de nodige correcties uitvoeren) maakt het niet uit of je een 1/16 , 1/10 of 1/8 hebt ...

Ik heb het zelfs gepresteert om met m'n 1/16 Xray N18MT een backflip te maken zonder te landen met koprollen als gevolg ...

Alles is gewoon afhankelijk van de malloot die met de zender staat :!:

Wat over de kop gaan betreft:

De roterende massa maakt enorm veel uit. Mijn Traxxas Revo monstertruck reageert veel gevoeliger op gas/rem correcties als mijn 1/8 buggy.
Je motorvermogen heeft daar direct invloed op. Een krachtige motor heeft je roterende massa sneller op gang dan een minder krachtig motortje.

De roterende massa maakt enorm veel uit. Mijn Traxxas Revo monstertruck reageert veel gevoeliger op gas/rem correcties als mijn 1/8 buggy.
Je motorvermogen heeft daar direct invloed op. Een krachtige motor heeft je roterende massa sneller op gang dan een minder krachtig motortje.

Inderdaad ik moet zelf zeggen dat een 1/10 heel zenuwachtig reageerd op correcties in een sprong terwijl een 1/8 dit veel gecontroleerder kan.
Tenminste dat zijn mijn bevindingen.:D

Wat moet ik mij daarbij voorstellen, het corrigeren in de lucht.
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met vliegend spul en als ik mijn heli corrigeer dan reageert deze direct. Zo zal het bij een auto niet zijn maar als de achterwielen te ver doorzakken kun je dit dan corrigeren. Of als je ziet dat zonder correctie de auto recht op z'n neus zal landen kun je dit dan bijsturen? En hoe doe je dit?

Wat moet ik mij daarbij voorstellen, het corrigeren in de lucht.
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met vliegend spul en als ik mijn heli corrigeer dan reageert deze direct. Zo zal het bij een auto niet zijn maar als de achterwielen te ver doorzakken kun je dit dan corrigeren. Of als je ziet dat zonder correctie de auto recht op z'n neus zal landen kun je dit dan bijsturen? En hoe doe je dit?

bij remmen gaat de auto voorover en bij gas geven achterover.
Er wordt ook wel gesproken van gas or brake gyro (weet nie of het zo goed schrijf):confused:

Dat klopt Dirk Jan , je moet alleen niet vergeten dat het gewicht van het voertuig ook een grote rol speelt.....

Een 1/10 electro b.v. kan je prima in de lucht controleren ondanks dat je niet zo veel vermogen en draaiende massa hebt , de te corrigeren massa ligt namelijk ook lager.

Uiteindelijk komt het hoe dan ook.... neer op de persoon die met de zender in z'n handen staat ;)

Als die niet op tijd of de verkeerde correcties maakt gaat elke auto over de kop , schaal maakt daar integenstelling tot wat hier beweerd werd geen donder bij uit ;)

Hallo Allemaal.
Ik heb al een rc vliegtuig alleen loop ik er steeds tegenaan dat je alleen kan vliegen op velden.
Ik wil een rc auto kopen omdat het echt overal kan.
Weten jullie wat een goede rc elektrische auto is ik wil er max. €120,00 aan uitgeven.
Hoor graag van jullie.

Denk dat het heel weinig zin heeft om zo'n vraag te stellen in een topic uit 2008 en in de categorie brandstof auto's.

Kan je al wel zeggen dat je met 120 euro niet ver gaat komen, zelfs tweedehands wordt dat moeilijk.

Daarbij is je vraag veel te algemeen, kijk eens rond op het forum, daar zijn tientallen, zoniet honderden topics al te vinden met de deze vraag.

Als je dan beter weet wat je wilt en je dus een keuze hebt gemaakt welke schaal, off road of on road en je budget wat hebt aangepast naar een haalbaar iets en je zou dan nog vragen hebben, kun je specifek op je vraag natuurlijk altijd een eigen topic openen. Wel ff goed kijken dat je topic op de juiste plaats zet.

Back