Bestelling buitenland

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Freddie1, 14 jun 2013.

  1. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Hallo allemaal.
    Ik heb nu ruim drie weken terug een bestelling geplaatst bij een webshop in Amerika en betaald via PayPal.
    2 dagen later heb ik een mail van hun gekregen dat mijn bestelling verzonden was. Heb daar ook een trackcode bij gekregen.
    Dit zijn de meldingen die ik krijg op deze code.


    Your item departed our LOS ANGELES, CA 90009 sort facility on May 24, 2013. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

    Processed through USPS Sort Facility, May 24, 2013, 7:29 pm, LOS ANGELES, CA 90009

    Electronic Shipping Info Received, May 23, 2013

    Depart USPS Sort Facility, May 22, 2013, PORTLAND, OR 97218

    Processed at USPS Origin Sort Facility, May 22, 2013, 8:12 pm, PORTLAND, OR 97218

    Dispatched to Sort Facility, May 22, 2013, 5:10 pm, WASHOUGAL, WA 98671

    Acceptance, May 22, 2013, 1:53 pm, WASHOUGAL, WA 98671

    Sinds 24 mei dus al geen verandering meer, is dit normaal?
    Kan het zijn dat mijn pakje bij de douane ligt? Zo ja hoe kan ik dat te weten komen?
    Alvast bedankt voor alle info.

    mvg. Freddie
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    BIj mij was het zo dat zodra het bij de douane ligt, de track en trace stopt, tot het plotseling op je deurmat ligt.

    De douane verstrekt geen gegevens aan derden voor track&trace doeleinden.

    Groet, Bert
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Vaak kun je met de originele trackingcode niets meer zodra het pakket het land van herkomst heeft verlaten. Je kunt telefonisch of via twitter bij postnl het originele trackingnummer laten omzetten naar een postnl trackingnummer (3S code) Als het goed is kun je dan zien waar je pakket uithangt. Als het bij de douane is terechtgekomen zou het zomaar kunnen dat je drie weken of meer moet wachten voor het pakket wordt afgeleverd (of je een brief krijgt om de waarde van de spullen aan te geven)
     
  4. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Mannen bedankt voor de info:thumbsup: Heb net bij postnl geprobeerd om het originele nummer te laten omzetten naar een NL nummer. Maar bij postnl kunnen ze ook niets zien met het originele nummer, helaas.:confused:

    Mvg. Freddie
     
  5. Stitch

    Stitch

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Misschien verder verwerkt door DHL, DPD, UPS, TNT. Er zijn meerdere pakketdiensten op de Nederlandse markt.
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Klopt, maar usps vanuit amerika wordt volgens mij standaard overgenomen door postnl. Wel vreemd dat ze het nummer niet kunnen omzetten. Dat zou betekenen dat het nog niet in Nederland is.
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ook dat klopt, maar zodra het bij de douane ligt, verdwijnt het van de radar, en het verschijnt min of meer pas weer op de radar, als het al bij jou thuis ligt.... De douane verstrekt géén tracking gegevens, is hun "bedrijfspolitiek"....

    Groet, Bert
     
  8. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Sorry, maar mijn ervaring is anders (onlangs nog meegemaakt toen ik mijn 3D printer en diverse accesoires heb gekocht) Zodra het pakket in Nederland aankomt wordt het ingescand en krijgt het een trackingcode van postnl. Pas daarna gaat het evt. het douanetraject in. Ik kon tenminste m.b.v. de tracking exact volgen wanneer mijn pakketten het douanetraject ingingen en wanneer ze werden vrijgegeven. In alle gevallen stond twee dagen later de bezorger voor de deur. Ook het te betalen bedrag werd keurig op de site van postnl aangegeven.
     
  9. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Vanuit de US komt het vrijwel altijd bij de douane terecht als er een wat hoger bedrag op staat..en 3 tot 4 weken wachten is dan normaal.
    Hou rekening dat je bij moet betalen!
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heel ongebruikelijk: De douane wil dat soort gegevens niet openbaar hebben.
    Wie weet stuurt er iemand een pakje coke op, weet ie precies wanneer hij weg moet blijven en wanneer hij het veilig af kan halen bij het postkantoor.

    Ik heb er expliciet naar gevraagd, en dat (de douane doet GEEN mededelingen) was het antwoord wat ik kreeg.... Zowel van de post als van de Douane. Ik zat te wachten op een pakje en ik moest bijna weer naar zee, maar men weigerde ook maar iets los te laten.

    Mijn tracking bleef al die tijd staan op "package has left country of origin" en veranderde pas drie uur na bezorging in "delivered".

    Groet, Bert
     
  11. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Hier een voorbeeld van een tracking:
    Overigens klopt deze niet helemaal, dit is de tracking van USPS die pas na het bezorgen is bijgewerkt. In werkelijkheid wist ik dankzij de 3S code dus op 14 April al dat het pakket door de douane was vrijgegeven)

    Deze informatie heb ik overigens hier vandaan: 17track.net Op deze site kun je pakketjes van veel verschillende vervoerders tracken.
     
  12. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Iedereen nogmaals bedankt voor de gegeven info:thumbsup:
    Maar als zo vaak heeft het probleem zich zelf vandaag opgelost:p
    Vanmiddag stond de postbode met het pakje voor de deur en of ik maar even €23,- invoerrechten wilde bij betalen:(, jammer maar is niet anders.

    [​IMG]
    Kan nu in ieder geval verder met de heli.

    mvg. Freddie
     
  13. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    heb jij meer geluk dan mij ;) , ik wacht nog steeds op een pakketje uit het buitenland , z'n 2maanden geleden besteld tot nu toe niks ontvangen ,wel anderen onderdelen gekregen van de zelfde webschop , en die ik ook nog eens later besteld hebt.:rolleyes:

    het enige min punt van dit is , is dat ik een verkeerd email adres had aangemaakt , en ik niet meer kon inloggen
    dus ik dacht dat het wachtwoord niet juist was.....(wat dus wel klopte maar het email adres niet , kwam ik later achter)
    dus geklikt op wachtwoord vergeten
    uw nieuw wacht woord is per email na uw toe gezonden

    aaaah dit email adres klopt niet !! dus komt deze ook niet binnen , alle info kwijt dus :hammer:

    ging gelukig maar om 20 a 30 euro
    (betaald met paypal)

    (overigens de onderdelen die ik wel heb ontvangen heb ik gekregen onder een nieuw account)

    ook nog email gezonden na de webshop maar geen reactie...

    Nick
     
  14. JPV

    JPV

    Lid geworden:
    21 mei 2009
    Berichten:
    303
    Ik heb vandaag ook wat positiefs nieuws gehad. Ik had een rc-modelbouwvoorwerp besteld in het buitenland (ik zeg verder niet wat of waar, Big Brother is ietwat neurotisch), maar dat ging mis, in verband met een adres dat fout zou zijn (maar het niet was). Daarna gebeld, kreeg (tot mijn verbazing) een vriendelijke Chinees aan de lijn die de taal van het betreffende land niet sprak, maar wel Engels, dus de zaak uitgelegd, en er zou aan gewerkt worden. Kom ik gisteren van een vakantie uit Zweden terug, maar nog steeds niks in de bus, dus maar weer eens bellen. Krijg ik ditmaal een persoon aan de lijn die de z'n Moerstaal wel sprak, bleek het pakje gewoon bij hen te liggen, met als aangegeven oorzaak dat het adres welliswaar juist was, maar er "geen naam bij de deurbel" had gestaan !? Pakketje wordt nu nogmaals verstuurd.
    Hoop doet leven, groet, Jan :banana:.
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    lol

    Soms kan iets op een ontzettend simpele manier misgaan ;-)
     

Deel Deze Pagina