Beste prijs/kwaliteitverhouding brushless motoren?

Alex Talsma

PH-SAM
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe brushless motor voor een zelfbouw duwprop/zwever toestel. Totale gewicht van het toestel is 1100 gram. Accu wordt een Kokam 3S1P 1500mah. Nu zoek ik een motor die optimaal rendeert bij een 9x5 prop en dan ongeveer 12A trekt. Als ik daarop zoek vind ik van alles, maar wat is momenteel de beste prijs/kwaliteit verhouding?

Ik heb gekeken naar Hyperion, Waypoint, Towerpro, Het RC Typhoon, Axi en merkloos. Wil een betrouwbare motor, maar niet de hoofdprijs betalen.
Ik neig naar de Typhoon 15/10.

Wat zijn jullie suggesties en tips voor zo'n motor (circa 1500 KV, 12A bij 3 cellen)?

groet,
Alex

Ik zou ook eens kijken of er iets geschikt in de Roxxy serie van Robbe zit. Erg fijne motoren en kwalitatief gewoon goed, zeker ook als je de bijbehorende regelaar gebruikt.

Hacker is erg goed, maar qua prijs/kwaliteitverhouding is Robbe beter. Hacker is nl. ook relatief duur.

Hacker, Plettenberg.. toch een beetje de mercedessen onder de electromotoren..

Typhoon 15/10 zag ik voor 38 euro, maar daar zit dan verder niks bij.
Dus als je verder kijkt dan je neus lang is is Hacker echt niet duur, eerder goedkoop :D

Eh, Roxy gaat tot de 3536-06, waarmee je met een 1kg kist vol 3d kunt vliegen. Maar dan heb je wel een roxy die zwaarder is dan waar topicstarter om vraagt.

@holco: tsja, het absolute topmodel uit het opel gamma is ook duurder dan de goedkoopste mercedes.. is een beetje een appels en peren verhaaltje.

Bij gelijke prestaties, is hacker doorgaans (altijd) duurder dan een Typhoon.

Wat betreft de prestaties, bij een 3s pakket en 12A heb je 133 Watt. Dat is niet veel voor 1.1kg, maar we hebben het over een zwever.. die hoeft niet loodrecht omhoog..

ah, k, helder, dacht wel al dat je dat bedoelde, maar was niet helemaal duidelijk, vandaar ;)

Deze Typhoon leverd voldoende vermogen omdat je ook met de accu dicht bij het maximum zit.
Reden om een wat zwaarder motor te gebruiken kan zijn dat je ondanks het extra gewicht een nog wat hoger rendement kunt halen maar veel zal dat niet wezen.
Omdat je prop maat beperkt is zal de Kv waarde erg belangrijk zijn. :)

Back