Betrouwbaarheid DJI A2

Heel voorzichtig zit ik al weer te kijken naar een nieuwe multi en heb de S900 op het oog met een A2. Nu lees ik meer en meer topics waar de betrouwbaarheid van de A2 wordt betwijfeld. In Engeland is er zelfs een kans dat commerciële bedrijven niet meer mogen vliegen met de A2 ivm 50% kan op uitval..... Voor zo'n bedrag mag je toch wel wat betrouwbaarheid verwachten? Natuurlijk lees je eerder de 'slechte' verhalen op het net maar toch... Wat zijn de ervaringen hier in Nederland?

Ik verkies een WKM + IMU V2 boven een A2 .. hoor en lees ook nogal wat klachten over de A2. Een WKM + IMU V2 blijft naar mijn mening (en volgens anderen) betrouwbaarder, en goedkoper.

te idioot voor woorden dat een flight controller van zon bedrag te boek staat als "onbetrouwbaar"

Het is ook een onding. Hij kan op dit minder dan een wookong. Dat is een software kwestie dus met de tijd zal dat wel oplossen.
Vooral de enkele sbus ingang, het ontbreken van analoge ingangen, is een groot gemis.

Ik verkies een WKM + IMU V2 boven een A2 .. hoor en lees ook nogal wat klachten over de A2. Een WKM + IMU V2 blijft naar mijn mening (en volgens anderen) betrouwbaarder, en goedkoper.

Het is ook een onding. Hij kan op dit minder dan een wookong. Dat is een software kwestie dus met de tijd zal dat wel oplossen.
Vooral de enkele sbus ingang, het ontbreken van analoge ingangen, is een groot gemis.

Euh...
ik heb er al een stevig aantal weggezet en vlieg er zelf ook mee. Nog nooit iets negatiefs mee ervaren. Nog sterker, ik ben er dik tevreden over.

Ja en?
Hij kan nog steeds minder dan een wookong en kost meer dan een wookong.
Betrouwbaarheid moet hij zich nog bewijzen dat heeft de wookong al gedaan. De laatste fw versie blijkt niet stabiel te draaien en zijn problemen met het vasthouden van de hoogte. Niet iedereen heeft er last van maar de eerste crashes zijn al geweest.

Vooral het gemis van analoge ingangen is een dooddoener. De a2 forceert je om met sbus te vliegen en een zenmuse gimbal of een stand alone gimbal controller te gebruiken.
Nog steeds werken verschillende functies van de gs niet i.c.m. een a2. Die functies draaien als een zonnetje met een wookong.

Een a2 kan prima voldoen. Een wookong is op dit moment de betere keuze.

Ik heb zojuist nog goed gezocht naar bevindingen van A2 gebruikers maar heb tóch wederom een WKM-v2 met IMU v2 besteld (1000mm X8). Blijft een super set .. I durf de gok niet te nemen

Laatst bewerkt:
Gisteren besteld, nu al binnen.
Wat een top service weer.

Incl de IMU v2 met nieuwe LED en de GPS van de A2

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb niets dan goede ervaringen met de A2, en vind hem persoonlijk ook strakker in gps modus, en wat stabieler op grotere toestellen.

maar het blijft een persoonlijke cursus natuurlijk;)

Back