beste lipo afschakel voltage

ja leek me al aardig in "the ballpark".
btw zijn 3x des428bb mg in een redelijk traag en licht kistje, vergeleken met een hotliner helemaal, dus zal zeker niet te krap zijn.
ik zal het tzt eens nameten door met volle accu een tijdlang alleen te zweven met elastiek startjes en dan kijken hoeveel ik bij kan laden, zal wel een goede indicatie zijn toch?

tnx :)

ik zelf heb de lipo afslag op 3,2 volt (per cel ).
maar als ik merk dat jhet stijgen minder wordt op de motorloop is dat me laatse motorloop geweest . ik zelf vlieg met hitec servo's goed en redelijk goedkoop wel altijd analoog en mg met ballbearing .

met die laatse motorloop[ blijf ik met 6 servos in de condor nog rustig een uur boven en heb ik de lipo's nog niet op 70% leeg

die 70% hanteer ik als vuistregel en blijven de lipo's het langste meegaan .dus een 2500mah lipo kun je dan 1750mah uithalen

moeilijke reken sommen kun je altijd nog doen , maar het inkak punt is het verlies aan stijg vermogen ,dan is het gas dicht en uit vliegen (je zult dan rond de 3,8 volt per cel zitten )en je hebt dan eventueel nog sap over voor wat motorloop als de landing verkeerd uitkomt . beter wat reserve overhouden dan een vliegtuig afschijven op een slechte landing .

Back