BESTE WAGEN?

• Topicstarter Topicstarter Peacy
  • Startdatum Startdatum
P

Peacy

Guest
JO, mijne naam is dus pieter-jan,
ja ik ben een beginner en kben dus vanplan nen rc off road buggy te kopen maar ik twijfel tussen volgende 2: enigma xs combo kit of de ultrex evo combo kit? welke is de snelste, wanneer iemand een van deze wagens heeft kan die me aub is de voordelen en nadelen van beide auto's geven?
alvast bedankt!!!!!
pj :music:

hoi,
het gaat er niet helemaal om welke het snelst is

maar van welke het makkelijkst onderdelen tuningparts ed. te krijgen zijn
gebruiksgemak
kwaliteit
enzovoorts

zelf heb ik niet echt verstand van offroad maar weeg deze dingen goed tegen elkaar af

en een tip:

koop geen alu draagarmen aan het begin
die plasticen breken eerder dan dat de grondplaat buigt dus tot datje goed kunt rijden liever geen alu draagarmen

het is mooi en heel sterk maar bij een crash te sterk voor je auto:P

mvg

franky

Ze gebruiken dezelfde motoren en ook dezelfde opbouw. De Enigma XS heeft alleen iets betere materialen. De prestaties zullen wel gelijk zijn, misschien is de Enigma XS iets beter. Ze zijn even snel, de rest ligt ook aan de afstelling.
Ik zou voor de XS gaan. Hij kost iets meer geld, maar je krijgt betere kwaliteit.

ok bedankt,
Ik heb eigenlijk nog een vraagje.
Weet iemand een site waar ik hem ( in combo versie ) heel goedkoop kan kopen, het liefst een online shop.
bij pk racing hebben ze alleen maar de ultrex evo in combo.
Of neem ik beter een andere wagen die beter is voor dezelfde prijs?
ja kweet ik moe tnog veel leren e :P
:music:

en juist omdat je nog veel moet leren lijkt het mij niet verstandig via internet te kopen. Ik neem aan dat je een beginner bent die naar zijn eerst brandstofauto op zoek is?

ja maar ik ken wel een paar maten die al 3 jaar met nitro rijden,
dus ja

Enigma XS is een leuke auto. heb m zelf ook en hij is wel degelijk stukken beter dan de ultrex... natuurlijk kun je een ultrex zo door fokken dat ie betere prestaties levert dan een standaard XS. Ondanks dat je mensen om je heen hebt met 3 jaar nitro ervaring is het toch verstandig je te laten adviseren door een winkel. als een van jou vrienden zich vergist is het je eigen probleem en kun je het schudden, als iemand in die winkel zich vergist met advies geven kun je terug gaan als er iets mis gegaan is... dan kunnen ze je evt verder helpen (ligt er heel erg aan hoe geloofwaardig je overkomt).

Ik kan enkel Enigma-Roel zijn advies bijstaan. Ik heb een wagen gekocht in Nederland (kom uit Belgie) en heb toch wel spijt dat ik het niet gedaan heb bij de lokale dealer. De 80 euro verschil (als het al zoveel was) daar moet je het dus niet voor doen.

Ben ook een beginner en je kan wel wat hulp gebruiken. Het was trouwens een Enigma XS... vind het wel leuke auto maar heb nog nooit met iets anders gereden natuurlijk. Bij de Enigma kan je de ophanging volledig instellen, niet direct nodig als beginner maar het is altijd leuk. Daarin heb ik mij laten leiden in mijn keuze tss Ultrex en Enigma. De motoren zijn hetzelfde als ik mij niet vergis. Als de Enigma koopt laat je geen "Enigma in set" aansmeren zoals bij Toemen of zo, wat ze dan doen is: Enigma zonder servo's en dan lappen ze daar de goedkoopste (lees minst krachtige) servo's in. Vraag dan zeker naar de Protech combo die dacht wel beter aangepaste servo's heeft.

Tom

Back