Beste lens voor hobbyking CCD cam?

Ik had laatst een andere lens geprobeerd, maar toen kreeg ik de kleuren niet goed...
Mijn lenzen zitten met een schroefje vast.

HBFP: Bestel jij altijd ieder onderdeel apart? Bij mij gebeurt het wel eens dat er bij een grote bestelling iets in backorder staat, maar dat zal dan wel aan mij liggen..

En tsja baggus, niet iedereen heeft tijd/zin om alleen maar met FPV bezig te zijn, en soms gaan er ook dingen mis waar je niets aan kunt doen (zoals toen ze mijn nieuwe FPV kist een vliegende autopsie gaven). Dus niet zo kortzichtig... even een ander lensje erin. ;)

Die lensjes van dealextreme heb ik ook, maar daarbij heb ik erg snel last van vignetting. Athans op mijn nu deels overleden 10 jaar oude sony cam. Misschien werken ze op die van hobbyking wel, maar ik betwijfel et.

De sonycam van hobbyking heeft overigens een schroefje om de lens te klemmen, maar ook dat schroefje kan los trillen natuurlijk. Zelf dacht ik eraan om gewoon een eind krimpkous eromheen te doen. Ik houd niet zo van lijm in de buurt van lensen. Schijnt soms witte aanslag en andere troep te geven.

Laatst bewerkt:
we kunnen natuurlij ook eerst de lensjes testen die je hebt.... wie weet :P

tis wel een beetje wat frank zegt, tijdens het vliegen heb je geen last van zwarte hoeken (je kijkt niet naar de hoeken, kan ik je vertellen) alleen als je direct dat beeld opneemt, zie je het bij het terug kijken.

Bij het proberen op mijn oude cam was toch wel zeker 30% van het beeld kwijt, dus dan schiet et ook niet super veel op denk ik. ;) Ik hoop iig wel dat de "barrel" lang genoeg is, want op die oude cam viel de lens er zowat uit als ik het scherpstelde.

Uitteraard niet, maar ik dacht het nu alvast te bestellen terwijl de cam nog onderweg is,
anders duurt het weer 2 weken langer en gaan er weer mensen lopen piepen. :lol:

vliegen kun je zowiezo met je nemotje straks joh, daar zit toch een goeie lens op? :)

dan komt die copter van zelf :D maar ok, je hebt gelijk.
anders dat setje wat een paar posts eerder genoemd is? was ook niet super duur?

Jongens,

Schei toch uit met lensjes en borgen. De Hobbyking cam doet het prima, en zeker voor zo'n beginner als jij.

Ik vlieg de Hobbyking camook vaak zat met het originele lensje ( heb er 3)

Borgen? Heb ik nog nooit gedaan! Schroefje vast, klaar.......Als je die nog los krijgt ben je echt een held.

Alleen de CCD Killercams van fastshark willen los gaan. Die borg je met zo'n plastic ring die je tegen de richting van het draad indraait.

Laatst bewerkt:
Die HK cam lijkt erop dat je krijgt "wat er toevallig over is", kwa lens.
Met de beloofde 3.6mm zou het gewoon prima gaan, das 90' blikveld.
Maar met 30' wordt het toch wel wat krap vind ik.

We zullen wel zien wat er aan komt waaien.
Ik heb iig nog een zak ongemarkeerde lensjes liggen om mee te rotzooien. ;)

Eerst maar eens vliegen Sven, dan kan je altijd nog aanpassingen maken, hoe lang ben je nu al bezig met je FPV kist vliegende te krijgen? ... juist ja ... :confused:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

hij had er al een vliegend.... die is uit de lucht gevlogen... juist ja....

daarop zat trouwens een rotte cam, vandaar dat hij een nieuwe bestelde.

maar ja, dat die bestelling zo lang op zich laat wachten kan hij ook niets aan doen.

Ach kom, gewoon een camera en videozender op een model monteren is teveel moeite? Ik vind het allemaal wel erg lang duren, en maar elke keer zeveren en zeuren over de kleinste details, zo wordt het nooit wat natuurlijk, of duurt het allemaal verschrikkelijk lang ...

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Sander laat het gaan, deze discussie is nou al zo vaak gevoerd. Laat sven lekker alles op zijn eigen tempo doen. Als hij eenmaal vliegt komt hij er wel achter wat hij heeft gemist.

Nou ja, niets aan doen...
Je kunt ook gewoon iets bestellen wat wel op voorraad is, andere keuzes maken. Maar goed, die discussie is al geweest, moet ook ieder voor zich weten. Alleen dat gediscussieer over details wordt dan wel irritant.

Nog een geluk trouwens dat de bestelling nu al uitgeleverd wordt. Soms blijven spullen meer dan een half jaar of nog langer uit stock. :rolleyes:

Back