Beste grootte Rc auto

• Topicstarter Topicstarter Vampire
  • Startdatum Startdatum
Vreemde discussie.. Ik wil een 1:43 voor mijn zolder.. De maat wordt bepaald door de klasse waar je in wilt rijden, je budget en als belangrijkste waar je wilt rijden !

De een is niet beter dan de andere.. wel anders..

De beste klasse is de klasse waarmee je het meeste plezier hebt !

Zelf rij ik 1:10 brandstof op circuit buiten, 1:18 electro op circuit binnen (baantje is vrij klein) en 1:43 binnen op zolder (baantje is nog veel kleiner), en wil ik nog altijd eens een keer een echte 1:8 kopen voor circuit buiten maar die vind ik tot nu nog steeds te duur..

Ik snap dit topic ook niet....

De bigscalers maken gebruik van benzinemotoren die de kennis en ervaring kompleet anders maakt dan de schaal 1:8 en 1:10 auto's met nitro motoren. Dan heb je ook weer 1:8 monstertrucks die ver uit het formaat liggen van een 1:8 buggy dus om direct een schaal te noemen is ook verkeerd.

Heb je het wedstrijdrijden in het vooruitzicht wordt de keuze beperkter want je moet voldoen aan de klasses die gereden worden.

En uiteindelijk speelt budget ook een rol. Een 1:10 heb je van 200 tot 300 euro, een 1:8 van 300 tot 500 euro en een bigscale vanaf een 500 euro tot wel 2000 euro

Een poll zonder discussiemogelijkheid was beter geweest.

lees anders eerst de hele topic als je antwoord geeft;)
maar ik geef toe mischien :oops:een beetje domme vraag

als je offroad rijd met een beetje ruimte en niet te hoge jumps dan zou ik gaan voor schaal 1/8, deze zijn goed betaalbaar en je kunt er ook goed mee rijden 1/10 gaat snel overkop als je jumpt en als je echt ruimte hebt 1/5 of 1/6 maar die zijn wel duuur:(

ja, maar als je zon grootte auto hebt is dat alleen maar onhandig of heb ik het nu helemaal verkeerd:confused::p

niet echt hoor,

een big scale gebruikt echte benzine dus dat is veel goedkoper en neem nu vb de Baja 5B ofzo, die heeft 23cc

dat is bijna zoals een quad!! die hebbe power hoor

als je offroad rijd met een beetje ruimte en niet te hoge jumps dan zou ik gaan voor schaal 1/8, deze zijn goed betaalbaar en je kunt er ook goed mee rijden 1/10 gaat snel overkop als je jumpt en als je echt ruimte hebt 1/5 of 1/6 maar die zijn wel duuur:(

Volgensmij kan een 1/8 juist erg goed jumpen. De 1/10 is een beetje te klein en heeft te weinig bodemspelling en een 1/5 is te log en te zwaar om enorme jumps te maken, (het kan wel, maar dan gaan er dingen breken, toch) Ik begrijp nu dat 1/8 minder goed kan jumpen dan 1/X schaal? Of begrijp ik je verkeerd?:)

weer on-topic:
Ik zelf vind 1/8 de leukste schaal. 1/8 kan bloedsnel gaan en kan ook (als het een off-road is) het ruige terrein aan en grote jumps maken. het kan ook meer tegen een stootje. Als je het geld hebt om een (goede) 1/8 te kopen zou ik 1/8 kiezen.

Jumpen....

http://www.kyosho.de/download.php?dir=video&file=inferno.wmv

vooral vanaf 2:20 een aardige indruk wat ik nog geen bigscale heb zien doen...

De backflips niet nee , daar zou je echt 4wd voor moeten hebben ... Maar qua hoogte heb ik er met m'n marder toch niet veel naast gezeten hoor ;)

2,5~3 meter hoog heb ik gesprongen zonder :!: schade , hoger lukte ook alleen de landing (vlakke grond) was wat te hard dus dat koste een kogellink :mrgreen:.... Bij een goed opgezette jump met landingsramp (zoals in het filmpje) is hoger ook mogelijk :!:

Zo lang je maar de tijd neemt om het onder de knie te krijgen ;)

ik bedoelde dat je met een 1/10 snel overkop gaat als je jumpt en mij lijkt 1/8 het beste om mee te jumpen want 1/6 is wel erg zwaar.. maar die is wel weer goedkoper in benzine

ik bedoelde dat je met een 1/10 snel overkop gaat als je jumpt en mij lijkt 1/8 het beste om mee te jumpen want 1/6 is wel erg zwaar.. maar die is wel weer goedkoper in benzine

Dat is dus onzin :!: Ook met een 1/10 kun je prima jumpen ....
YouTube - RC Electric Off-Road Stokrooie

Bekijk dit filmpje van een electrowedstrijd , als jij dan nog vol durft te houden dat je niet kunt jumpen met 1/10 is er toch echt iets mis met je ...
Hier houden ze het nog redelijk normaal , d'r zijn filmpjes waar nog veel meer gebeurt ...

Edit:
Filmpje van het MVB circuit in Rotterdam.
YouTube - MVB Bergschenhoek 3-2-2008

YouTube - RCRACING BACKFLIP MVB BERGSCHENHOEK

Laatst bewerkt:
Back