Beste temp om te rijden

Ik rij al jaren RB's (S3 , S5's , S7 , WS7 , C6's , 728 en heb nog wat 1:10 spul) maar bij die temp gaan ze echt niet lekker lopen....

Max ligt zo tussen de 125 en 135 afhankelijk van het motortje , alles daarboven zorgt voor slecht lopende motoren.

Ik rij al jaren RB's (S3 , S5's , S7 , WS7 , C6's , 728 en heb nog wat 1:10 spul) maar bij die temp gaan ze echt niet lekker lopen....

Max ligt zo tussen de 125 en 135 afhankelijk van het motortje , alles daarboven zorgt voor slecht lopende motoren.

dan gaat mijn meter ineens afwijken boven de 100 graden (zou kunnen natuurlijk)

want heb die 928 ooit laten afstellen door iemand bij de club (kreeg hem zelf niet goed afgesteld, en gebruikte de verkeerde pluggen en uitlaat voor dat motortje...

en loopt nou perfect met een os p3 of p4 plug, en een uitlaat speciaal voor 4.5cc, maar dus wel met bovengenoemde temperaturen wat de meter dus aangeeft

[edit] grappig, ik zie net dat ik 2 dagen later als jou lid ben geworden )

O.S. P-serie is sowieso de verkeerde plug voor een RB......

Vorm van het conische gedeelte is anders tussen de 2 , je zit nu vast aan de P-serie.

Een P3 is ook nog aan de te hete kant voor zo'n groot blok en met de temperaturen waar jij mee rijd is het niet ondenkbaar dat er vandaag of morgen ineens een gloeispiraaltje door je motor maalt.

Die P3 is waarschijnlijk ook meteen de oorzaak dat de boel zo heet loopt trouwens...
Een P3 hoort meer thuis in de getunede wedstrijdmotoren die kritisch op de naalden zijn.

Back