Betekenissen

hallo allemaal:bye:

ik ben niet helemaal een beginner, ik heb 2 electro rc auto's gehad.

ben van plan om een nitro buggy/truggy te kopen.

ik vraag me nu een paar dingen af, graag duidelijke uitleg

Wat is een servo? ik lees hier wel is over servo's van 15 kg of 2 kg enzo, van savöx zijn ze wel goed als ik het zo hoor, klopt dit?

is het mogelijk om de tandwielen om te zetten, en zo ervoor te zorgen dat de auto niet snel optrekt maar wel erg hard kan? en hoe zit dit als er een versnellingsbak in zit?

wat is een chassis?

wat zijn stickies?

wat is het vliegwiel? ik ben redelijk technisch aangelegd dus zal dingen als krukas, cilinder enzo wel begrijpen, alleen ben niet bekend in de RC wereld.

Laatst bewerkt door een moderator:
joint_959125a.jpg

Sticky....

een servo is een blokje met een motortje tandwieltjes. en printplaatje waar je de wielen naar links en rechts stuurt . daardoor kan je de bochten nemen.
savox is goedkoop
vrage PB

Laatst bewerkt:
wat is een chassis?

wat is het vliegwiel? ik ben redelijk technisch aangelegd dus zal dingen als krukas, cilinder enzo wel begrijpen, alleen ben niet bekend in de RC wereld.

Als je weet wat een krukas is moet je ook weten wat een vliegwiel is en wat een chassis is..... Dit zijn standaard termen voor alles war gemotoriseerd rond rijdt.

en als jullie hier nog kijken, wat is jullie advies, ik twijfel tussen deze:

Traxxas jato 3.3
Kyosho inferno neo
Hpi trophy 3.5

ik ben wel een beginner met nitro, maar niet onbekend in de rc wereld, laatste tijd goed gekeken op het forum, alle stickies gelezen enz enz.

is die traxxas echt zo snel als ze zeggen, en als hij dat is, is hij dan niet te gevaarlijk voor een beginner?

Waar haal jij die 20% vandaan? Prijzen zijn exact hetzelfde, zijn ook dezelfde servo's uit dezelfde fabriek...

Servo Database Comparison Engine

65 euro: » Savöx SC-1258TG – Digitale Servo 12kg en 0.08 sec/60° Savöx Servos +7 euro verzending.. (is 72 totaal)
56 euro INCL verzending: DS610 Digital Servo [K10425] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

Zijn nog wel anderen zaken iets goedkoper, maar aligns zijn sowiezo goedkoper dan de savox'. waar je ze ook haalt.

100/72x56=77.8% dus je bent in dit geval 22.2 procent goedkoper uit;)

65 euro: » Savöx SC-1258TG – Digitale Servo 12kg en 0.08 sec/60° Savöx Servos +7 euro verzending.. (is 72 totaal)
56 euro INCL verzending: DS610 Digital Servo [K10425] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

Zijn nog wel anderen zaken iets goedkoper, maar aligns zijn sowiezo goedkoper dan de savox'. waar je ze ook haalt.

100/72x56=77.8% dus je bent in dit geval 22.2 procent goedkoper uit;)

Komt er een belg en zegt dat een savöx 1258tg maar 54€ kost in zijn LHS, verzendkosten dus overbodig...
(Hey, waarom dient die bedrijfswagen anders :p)

Laatst bewerkt:
en als jullie hier nog kijken, wat is jullie advies, ik twijfel tussen deze:

Traxxas jato 3.3
Kyosho inferno neo
Hpi trophy 3.5

ik ben wel een beginner met nitro, maar niet onbekend in de rc wereld, laatste tijd goed gekeken op het forum, alle stickies gelezen enz enz.

is die traxxas echt zo snel als ze zeggen, en als hij dat is, is hij dan niet te gevaarlijk voor een beginner?
graag andwoord

Jato is snel doordat hij een 2-versnellingsbak heeft.

Uit die lijst zou ik de HPI trophy nemen...
Volgens mij sterker dan de kyosho inferno, makkelijk te verkrijgen en snel offroad :p.

+1 voor de trophy.
En kijk ook eens naar bijvoorbeeld een robitronic mantis. Daar was ik persoonlijk altijd erg tevreden over.

De Jato is inderdaad supersnel maar naar mijn mening echt te snel, ze zijn bijna oncontroleerbaar.

Vaak kijken mensen naar de mooie kleurtjes op de kap, maar probeer eens onder de kap te kijken en kijk hoe alles in elkaar zit. Ik vind altijd dat het er zo simpel en overzichtelijk mogelijk uit moet zien.

ik had hem mijn auto ook al aan geboden (robitronic mantis 4.6cc wedstijd uitvoering)
ik vind het echt een goede en mooie auto, maar ik stap over op big scale dus vandaar de verkoop.

Back