Beste Keuze SebArt freestyle/F3A ? 30 en 50 class

wat nog toegevoegd mag worden aanhet lijstje is de miss wind 50, nog 3 / 4 weken en hij staat op de montagetafel.
Zo snel al leverbaar? Is inderdaad een aardige optie voor erbij. Ben heel benieuwd wat je van het vlieggedrag vindt in vergelijking met de angel 50.

ik ben al even benieuwd. Volgens Bert zou hij ergens begin Juni geleverd worden.

Om eens met m'n ervaringen van de AngelS 30E te beginnen.

In oktober vorig jaar een AngelS 30E aangeschaft. Was eigenlijk het eerste model dat ik ARF kocht. Na zo'n 50 bouwprojecten. Conform de instructies in elkaar gesleuteld Turnigy regelaar/motor/3S1P er in en mee gevlogen. Logger erin. Derde vlucht is het model van 72 meter hoogte onbestuurbaar loodrecht naar beneden gekomen. De logger werkte nog.

Analyse en leermoment: de stuurstang van het hoogterooer was losgeschoten. Zoals iedereen mij toen kon vertellen: moet je vastzetten met locktite. Stond overigens niet in de bouwbeschrijving. En ik werk eigenlijk altijd met conventionele kwiklinks.......

Uitgehuild en vervanger aangeschaft. Nu maar de kit met een Hacker motor en regelaar. In elkaar gezet (dit heet geen bouwen meer). Schroefjes vastgezet met locktite.

Van de winter de nodige vluchten mee gemaakt, maar ongeveer een maand geleden aan barrels gevlogen. Storing in de piloot.

M'n ervaringen met de AngelS 30E: vliegt als een baby. Fantastisch.
Vliegtijd met 3S1P 2250 MAH wat aan de korte kant, een kleine 6 minuten.

Enige nadeel: als je stevig met moeder aarde in contact komt beschikt de AngelS over een ruime kreukelzone: ongeveer alles tot achter de cockpit versplintert. Niet te repareren. Zie de foto's van Nando's AngelS 50E elders op het forum

Dus de AngelS is echt ARF: kopen, in elkaar zetten (een paar uur) en vliegen. Echter: beperkt repareerbaar.

In Dortmund een Oxalys 50 EP gekocht om snel weer iets te hebben om mee te kunnen vliegen. Dat is na een AngelS een deceptie. De Oxalys staat momenteel geparkeerd. Wacht op inspiratie/ingeving om m'n 5S/6S pakket er netjes in te krijgen. Ik heb nog niet helder hoe Kyosho dat gepland had.

Tot zover wat ervaringen

Willy

Laatst bewerkt:
Analyse en leermoment: de stuurstang van het hoogterooer was losgeschoten. Zoals iedereen mij toen kon vertellen: moet je vastzetten met locktite. Stand overigen niet in de bouwbeschrijving. En ik werk eigenlijk altijd met conventionele kwiklinks.......
Mee eens. Een van de weinige missers wat betreft dit kistje, een waardeloze oplossing met die tonnetjes. De pennetjes van die tonnetjes zijn ook aanmerkelijk dunner dan het gat in de roerhevel waardoor er naast de kleine kantelbeweging die in die tonnetjes zit er ook nog een schuifbeweging in het gat bij komt. Zal hier tzt bal-links op zetten.

Mee eens. Een van de weinige missers wat betreft dit kistje, een waardeloze oplossing met die tonnetjes. De pennetjes van die tonnetjes zijn ook aanmerkelijk dunner dan het gat in de roerhevel waardoor er naast de kleine kantelbeweging die in die tonnetjes zit er ook nog een schuifbeweging in het gat bij komt. Zal hier tzt bal-links op zetten.

herkenbaar leermoment......kostte mij een Yak 54 van NP.......
Geen tonnetjes meer voor mij:(

Ik heb geen probleem met die tonnetjes .
Alle Multiplex modellen hebben ze bij mij .

Heb ook 2 soorten loctite in huis . :mrgreen:

Mvg Johan

Het staat in m'n Angel topic, ik heb ze ook vervangen, vind het geen systeem. Maar de locktite gebruik ik nogsteeds voor de ballink boutjes/moertjes, die zou ik ook niet zonder doen.

Off Topic!

Beste Mensen,

Wat bijzonder vriendelijk dat jullie mij zoveel advies geven.
Ik kan haast niet meer bijhouden wat ik nou het eerst en het laatst moet kiezen van vliegtuig.:):):):):)

Ook fijn dat jullie die topics hier zo goed lezen!!! :Fade-color

Ik was er halverwege pagina 1 van dit topic achter dat ik de SebArt Sukhoi29 30e wilde.
Aan het einde van pagina 1 was ik al begonnen met bouwen.

@moderator:::::

[size=+2]SLOTJE!!!!!!!!!!!!!!!![/size]

Laatst bewerkt:
Waarom een slotje? Mss dat dit topic nog voor anderen nuttig kan zijn..

Hahaha Harm,

Wel niet de foto's vergeten van je nieuwe kissie ;) en eventueel ook al van de bouw....eehhhh montage :)

Grtz,
Heino

pff, ik heb al helemaal geen zin meer ;-)

@ Hezik: (Een boer vraagt binnen de coöperatie advies over een koe, en er ontstaat een discussie over alle andere boerderijdieren.)

Laatst bewerkt:
Het voorbeeld is meer.. de boer wil advies, krijgt het, en nadat dat gebeurd is, wordt er nog wat nagekeuveld.. niets mis mee.

keuvelen over angels (on a tight budget)

Kom, laten we verder keuvelen ;-)

Wat voor een setup stop je in een Angel 50 als je "very LOW budget" wilt vliegen?

Hezik, ik weet dat je ook Hacker en Jeti spullen kan kopen in combo, maar ik hang de " (nearly) no budget" filosofie aan ;-).

Dus mijn Corona zender/ontvanger (bewezen OK), corona digitale servo's en mystery en nóg minder dan no-name lipo's moeten er in. Ik zou me bija schamen als ik er dan in de nabije toekomst een Hacker setje voorschroef.
Ik denk ook nog na over de nagenoeg niets kostende geel/groene props van HC. Ze zijn er in de goede maten voor de 30" serie, dan ben je écht budget bezig :-). Die dingen in de 10x5" maat doen het trouwens in combinatie met een turnigy 3536 motor verbazingwekkend goed

Nou, ik denk dus dat je tov. die combodeals helemaal niet zoveel gaat besparen, dat is ook de reden dat ik het post.

Voor de angel 50.. kijk gewoon welke motor Sebart erin zou frotten en ga dan bij bv. Hobbycity shoppen voor een motor met ongeveer dezelfde stats.

Die combodeals zijn erg interessant inderdaad.

Toen ik mijn Evolution had gekocht zat ik ook zeer sterk te twijfelen om een HC setup te kopen. Het hangt er een beetje vanaf wat je eisen zijn, zelf heb ik er geen seconde spijt van dat ik toch voor de Axi/Jeti setup gegaan ben.

Aan de andere kant; Nando vliegt ook naar volle tevredenheid met een HC setup, dus het kán wel degelijk......:)

Yup,

gisteren nog even met hem meegekeken. De Angel 50 ging balistic vanuit hooveren net boven grondnivo. In één ruk naar omhoog was geen enkel probleem. Het leek wel zo een katapultvliegtuigje (jeweet wel, jeugdsentiment).
Ga ik eens bij hem navragen als de tijd daar is (element 30 nog steeds niet klaar, en dat voor ARF. Man wat ben ik een trage bouwer).

Die combodeals zijn erg interessant inderdaad.

Toen ik mijn Evolution had gekocht zat ik ook zeer sterk te twijfelen om een HC setup te kopen. Het hangt er een beetje vanaf wat je eisen zijn, zelf heb ik er geen seconde spijt van dat ik toch voor de Axi/Jeti setup gegaan ben.

Aan de andere kant; Nando vliegt ook naar volle tevredenheid met een HC setup, dus het kán wel degelijk......:)

Nou, ik denk dus dat je tov. die combodeals helemaal niet zoveel gaat besparen, dat is ook de reden dat ik het post.
Zeker wel hezik, zelfs met de hacker die sebart aanraad en een supersimpel esc ben je minder kwijt dan met de combodeal.

H. de Winter, Ik heb goed gezocht, ook voor mezelf ook gedaan en de perfecte hobbycitymotor voor 5s is er niet volgens mij. En je hebt het over een 5s setup..
Ik denk dat 6S dus goedkoper word.
En in dat geval 3W z'n setup, Hobbycity Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 50-65 380Kv / 1820w $53.19 en 6s 4000 lijkt me zat voor B, C en A.

Ik heb voor mijn 5s accu een himodel motor, 300g 660kv (no way dat die echt 660 is).
Alexzzz, volle tevredenheid is er nooit, ik wil altijd wat anders/nieuws, en er zijn altijd verbeterpunten. En ik vind het gewoon leuk te zoeken naar motoren voor een betere setup.
Ik hoop er ooit nog een zwaardere motor met iets lager kv in te doen, omdat meer propeller volgens mij niet nadelig is bij deze kist.
Power en vliegtijd zijn wel zat, zoals je gister en op de wedstrijd hebt kunnen zien. Alleen de efficiëntie is nergens te bekennen.
Maargoed, er zijn tig andere dingen die veel belangrijker zijn dan een nieuwe motor, nieuwe motor/cockpit-kap, klapprop, en een paar andere vliegtuigen.

Deze scorpion lijkt mij een redelijk perfecte 5s motor. Scorpion 4025-10 - Scorpion Power System en vanuit be, 84 inc verzendkosten. Wat deze 5s setup maar iets duurder maakt dan de hobbycity 6s.

Back