Bestellen bij Noibert Bruggen

Ik heb de beste man vammorgen aan de telefoon gehad, en op zijn verzoek de bestelling per email doorgemailt.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe snel stuurt hij een orderbevestiging/factuur die vooraf moet worden voldaan ?

Ik heb gezien dat de meeste bestellingen binnen een week na betaling binnen zijn.
Maar ik vraag me af hoe "snel" hij een order verwerkt (ik ben een tikje ongeduldig).

Groet,

John

@John: mijn ervaring met Norbert is dat ik het binnen een week heb (vanaf moment van bestellen); ik maak altijd per creditcard over dus volgens mij wordt dan de bestelling meteen in behandeling genomen.

groeten,
Jan

Hoi John,

En telefoontje en mailtje is voldoende, binnen een week heb je het, wel bellen anders kan het maanden duren:onweer:

Gr. Rob

Goeie tip Rob,

ik heb Norbert nog even gebeld over mijn bestelling van vanmorgen, en hij heeft de bestelling gezien !

Tis alleen Carnaval :( maar hij gaat het verwerken !!

Ik ben benieuwd...

Hmmmmmmmm, helaas nog geen mailtje van Norbert.

het zal de carnaval wel zijn........

Alleen jammer dat hij "beloofde" de opdracht bevestiging vandaag per mail te versturen.

Kun je hem ook op de "werkstadt tagen" gewoon bellen, of alleen op maandag en dinsdag ?

@john33,
waarom haal je het zelf niet even?
Als je zo zit te springen zou ik zelf even naar Monchengladbach rijden.
Geldrop Monchengladbach is niet zo ver.
Gistermorgen gebeld en de bestelling doorgegeven en dan de dag er na al aan het klagen dat er nog niets is.
Gelukkig heeft Norbert veel klanten, het zou niet goed zijn als hij alleen jou had..
Norbert is niet van de snelste en het is carnaval in Duitsland.
Er zijn dan veel bedrijven dicht.
Je bouwt toch hopenlijk niet zo snel he?

Hein

Laatst bewerkt:
@john33,
Gistermorgen gebeld en de bestelling doorgegeven en dan de dag er na al aan het klagen dat er nog niets is.
Gelukkig heeft Norbert veel klanten, het zou niet goed zijn als hij alleen jou had..
Norbert is niet van de snelste en het is carnaval in Duitsland.
Er zijn dan veel bedrijven dicht.
Je bouwt toch hopenlijk niet zo snel he?

Hein

Rustig maar hoor....

Ik snap best dat het daar ook Carnaval is.
Maar ik heb even op de seach gekeken en daar komt een paar keer uit dat Norber z`n mail niet al te vaak leest......
En aangezien het toch om een paar 100 euri gaat zou ik het fijn vinden als er een reactie op een bestelling komt.

Maar ik heb geduld, ik wacht nog wel even af de komende dagen.....

John33,
als het om ze veel geld ging dan reed ik zelf naar Norbert thuis.
Zeker als ik zo dichtbij woonde, voor jou is het 80 km.
Is ook nog leuk en leerzaam, je kunt er zeker ideeën op doen.
En je kunt het bekijken wat hij allemaal heeft.
En dat is veel.

Hein

Beste John,

Norbert leest z'n mail wel, alleen hij heeft er (noodgedwongen) een nogal zwaar spamfilter op zitten. Daardoor worden er ook wel eens mailtjes per ongeluk niet gelezen. Als je iets met "Bestellung" in het onderwerp van de mail zet wordt dat in een apart mapje gezet, en dan word het in ieder geval niet verwijderd. Maar wat al meer gezegd is hier, een beller is sneller. Tegenwoordig kan hij gewoon alle dagen de telefoon beantwoorden. Die maandag en dinsdag "beldagen" zijn uit de beginperiode toen hij er nog een reguliere baan naast had.

Maar heb een beetje geduld. De post van Duitsland naar hier doet er in ieder geval al 2 à 3 dagen over, en wat Hein al zegt, er zit een hoop dicht daar nu of werkt op halve kracht.

ik heb Norbert nog even gebeld over mijn bestelling van vanmorgen, en hij heeft de bestelling gezien !

Ik snap het ff niet... Gisteren een bestelling geplaast, en een dag later al gaan klagen?

Maar goed, als hij jouw bestelling heeft gezien zal het goed komen...

Als je echt haast heb, is 80 km op en neer is niet veel... Heb je het morgen nog in huis... (wat Hein al aangaf, er is veel meer te zien)

Maar hé, haast en ff vlug bouwen is niet echt een goede combi...

Enne, wat heb je besteld?

Morgen al klaar? ;)

Tv Uitzending

Net een melding van Sonar gekregen.
Er komt een tv serie over de model bouw en daar komt Norbert Bruggen in voor met zijn modelbouw.
Zijn Deep Rover (die glazenbol) komt op tv.
Ik probeer de zender te vinden en wil het opnemen.

Hein

Hallo Freunde,
heute nur kurz ein kleiner Fernsehtipp, den ich von Carsten Heintze bekommen habe - Vielen Dank dafür.

Am Mittwoch, 25. Februar um 20:15 Uhr kommt auf DMAX eine neue Fernsehserie: DIE MODELLBAUER
Unter anderem wird morgen auch der Deep Rover von Norbert Brüggen gezeigt.
Schaut mal rein - wenn ihr mögt.

Hier der Ankündigungstext vom Fernsehsender:
Modellbauer Norbert Brüggen aus Mönchengladbach hat sich auf die Konstruktion von U-Booten spezialisiert. Sein aktuelles Projekt: Ein Deep Rover 1002 im Maßstab 1:8. Von vier elektrischen Düsenpropellern angetrieben, soll das Forschungsboot schon bald auf Tauchfahrt gehen. Dabei legt sein Erbauer größten Wert darauf, dass sich Original und Nachbau ähneln, wie ein Ei dem anderen.

aanvulling van programma,

Modellbauer Norbert Brüggen aus Mönchengladbach hat sich auf die Konstruktion von U-Booten spezialisiert. Sein aktuelles Projekt: Ein Deep Rover 1002 im Maßstab 1:8. Von vier elektrischen Düsenpropellern angetrieben, soll das Forschungsboot schon bald auf Tauchfahrt gehen. Dabei legt sein Erbauer größten Wert darauf, dass sich Original und Nachbau ähneln, wie ein Ei dem anderen. In Quakenbrück bereitet sich derweil Dirk Kellermann mit seinem 1:8er Buggy auf ein packendes Offroad-Rennen vor. Hier treffen sich Topfahrer aus ganz Europa. Der Verbrennungs-Motor seines Modells bringt es mit 2,5 PS auf 4000 Umdrehungen und erreicht so Spitzengeschwindigkeiten bis zu 65 Stundenkilometer.

Laatst bewerkt:
hallo

haha lekker ik heb dmax via de satteliet
en daar ik nog in zieken kas ben kan ik dus kijken en zal het proberen op te nemen
ik moet wel heeeeeeeel mijn instalatie om bouwen want mijn decoder zit NA de video en dvd opname toestanden
dus effe uit vogelen hoe ik het ga moeten doen
maar op deze zender zijn er elke week modelbouw gerelateerde uitzendingen
verleden week ging het over een model tiger tank van 250 kilo
en over boten en treinen er is reeds van alles geweest
daar wordt wel zender tijd voor onze hobby voor vrij gemaakt
hier is alleen tennis en voetbal belangrijk

groetjes raf

Beste collega sub bouwers,

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niets of niemand onder druk zetten (behalve de sub dan).

Enne voor wat beteeft de bouw snelheid, ik kom net kijken (sub newbie) en probeer de Revell 1:72 Wolfpack VII/C sub RC te maken, en Norbert heeft prachtige spullen hiervoor ontwikkeld.

Wie weet komt er later nog wel een "echte" sub compleet zelfbouw.

Ik kan namelijk bijna niet meer verder omdat ik het WTC nodig heb, inclusief de bulkheads van de ombouw kit.
Pas daarna kunnen de romphelften aan elkaar gelijmd worden.

En met zo`n bouwpakket van Revell is de "bouwsnelheid" vrij snel.

Begrijp me dus niet verkeerd, mijn timing is gewoon slecht met het carnaval en de voorjaars vakantie op dit moment, het zal allemaal dus wel iets langer duren.

Zodra ik foto`s heb zal ik plaatjes posten, ik heb al een topic over de bouw geopend, dus daar zal een bouw verslagje verder gaan.

Wie weet kom ik nog wel kijken in Vught, is voor mij ook niet zo ver rijden, mits ik tijd heb.

Beste collega sub bouwers,

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niets of niemand onder druk zetten (behalve de sub dan).

Enne voor wat beteeft de bouw snelheid, ik kom net kijken (sub newbie) en probeer de Revell 1:72 Wolfpack VII/C sub RC te maken, en Norbert heeft prachtige spullen hiervoor ontwikkeld.

Wie weet komt er later nog wel een "echte" sub compleet zelfbouw.

Ik kan namelijk bijna niet meer verder omdat ik het WTC nodig heb, inclusief de bulkheads van de ombouw kit.
Pas daarna kunnen de romphelften aan elkaar gelijmd worden.

En met zo`n bouwpakket van Revell is de "bouwsnelheid" vrij snel.

Begrijp me dus niet verkeerd, mijn timing is gewoon slecht met het carnaval en de voorjaars vakantie op dit moment, het zal allemaal dus wel iets langer duren.

Zodra ik foto`s heb zal ik plaatjes posten, ik heb al een topic over de bouw geopend, dus daar zal een bouw verslagje verder gaan.

Wie weet kom ik nog wel kijken in Vught, is voor mij ook niet zo ver rijden, mits ik tijd heb.
Even terzijde ik had wel commentaar verwacht van je op de veilighied van van Roodenhuis
mvg
Frederik

hallo

heel de zaak omgebouwd
de madam gaat niet tevreden zijn hahaha
alle posten terug door elkaar moeten zetten
tja plug en play maar meer play dan plug
want nu moet ik van 4 toestellen al de kanalen terug op volgorde gaan zetten
en dat zijn er een 43 per toestel dus ik ga nog een paar dagen mij niet vervelen
maar het belangrijkste is dat het wordt opgenomen
eerst op een hd en daarna zal ik de reclame er wel tussen uit knippen en dan op dvd branden
groetjes raf

@Raf,

DMAX is vrij te ontvangen via de Astra voor iedereen die een schotel heeft.
Ik neem het ook op en zet het op een dvd.
Als het lukt.
Ben niet zo een held met die dingen.

Hein

Ik heb het gezien op tv.
Leuk stukje met de Deep Rover.
Er zit al meer dan 3 jaar ontwikkeling in.
De "werkplaats" van Norbert is ook mooi te bekijken.
Er staat ook nog een Akula op de plank bij hem.
Als ik de dvd heb neem ik hem zondag mee.

Hein

En Jonh33,

als je naar DMAX gekeken had had je zijn "werkplaats" kunnen bekijken.

En maandag gebeld en nu de bevestiging.
Is toch niks mis mee of wel soms?
Ik vind dat toch wel snel.
Ik ken bedrijven waar het langer duurt.
Als commercieel medewerker moet jij dat zeker weten toch?

Hein

Laatst bewerkt:
Voor John, en de overigen die er nog nooit geweest zijn: een kijkje in de kelder van Benderstrasse 39 te Mönchengladbach:

160249a5b54795af8.jpg

De 'zware apparatuur'.

160249a5b547c3700.jpg

CNC freesbank.

160249a5b5475ffa1.jpg

Wandje met modellen en projecten.

160249a5b5593ba2b.jpg

En meneer U-boot Specialitäten himself.

En als je daar beneden met hem aan de klets bent kom je niet snel weer naar boven .... ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back