Beste lader voor ongeveer 125 euro?

Beste modelbouwers,

Mijn vorige lader topics gingen van "Waar kan ik een Accu-cycle elite kopen?" naar "Wat is de beste in nederland verkrijgbare 2poorts lader?" en nu dan maar naar "Wat is de beste lader voor 125 euro?"... Ik heb dus al veel van mijn wensen aan de kant moeten schuiven, en moet dus maar genoegen nemen met een 1poorts lader. :(

De hobbico Mk2 is ook een hele goede 2poorts lader, maar uitteraard ook niet in nederland te krijgen.

Ik heb op de amerikaanse forums tehoren gekregen dat de triton de beste lader is. Maar uitteraard, in nederland weer eens nergens te vinden.. :?

Ik zoek me gek en kom helemaal nergens, dus wie kan mij helpen met het vinden van een goede lader die lood, nicd/mh en lipo/ion kan laden? Hij mag rond de 125 euro kosten.

Groetjes,
Sven

Als je er nou 25 euro bij doet, kan je de schulze halen. ;)
Gebruik ook even de zoekfunctie...welke lader nou het beste is, is iets wat echt al tig keer is behandeld. :)

Ik heb al gezocht op triton en hobbico, vreemd genoeg bijna helemaal niks op dit forum.

De schulze die ik gezien heb, heeft maar 2 knopjes. Ben je dan niet n half uur met de menu's aan het stoeien? Ik vind 150 bovendien vrij duur voor een ladertje waar ik alleen maar kleine accutjes mee zal hoeven laden (10cells is bij mij al veel).

Even voor de zekerheid, DEZE bedoel je?

ja, die bedoelt hij. Dat is wel een echt goede lader, waar je praktisch alles mee kan, maar als ik het goed begrijp zou je dus een lader met alle mogelijkheden van een schulze, maar dan eentje voor minder cellen??

Dat zou een begin zijn. :P

Een 2 poorts allesladertje voor zon 10 cellen per poort, dat zou ideaal zijn. De Accu-cycle elite van hobbico lijkt me een steengoede lader, maar helaas issie alleen in amerika te krijgen.

Wil je dan 2 dezelfde accupakketten van bv 8 cellen op 2 verschillende
poorten tegelijk laden ?
Of 2 verschillende accupakken?

Gr Hans

De nieuwe jamara X-peak 3 is net uit geloof ik, stond in de modelbouw-aktueel. Dat lijkt me wel n leuk ladertje idd. Maar ik kan dr niet veel van vinden op het internet. Veel laders schijnen namenlijk niet zo goed LIPO te laden, en laden maar tot 80% van de capaciteit enzo.

En de accus die ik wil laden zijn meestal wel 2 dezelfde, maar ik wil stukje bij beetje naar lipo gaan overstappen, en dan wordt et een gezellig mixje van alles denk ik.

Kijk eens op de site van staufenbiel.com, hier hebben ze een jamara x-peak 3 voor 65 euro...

Hey, das n mooie zeg, bedankt jonathan! Voor die prijs kan ik dr eventueel zelfs 2 kopen van mijn budget. Dan heb ik alsnog een 2 poort lader set.

Maar ik zie dattie alleen NiCd, NiMH, Pb, en Li-Ion kan laden. Geeft dat geen gedonder met LiPo? (Mijn duits is bar en bar slecht, sorry. :lol: )

Ps.
Bedankt voor al jullie vriendelijke responces. Ik was eigenlijk n beetje bang dat ik uitgekauwd zou worden. :oops:

Oeps, foutje.Ik dacht al, hij is in mijn magazine heel anders dan op die site. Maar Jamara heeft kwablijkelijk een X-Peak 3, en nu ook nog de X-peak 3 Plus.

Vreemd genoeg kan ik op google helemaal niks vinden van deze zogenaamde plus versie.

:offtopic: wat zou je dan fout hebben gedaan? :offtopic:

:ontopic: en wordt het de x-peak 3??? en heb je er een link van?(ben ook op zoek naar een computerlader, maar waarschijnlijk wordt het de simprop intelli-control v3(maar voor jou niet interessant))

Op RCU geven ze je er al vanlangs als je niet eerst 100 pagina's aan topics hebt doorgelezen voor je iets vraagt. :P

En hier is n link naar de X-peak 3

De X-peak 3 plus bied 14 cells voor nicd en nihm, en 5cells voor lipo, bovendien kan ie met maarliefst 5A laden.

Ik heb even het stukje van modelbouw-aktueel overgetyped:
Jamara heeft haar populaire laadapparaat X-peak 3 opgewaardeerd waardoor er nu naas de gebruikelijke NMHid-cellen ook LithiumPolymeer cellen geladen kunnen worden. Dit kan met een maximum van 5 cellen met een totaal voltage van 18.5 volt. Thevens werden de vroegere parameters nogmaals opgewaardeerd en kunnen er nu in plaats van 10 cellen NiCad/NMhid, 14 cellen geldaden worden. De maximale laadstroom werd van 3 anar 5 ampere opgevoerd. Thevens is et mogenlijk om loodaccu's van 2 tot 12 volt te laden.

Dus ik denk niet dat de oude X-peak 3 lipo doet, jonathan?

Ik heb in het begin van de week de Ultra 30 Duo Plus bij www.modellbau-bichler.de voor € 129,90 besteld. Is wel een 2 poorts lader, alleen uitgang 2 kan alleen maar 4-8 cellen NiCd/NiMh. De standaard zender en ontvanger-accu's dus.
Maar met uitgang 1 overtref je gewoon de X-peak 3 plus met je ogen dicht. Tot 10 cellen Lipo en 150 Watt laadvermogen.
Ik heb de engelse versie gekocht, aangezien deze over een iets andere software beschikt, die vooral bij het Lipo laden (cel-aantal herkenning) makkelijk is. Stond toen nog niet op de site, nu wel, dus hoop op een snelle afhandeling.

Verzendkosten €8,- , wel 3% toeslag als je met een creditcard betaald.

Rick

En de Graupner staat bekend als snelste lipolader en doet dat ook tot 2s op poort 2 ;)

Peter

Back