Beveiliging voor lipo

Hallo iedereen,

Ik heb een fpv set aangeschaft voor mijn wild thumper(landvoertuig), maar zit nog met een vraagje i.v.m. de lipo die ik ga aansluiten op de zender en camera.
Ik zou dus graag een 3s 11,1V lipo van gebruiken, maar zou ook graag op één of andere manier een beveiliging hebben die het circuit onderbreekt wanneer de lipo bijna leeg is, zodat deze niet stuk gaat door te lage spanning per cel.

Bestaan hier modules voor die de spanning op de batterij detecteren en indien er een te lage spanning is, de lipo 'uitschakelen' ? Wat zijn zoal de mogelijkheden voor deze toepassing?

mvg,
Tibo

waarom????

liever je lipo kapot van een 50/60 euro IPV als je hele model dat ter aarde stort omdat de stroom wordt totaal uitgeschakeld als je drempel bereikt.

en btw als je de regels in acht houdt is het risico op totale ontlading te verwaarlozen.

waarom????

liever je lipo kapot van een 50/60 euro IPV als je hele model dat ter aarde stort omdat de stroom wordt totaal uitgeschakeld als je drempel bereikt.

en btw als je de regels in acht houdt is het risico op totale ontlading te verwaarlozen.

Ik heb een fpv set aangeschaft voor mijn wild thumper(landvoertuig)
;)
Het is niet voor met een vlieger.

waarom????

50 euro voor een lipo?

50 euro voor een lipo?

die van mij waren 22 euro? (hobbyking)

Maar zoals velen zeggen, je moet er een hebben die gewoon hard piept ipv stroom uitschakelt. Lijkt leuk. Maar als jij volgas gewoon is even stroom loslaat. dat is wat er dan gebeurt (in het geval van landvoertuig even je drag brake uitzetten als je die functie hebt) Je verliest totale controle.

Mijn traxxas slash is voorzien van castle SCT 1410 setje, daar schakelt de regelaar ook gewoon de stroom uit MAAR ALLEEN NAAR DE MOTOR de ontvanger en stuurservo blijven werken, en zelfs remmen blijft het doen. Alleen je kunt geen gas meer geven. Dit werkt enorm goed (al kan je bij een lipo meteen merken als het punt van de cutoff eraan komt, ineens is power eruit).

Maar zoals ik dus zie, neem een piepertje, of een esc die de functie heeft. Sluit nooit stroom af naar je ontvanger, ze kunnen gekke dingen doen (ook al is het 2,4ghz)

LiPo is alleen voor de zender en camera?
Verbruiken niet veel stroom hoor, zult je LiPo voor de aandrijving veel leeg hebben voordat de zender/camera zonder zitten ;) .

Oke bedankt voor de antwoorden.
Ik ben misschien niet zo duidelijk geweest maar het is de bedoeling dat de safety enkel de camera en zender uitschakeld, want de motors en ontvanger zijn aangesloten op een aparte batterij.
Kben ook van plan om in de toekomst extra elektronica aan te sluiten op de batterij van de zender en camera(bv. lampen).

Zo een bieper gaat toch niet luidt genoeg zijn voor 500m?

Oke bedankt voor de antwoorden.
Ik ben misschien niet zo duidelijk geweest maar het is de bedoeling dat de safety enkel de camera en zender uitschakeld, want de motors en ontvanger zijn aangesloten op een aparte batterij.
Kben ook van plan om in de toekomst extra elektronica aan te sluiten op de batterij van de zender en camera(bv. lampen).

Zo een bieper gaat toch niet luidt genoeg zijn voor 500m?

M148A Battery guard 12 V/DC
geen dank

maar wat is er precies mis met het gebruik van een OSD van een paar euro?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19369__Super_Simple_Mini_OSD_.html

Dat ziet er interessant uit.
Maar ik ga al een andere OSD gebruiken voor de batterij van de motor. Kan ik twee osd's gebruiken op een scherm?

Neem gewoon een lipo saver en zorg dat je die net in beeld kan zien bij bv tilt op je cam.
Als de lampjes aan gaan dan ben je nog ruim op tijd.
En een paar 100m rijden vanaf de buzzer lukt ook nog wel.
De turnigy lipo saver ga je op een meter of 200 nog wel horen.

Of idd een simple OSD met alleen voltage en tijd in beeld. Of een goeie osd die beide spanning kan uitlezen.
Of nog simpeler. Gewoon 1 accu voor alles. Zonder beeld kan je ook niet meer rijden als je hem niet meer ziet dus zie er zo ook het voordeel niet van in.

Neem gewoon een lipo saver en zorg dat je die net in beeld kan zien bij bv tilt op je cam.
Als de lampjes aan gaan dan ben je nog ruim op tijd.
Dat is ook een goed idee!
Ik zal het eens bekijken.

Back