Beste lader voor ongeveer 125 euro?

Durf ik niet te zeggen, maar ik zie er op indoormeetings regelmatig Kokam 2s350 HD pakketjes aanhangen...
En die laadt je natuurlijk ook vlot op 300 m,A als dat inderdaad de max is

Heheh, ja ok, maar das helaas net een klasse kleiner dan waar ik me mee bezig houd. :P

Ik wou dat ik die Jamara X-peak 3 plus kon vinden. Dat klinkt echt als n top ding.

Website Bichler meldt tot 500 mA in stapjes van 50 mA, er wordt echter niet gerept over lithium voor uitgang 2.
Misschien is er sprake van verschillende softwareversies?
Nieuw draadje opstarten met de vraag naar gebruikerservaringen van deze lader?

De plus zal echter wel weer een paar tientjes duurder zijn dan 65 euri...
Is 3slipo/10 cellen NIMH/NiCad tot 3 amp laden niet genoeg?

"oude" X-Peak doet wel degelijk lipo...

Mwah, ik zit ernstig te overwegen een twinstar te kopen. :) En die plus versie zit eigenlijk precies goed, met zn 5amp 14cellen nicd nihm, en 5cellen lipo.

In de modelbouw-aktueel staat ie voor 99 euro. Das nog redelijk denk ik. Alleen nu nog een verkoper. :P

Maar dan heb je maar EEN laaduitgang voor je budget....
De Ultramat 25 (Halve 30) heeft ook eeen laaduitgang, laadt 5 amp en kost 109 euri....

Maar is wel n tientje duurder. :P

Ik twijfel n beetje. Die X-peak 3 gewoon 2x kopen en met 3 amp gebruiken, of verder zoeken. Moeilijk moeilijk moeilijk. :P

Sorry dat ik zo kieskeurig ben. ;)

ik heb het idee dat 'auto-jongens' liever blijven bij een 'auto-lader' en dat vliegers liever een 'vlieg-lader' gebruiken. is bij mij ook zo. weet eigenlijk niet waarom......

de laders zijn toch ook ongeveer hetzelfde?

ja, ik heb het idee van niet, maar meestal zijn 'autoladers'maar tot max 7 cellen. en 'vliegladers' max 10-30 cellen

autoaccu's zijn ook groter en meestal kunnen die autoladers ook erg snel laden.

het zal wel aan mij liggen, zal wel tussen mijn oren zitten

Wat vinden jullie van deze lader? Orbit Pocketlader

Een verdomd goede vergelijkenis met de X-peak 3 plus. Doet alles wat die van jamara kan, behalve dan dattie inplaats van 5 amp met 4 amp laden kan, maar daar staat dan weer tegenover dat je de software kunt flashen, en dat de LCD verlicht is.

ja, ik denk dat jij zoiets zoekt, he? :wink:

heeft alleen maar 1 uitgang, en was 100Euro. Een beetje veel in mijn ogen, daar heb je veel betere laders voor.(2 poorts lader?)

verder kende ik deze lader niet, dus kan ik je daarmee geen info over geven.

oja sorry, dat wist ik eigenlijk wel

zelf ben ik ook over een lader aan het denken, maar ik denk dat ik die 2e uitgang in de toekomst toch niet zoveel ga gebruiken, waarom jij wel? Misschien wil je over 5 jaar wel een nieuwe lader, en dan heb je mooi nog die 'oude' over, waar je ook veel mee kan. Als je snel kan laden, waarom zou je dan 2 accupaketten tegelijk willen laden. bovendien kan bijna geen enkele lader snel laden via de 2e uitgang.

Omdat ik per accupack ongeveer maar 10 tot 15 minuten kan vliegen, en n accu laden duurt minimaal n uur. Dus kan ik 45 minuten duimen gaan draaien (maar dan zonder sticks. :wink: )

Met 2 poorten gaat t laden met 2 tegelijk, en dan hoeft je je niet zo eeuwig meer te vervelen. :P Dan is er iedere 30 minuten n accutje klaar.

Het is veel praktischer om meer accu's te hebben, bovendien is het niet echt goed om een net gebruikte accu meteen op te laden.

1 uur laden, dat vind ik niet echt snel, dit is alleen noodzakelijk bij de wat gevoelere accu's en lipo's

Back