besturing

• Topicstarter Topicstarter JSteegs
  • Startdatum Startdatum
J

JSteegs

Guest
Ik heb sinds gisteren een LAMA V3 Helikopter, om te gaan leren vliegen.
Gisteren stond bij aanvang de hendel op de afstandsbediening naar beneden bij het starten, nu moest hij naar boven staan. Dit was nu even erg verwarrend! Waar kan dit aan liggen?
Ook heb ik een vraag over het afstellen van de afstandsbediening:
Moeten de eikpunten altijd in het midden staan? En moet ik aan de heli nog iets afstellen? Heb er namelijk geen boekje bij!! Erg lastig!

Ik hoor graag jullie reactie!

MvrGr. Jan

Hoi Jan,

Normaal staat de gasstick volledig naar beneden bij het starten en voor gas te geven duw je hem naar voren.
Indien dit plots omgekeerd is dan heb je waarschijnlijk per ongeluk de "servo reverse" schakelaar van de "THR" (throttle) omgezet.

Kijk eens op je zender... Waarschijnlijk staan daar 4 schakelaars met erboven de vermelding "servo reverse" en eronder: "ail" "ele" "thr" en "rud".
Zet de schakelaar van de "thr" om en probeer dan nog eens......

Hartstikke bedankt voor uw reactie, Wat geweldig zeg zo'n site!
Jullie horen nog veel van mij!

Hoi Jan, dit forum is er natuurlijk om elkaar te helpen...;)
Je bent met een mooie hobby begonnen maar kijk maar uit dat je er niet aan verslaafd geraakt hé:p

Maar doet je Lama het nu weer als het hoort?

Wat bedoel je met "eikpunten"? Bedoel je de schuivers die langs en onder de sticks staan?
Zoja, dat noemen wij de "trims" en die hoeven niet in het midden te staan.
Als je helie perfekt is afgeregeld dan zou hij met de sticks en de trims in 't midden mooi stil blijven hangen.
Meestal wijkt hij echter af in een bepaalde richting dan kun je de trim die bij die functie hoort een beetje verschuiven totdat de helie weer mooi blijft hangen als je de sticks in 't midden hebt. Let wel, alleen een coaxiaal-helie(2 rotors boven elkaar) blijft stabiel hangen. Een andere helie blijft nooit op z'n plaats hangen maar moet je constant bijsturen....

Hier (conrad shop) vindt je een handleiding(meerdere talen waaronder nl) van een LAMA V3 : http://www.produktinfo.conrad.com/d...-EP_DOPPELR_HELI_LAMA3_RTF_40_de_en_fr_nl.pdf

Laatst bewerkt:
Dag SLOMO,

Ja hij werkt weer prima. Bedankt voor de handleiding, direct uitgeprint en lezen maar.
Afstellen moet ik hem nog zeker , want stabiel blijven hangen.... niet dus. Wat zou een goed opvolger kunnen zijn van de LAMA V3. Een hobby mag immers geld kosten!

Hallo Jan,

Tja, een goede opvolger.... Hangt natuurlijk vooral van je budget af.
Ik heb me toen een Trex 450 aangeschaft maar er zijn zoveel mogelijkheden....
Hoe groter de helie, hoe stabieler en gemakkelijker om ermee te leren vliegen maar ook hoe duurder.

Kijk misschien eens in het "Algemeen helie" subforum waar heel wat draadjes zijn over beginnershelie enz.....

En amuseer je tussendoor maar met je lama hé maar wel oppassen als je ook buiten vliegt want bij het minste wind gaat hij er vandoor...;)

Laatst bewerkt:
Back