Besturing, aandrijving en velgen

Als ik een Graupner MS met 6 kanalen neem en een Telematik ML multischakelaar voor het licht en de MM4 die ook nog eens 2 schakelaars heeft en nog een variabele servo plus een vaste servo moet ik een heel eind komen voor de truck.
De trailer kan met desnoods met een zelfde systeem worden uitgerust.
Ik heb net dit weekeind gehoord dat ik de wisselstroomdynamo ook zou kunnen gebruiken om de benzinemotor te starten. Ik weet dat dit waar is voor een gelijkstroomdynamo, maar welke schakeling is er dan nodig om een wd te laten draaien/ aandrijven???

WIE kan me helpen aan een electrisch schema zodat ik van te voren al wat kan bestuderen??? Ik heb er een van Wedico gezien en dat leek me aardig compleet.

WIE kent iemand die een CNC-draaibank heeft en die een 8 brede en 16 standaard velgen uit aluminium kan en wil draaien volgens mijn ontwerp???
Buitendiameter 42 mm.

een zal alles tot leven komen...binnenkort

Dieseldick

Hallo Australische Roadtrain,

Ik heb inderdaad inderdaad al een aantal Conrad/robbe/Veroma kunststof velgen
maar ik heb ook onytdekt dat er erg gerommled wordt met de schaalgrootte. Zo zijn er
Fulda Eco standaard banden evenals Continentals die toch anders op deze flde velg zitten en bij dubbellucht is er zelfs een spacer nodig. Die is ook nodig om de breedte van de truck aan te passen, ik heb nu voor een totale breedte van 164 mm. gekozen met brede Fulda- banden op de beide aangedreven voorassen.
Daar heb ik een "Alcoa" aluminium velg voor gekocht, die stukkken mooier is dan de velg van Wedico die een kegelvormig vlak heeft tussen naaf en velgrand en dat is geen gezicht.
Alles bij elkaar gegooid dwong mij dus om zelf twee nieuwe ontwerpen te maken, voor de standaard en de brede velg. Er zitten onder andere verschillende gaten in van 2,5 en 3,0 millimeter op verschilende diameters.

Met een drieassige trailer en eventueel een jeepdolley erbij kom je dan op een grote serie die echt op een CNC-bank moet.
Eens zal alles rijden

Dieseldick

Back