betalen we te veel ?

Das inderdaad correct Theo, In België de zelfde ziekte.

Heb ooit bij tower Hobbys de prijs van een Great Planes Pitts 1/3 schaal gevraagd. Het kwam op 399 US dollar. Ik vroeg hier in België de prijs en het bleek 8O 790 Euro 8O te kosten. Uiteraard heb ik dat toestel hier niet gekocht.

Nu ben ik een simpele jongen maar ook mij kan je niet wijsmaken dat dat toestel maar eventjes 259 Dollar meer moet kosten omdat het per stoomboot over de oceaan moet worden gezonden. (die zaken worden ten andere in bulk verzonden wat veel goedkoper is)

Ik denk dat er bij ons te veel "graantjespikkers" zitten die hun deel van de koek willen. In sommige gevallen is het kopen via internet dus inderdaad te goedkoopste oplossing en ook een oplossing om die "graantjespikkers" te mond te snoeren.

Toen Futaba enkele tientallen jaren geleden de markt hier wilde veroveren heeft het dankbaar gebruik gemaakt van een importeur als robbe, met een reparatiedienst een katalogus en kennis van de markt en de taal. In feite zijn deze banden denk ik op dit moment meer loyaliteitsbanden echt zakelijk noodzakelijke banden.
Met de komst van internet, kreditcard en een snelle pakketbezorging over de hele wereld werkt deze marktafscherming niet meer. Zo zal daarom, vermoed ik, straks ook belevering van de leverancier naar de winkel zich gaan ontwikkelen.

Ja, we betalen per definitie teveel als je uit Japan een complete motor met vertraging kunt laten komen waar je hier in Nederland nog niet eens de motor kunt laten komen.

Je moet het dan gewoon in het buitenland bestellen. Ik koop helemaal geen servo's of ontvangers e.d. meer in Nederland. Ik laat alles uit Duitsland komen (Multiplex hebben ze niet in Singapore) en heb zo al honderden euro's bespaard.

Als je een paar keer hebt besteld bij het zelfde bedrijf kennen ze je en gaan de zaken erg soepel!

Zolang de Nederlandse detailhandel niet met hun prijzen omlaag komt ben ik geen klant meer. Als ze last hebben van teveel schijven en een importeur die een graante mee wil pikken is dat hun probleem dat dus zij zelf moeten zien op te lossen.

Dus het advies is dus goed zoeken op het Internet en zelf bestellen. Trouwens op het forum staan genoeg goede tips van betrouwbare Internet bedrijven. Als je via het Internet besteld kun je echte A merk componenten kopen voor wat hier B merk kost.

(voorbeeldje: Hitec HS-55, in Nederland +/- 27 Euro, in Duitsland 15,90 Euro. zonder gedonder met de douane! Is mooi even 40% goedkoper!
in geval van een park flyer met 3 servo's: NL=81 Euro BRD= 47,70 Met 10 Euro pakket kosten erbij nog steeds een fikse besparing.)

Als ik het zo lees dan heeft niemand echt “rommel” gekocht als er een andere merknaam op staat.
IK wil best 23 euro voor een servo betalen als deze ook de kwaliteit heeft van 23 euro, maar als een andere merk voor de zelfde kwaliteit maar 13 euro vraagt zijn we snel uitgepraat.
Ik begrijp ook best de winkel niet mee kan met de prijzen van internet , en wil daardoor best ook iets meer voor betalen maar wel in verhouding .
Goed de servo’s zijn bijna ingebouwd nog even afbouwen en we kunnen gaan vliegen.
Voor een mening over de kwaliteit zal ik toch een poos gebruik moeten maken van ze.
groetjes Alexander

Zoals jullie wel weten heb ik een party Hitec servo's laten komen uit Singapore, zie http://members.home.nl/daan.janssen/, volgens mij is het verhaal van de te hoge inkoopprijzen van de nederlandse winkels onzin, naar mijn mening zijn de prijzen zo hoog omdat deze winkels met een relatief kleine omzet toch moeten proberen te bestaan. Als je bijvoorbeeld naar Duitsland of America kijkt dan is de omzet voor de winkels veel hoger en zodoende kunnen zij de marge op de artikelen kleiner houden om toch te kunnen bestaan.

Mijn actie om een stel servo's in Singapore te bestellen is mede ontstaan uit onvrede over de prijzen in Nederland die vaak 3x hoger zijn dan elders. Ik koop alleen nog maar kleindelen hier de rest bestel ik wel ergens anders op deze aarde voor veel minder geld.

Waar je je niet op moet verkijken zijn de mogelijke kosten die je moet maken om spullen uit andere landen te bestellen. Als je pakje niet bij de douane langs hoeft heb je geluk, anders mag je eerst belasting betalen en vergeet de verzendkosten niet.
Vraag dan ook altijd aan de winkel in het buitenland om bij het pakje een factuur te voegen met een veel lager bedrag dan de eigenlijke waarde, want over dit factuur bedrag worden de BTW en invoerkosten berekend.

:lol: gegroet Daan

Back