Besteld: Yak-130 van Ready2Fly.com

Discussie in 'EDF forum' gestart door rvdveldt, 1 sep 2013.

  1. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    Vandaag een positief mailtje ontvangen:

    we are pleased to inform you, that your order with the reference number ###### has been processed and dispatched today.

    Thank you for purchasing with us.

    Best regards

    The ready2fly-team
     
  2. Egbertje

    Egbertje

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    487
    Locatie:
    Hardenberg
    Ben benieuwd!
     
  3. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    Het eerste aanblik van de "bouwdoos". Ja, het is dus niet een "echte" RTF/PnP, er moeten wat makkelijke grote onderdelen gelijmd worden, met de bijgeleverde speciale schuimlijm.

    Het enige dat de reis vanuit China, via Rotterdam naar Zwitserland, en weer naar Nederland niet heeft overleeft is de front seat pilot... Die is van zijn schroef losgeschoten. (Niets wat een langere schroef niet kan oplossen, maar het wordt wel even mikken.)

    [​IMG]

    Alle kabel-spaghetti zit erin, inclusief door-sequencer en verlichting. Heb alleen even geen accu om het voor de foto's te demonstreren.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2014
  4. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    zit er in de yak ook een printplaatje, waarop alle servo's zijn aangesloten. En vanaf dit printplaatje gaan de aansluitingen naar je ontvanger?

    Zo ja, kijk deze goed na. Er gaan vele verhalen dat deze printplaten niet goed contact maken, waardoor servo's uitvallen. Zou zonde zijn.
     
  5. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel
    Ziet er erg mooi uit! Ik ben benieuwd hoe het vliegt en of het vliegen vanaf een grasveld mogelijk is.
     
  6. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    @Hoeby: Nee, deze heeft dat niet, alle servokabels en aansluitingen komen in de romp bij de accu-bay bijelkaar gebonden. Voorzien van labels, maar niet op een printplaat, zal er t.z.t. wat foto's van maken.

    @FStrating: Starten van gras ga ik wel proberen, de wielgrootte zou zoiets mogelijk moeten maken, even afhankelijk hoe het gras gemaaid is.
     
  7. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    vliegen!!
     
  8. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    Niets liever, moet nog even geduld hebben...
     
  9. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    Ik verwacht de accu's van HobbyKing morgenavond wel in aan de deur...
     
  10. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    Accu's binnen, T14SG binnen, ontvanger ingebouwd... Ah, tuurlijk, de connectors van de regelaar zijn anders dan de HXT 4mm's van de Turnigy lipo's. Connectors inmiddels ook onderweg naar de brievenbus.

    [​IMG]

    Landingsgestel & verlichting doen het erg mooi...
     
  11. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    De connectors zijn binnen. Wel een beetje korte kabels in het model om mee te werken, maar het is na even "prutsen" gelukt. De nieuwe HXT 4mm pluggen zitten erop.

    [​IMG]

    Ik heb gekozen om de connectors van de regelaar te vervangen, i.p.v. de connectors van de accu's, dat is makkelijker, maar dan moet ik elke keer bij nieuwe accu's de connectoren verwisselen.

    [​IMG]
     
  12. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Ik zou niet te zeer vertrouwen op de soldeer kwaliteiten van de Chinesen!
    Heb al 2x meegemaakt dat de connector eraf viel.
    En daarmee ben ik niet de enige ...

    Grtz,
    Emile :mad:
     
  13. Lennart O

    Lennart O

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    114
    hoe makkelijk is het toestel eigenlijk te deomnteren voor transport?
    Kunnen de vleugels en/of het kielvlak/stabillo er makkelijk af?

    Reuze mooi ding, het gaat wel kriebelen...
     
  14. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    @Emile: Met de Turnigy accu's heb ik persoonlijk nooit problemen gehad (Nog een reden om de connectors van de regelaar aan te passen, i.p.v. de accu)

    @Lennart: De vleugels schuif je er op, en zitten met een klein schroefje vast, hetzelfde kun je doen met de elevators, hoeft bij mij in de stationwagen niet ;)

    Ik zal binnenkort wat foto's posten met de verlichting aan, ziet er echt te gek uit...
     
  15. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik ben heel benieuwd hoe hij van gras start en hoe de vliegeigenschappen zijn, in jouw beleving dan.
    Zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen, wat een pracht kist!!!

    Grt Nickos
     
  16. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    Hier is een YouTube-filmpje, met een onboard GoPro, waarop je kunt zien dat hij op gras start & land, maar ik ga dat zeker even proberen. Het gras moet wel droog zijn, gezien dat het landingsgestel niet in aparte (afgedichte) ruimtes zit.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    De maiden flight is geslaagd!!! Vandaag, wel met 5bft wind dat redelijk strak over het veld stond. Gestart "gewoon" van de grasbaan, dus dit is mogelijk, het "vreet" wel aan je vliegtijd, 5min. met twee starts en 1x terug taxiën.

    Een mooi filmpje is nog in de maak, de ruwe versie heb ik hier even geplaatst, missen o.a. wat titels in enzo, dat zie je vanzelf wel voorbij komen.



    Na het invliegen van de Yak 130 hebben we ook nog even een TBS Caipirinha ingevlogen, voor FPV met een bril van Fatshark, lachen!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel
    Gefeliciteerd met de maiden! Ziet er goed uit, ook het starten van gras gaat goed zo.

    Wel jammer van de 'muziek' bij het filmpje; ik hoor liever de fan janken...
     
  19. Lennart O

    Lennart O

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    114
    Potverdikkie, wat een mooie maiden zeg! Gaat ook prima vanaf gras, zo te zien.
    5 minuten is toch prima met een EDF? Soms ben ik al blij als ik 3 minuten haal :)

    OT: mooi veld. Waar is dat? In de buurt van Heiloo?
     
  20. nickos

    nickos

    Lid geworden:
    22 mei 2003
    Berichten:
    2.276
    Locatie:
    Heemskerk
    GaaF!!! Mooi vliegbeeld...
     

Deel Deze Pagina