Bestellen in China

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zonder namen van winkels te noemen, wil ik toch graag iedereen waarschuwen voor bestellingen in China : sommige bestellingen komen goed aan (wel heel lang wachten) doch bij andere bestellingen krijg je komplete defecte boel aan, ofwel krijg je gewoon NIETS aan. Je kan de shipping 'tracken' doch eenmaal -zogezegd- aangekomen in belgie of nederland, stopt die tracking en weet je niets meer. Als je reclameert bij de bewuste winkels wordt je aan het lijntje gehouden met een hoop smoesjes, zoals filmpjes maken van de defecte dingen enz...maar nieuwe sturen doen ze niet of je moet eerst op eigen kosten alles retourneren. Als je NIETS hebt aangekregen, schuiven ze het in de schoenen van de 'lokale autoriteiten' hier. Ik persoonlijk ben al zeker op die wijze 500 euro kwijtgespeeld.
Mijn conclusie is : niets meer bestellen in china!

Volgens mij hebben we er meer aan dat je vermeld met welke e-shops je slechte ervaringen hebt zodat we daar voor kunnen opletten.
Zelf bestel ik bijna weekelijks bij gerenomeerde e-shops zoals hobbyking en rc711 met nog nooit slechte ervaringen in de zin dat mijn produkten "verloren" gegaan zijn. Misschien mag je niet besparen op de shipping methode en verlaag je daardoor de kans op kwijt geraken van je pakketten.
Mijn persoonlijke ervaring is wel dat zoals de douane en zowel de Belgische- als Nederlandse post er soms een boeltje van maken qua verzendingen.

Helaas heb ik dezelfde ervaring met hobbyking, mijn zendingen werden incompleet geleverd, ik wordt nu al twee maanden aan het lijntje gehouden. Ik moest foto,s maken van het pakketje, wegen tot drie keer toe. Dit na een aantal probleemloze leveringen.
Ik moest ook de afbeelding van het produkt op hun site bij klacht voegen, tot nu toe zonder resultaat. De enige reactie die ik krijg zijn mailtjes met "we begrijpen uw bezorgdheid", en we zijn er mee bezig, we zullen het weer onder de aandacht brengen van de behandelende afdeling. Toen ik de zaak bij Paypal aankaarte om te bemiddelen, kreeg ik een mailtje van Hobbyking dat de zaak wat hun betreft helemaal stil gelegd werd zolang de klacht niet ingetrokken werd.
Dit duurt nu al ruim twee maanden. Wat mij betreft wees op je hoede met Hobbyking.

Hans

Laatst bewerkt:
Nou guys,

Ik bestel al vele jaren via ebay vele zaken in China/Hong Kong en nog nooit problemen gehad. De keren dat de spullen beschadigd aan kwamen werd dat netjes opgelost door nieuwe spullen zonder betaling te sturen of werd mij aangeboden om mijn geld terug te ontvangen.

Zelfs met HK heb ik goede ervaringen, heb nu zo'n 10 bestellingen daar gedaan en heb elke keer mijn spullen in goede orde ontvangen!

En let wel de spullen die ik direct uit China laat komen kosten mij ongeveer de helft van wat ik er hier in Europa voor moet betalen, en dan betreft het exact dezelfde goederen!!

Groet,

Etienne

Laatst bewerkt:
Ik bestel ook al jare bij hk en heb nooit problemen.
ik doe al mijn bestellingen met visa zo zijn deze een half jaar verzekerd.
als je deze problemen hebt en je komt er met leverancier niet meer uit heb je van paypal garantie en kun je het via paypal oplossen. dat hk hier dan niets meer mee doet kun je natuurlijk naar paypal doorsturen. ik zou de klacht dan zeker niet intrekken.

belgische douane is overigens veel strenger qua invoeren da nederlandse, zend apparatuur wordt er tussen uitgevist en afgevoerd hier kan hk niets aan doen. dit is een risico die je neemt. de juiste prijs vermelden scheelt ook.

heb wel 1 keer wat in belgie besteld en dat duurde 2mnd.

Hier ook geen problemen, Ik heb al meer dan 30 bestellingen uit China, en alles is goed aangekomen. Wel zijn er wat problemen met de douane geweest, maar ook dat is allemaal goed gekomen.

Sorry maar ook ik bestel veel bij HK maar ik deel wel de klacht dat als je mailt (zelf defect spul gekregen) en enkele foto's(12stuks ) opgestuurd er erg hard aan gewerkt wordt om verder niets in orde te maken. Veel e-mails om je aan het lijntje te houden en als je iedere week om een update vraagt dan krijg je het antwoord dat het voor wat hun betreft op gelost is. Je kan duidelijk zien dat het gebruikt is geweest wat ik gekregen heb. nu twee maanden niets meer gehoord.

Nooit slechte ervaringen gehad met .hk winkels. Bij Nederlandse winkels echter...

Gewoon van te voren uitzoeken op Google of ze betrouwbaar zijn

Sorry, ik moet met een rood hoofd mijn excuus maken naar HK deze stuurde mij zojuist een bericht dat er nieuw opgestuurd is. Zij erkennen dat het niet in orde was. Dit bericht kwam net via de mail!!! hebben zij dit misschien ook gelezen ?? In ieder geval moet ik dan ook zo eerlijk zijn om dit te melden.

Nu kan ik alleen nog zeggen dat ik nog meer geduld moet hebben.

oke we weten waarom we in china bestellen en niet in de lokale shop waar je wel service kan eisen ,heel simpel het gaat allemaal om de centen
dus dat wetend moet je het risico accepteren wat je neemt als je in het buitenland besteld .
zelf ook veel in het buitenland besteld en ooit 1 maal een niet complete besteling binnen gekregen koste me iets van €10 dan is het jammer en opnieuw bestellen kan er wel energie in gaan steken maar voor die paar centen
nee vind zelf als je het risico wilt nemen om in china of waar dan ook te bestellen moet je niet zuren als je eens pech hebt en anders hebben we in nederland ook nog zat hobbywinkels die het hoofd boven water proberen te houden

john

[mod]Ik geloof dat het algemeen bekend is dat we dit soort topics niet willen. Klachten over bestellingen/verzending/levering moet je bij de leverancier neerleggen. Winkelbesprekingen zijn al helemaal niet toegestaan.

Topic dus op slot[/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back