betaalbare heli

• Topicstarter Topicstarter Mr.Velvet
  • Startdatum Startdatum
M

Mr.Velvet

Guest
Ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik heb met auto's gereden, en ga nog een auto'tje bijkopen, maar ik zou toch graag een helikopter kopen ook.

Nu weet ik hier niets vanaf eigenlijk, en wat is nu een leuke beginnersheli? Ik bedoel voor buiten te vliegen, in de tuin enzo. Hij moet niet snel gaan, maar wel vrij goed te besturen zijn. ook wil ik hier wel wat prijzen van weten. Een budget is niet echt vooropgesteld, maar het mag de spuigaten niet uitlopen.

alvast bedankt

Hoi Mr. Velvet,

Dit is een vraag die hier al honderden keren gesteld geweest is, gebruikt gerust de "zoek" knop even en je vraag zal meer dan beantwoord zijn !

grtz,
Dirk

Kijks eens naar de TT mini Titan E325, leuke heli wordt goed vliegend en behoorlijk compleet geleverd.

Onder het forum "micro helikopter" heb ik een kleine review geplaatst, daar zie je wat foto's.

Reken wel dat je als snel € 650,- kwijt bent voor de heli incl. electronika en accu maar zonder zender.

Ook zul je een lader nodig hebben die lipo's kan laden en als het even kan ook nog een balancer.

Alles bij elkaar ga je dus al snel over de € 1000,- incl. zender. Ga je minder uitgeven, heb je alleen maar ergernis, trust me, been there, done that!

heb je zo geen budget dan kan je voor de microheli gaan, ander subforum.

hem meteen een titan aan te smeren is niet zo handig..
hij heeft totaal geen ervaring met heli vliegen dus dan zal de chrashen

kijk maar eens voor een graupner 47g
dat is met zender enz.
groeten

Hoi,

Bij te koop, heb ik een rebell heli staan. Dat is een stabiele en goede beginners heli (electro).

Mijn mening is als je wilt beginnen met heli vliegen zijn er twee opties
1 Of je koopt wat fatsoenlijks en het kost dan wel wat geld
2 Je koopt prul en kunt uiteindelijk bijna nooit echt vliegen omdat wat kapot is. Als zo dan zijn er weer twee opties
a - Je STOPT
b - Je gaat weer naar punt 1 en het heeft je dus meer geld gekost

Dat is mijn ervaring. Dus gewoon als je echt wilt beginnen met vliegen wat fatsoenlijks kopen

Groeten
Roel

Met een titan leer je meer vliegen dan zo'n graupner prul. Zo'n graupner ding is leuk voor erbij.

ja maar ligt eraan hoeveel je eraan uit wilt geven in eerste instantie.. ben het wel met laurens eens.. op zich.. haha kijk een "echte goeie" heli kopen is het beste en makkelijkst om te leren maar het gevaar is dan dat bij een ONVERMIJDELIJKE crash je de moed in de schoenen zakt en er mee stopt en met een LAMA V2 ofzo wat extra onderdelen erbij koopt voor een tientje en wat heen en weer hopt totdat je echt zeker weet dat je het leuk vind en door wilt gaan. er is dus geen goed advies te geven nu en je moet dus eerst bij jezelf kijken hoever en hoeveel geld je ervoor over hebt, heli vliegen is het gaafste wat er is (geloof me) maar kan ook het frustrerendste zijn... en is ongeveer als je verslaafd bent (zoals ik) een van de meest dure tak van modelbouw.

my 2 cents..

Mr.Velvet zei:
Maar beperkt zich dat dan niet tot het indoor vliegen?

neen daarmee vlieg je zoveel buiten als je wil, behalve als er veel wind is. ik woon in noord-belgie en heb de meerderheid van de dagen wel buiten kunnen vliegen met gws dragonfly, behalve als je echt een jammere dag hebt met teveel wind. 2-3 beaufort is nog juist te doen denk ik.

[media=youtube]zE4LPTTIP3k[/media] prijs ongeveer 285€.

Laatst bewerkt door een moderator:
r_heliman zei:
Hoi,

Bij te koop, heb ik een rebell heli staan. Dat is een stabiele en goede beginners heli (electro).

Hey Roel,

ik ben het niet vaak met je oneens, maar dit keer wel. Een rebell aanraden als beginnersheli :hammer: .
Logo 10 komt dan dacht ik eerst!
Maar zoals ook in de eerste reactie te lezen, ga maar eens zoeken! 99,9% van al je vragen worden snel gevonden, waarna je uitgebreid kan lezen hoe deze beantwoord worden. Succes!

Greetz van Aldert

laurens zei:

Met een titan leer je meer vliegen dan zo'n graupner prul. Zo'n graupner ding is leuk voor erbij.

Dat geldt ook voor de titan, als die met 3000 rpm bladspoor krijgt of omkukelt schrik je ook wel even.

Beter voor iets groters gaan, dat is veel rustiger.

Tja.. als je nog helemaal niks hebt voor het heli vliegen (zender, servo's etc)

Dan zou je misschien nog beter kunnen gaan voor een Raptor 50 brandstof heli.
Zoals ik al zei ben je voor een goede micro/mini incl. al het grut dat je nodig hebt al snel € 1000,- kwijt.
Leg je er € 500,- bij, dan kun je de bovenstaande brandstof heli vliegen.

Maar het is heel moeilijk om iemand even snel te adviseren, er zijn echt ontzettend veel factoren van belang bij het maken van een goede keuze.

Als je miss toch nog intresse hebt in een 47g, ik heb er nog een staan die ik kwijt wil.. accu is volgensmij doorgebrand en er moet een nieuw paar bovenste rototbladen gehaald worden. Mail me maar als je interesse hebt.
Groeten Thomas , tj_bode@hotmail.com

misschien kan je antwoorden vinden bij een lokale heli shop

Back