Bevestigen/plakken/Ontvetten GWS Servo's !?

• Topicstarter Topicstarter Maybe
  • Startdatum Startdatum
M

Maybe

Guest
@viators,

Gisteren heb ik (herintreder) bij http://www.home-flyer.com een GWS Mini Dragonfly (EM300) FP kit (PHA-300 board) + 2 GWS Pico Naro servo's + 2 x E-Tec Li-Poly's 7.4V 1250 HP + training wheels + Graupner Ultramat 14 + crashkit en 35Mhz. Graupner MX-12 (set) incl. lader bekabeling gekocht.

(€ 517,04)

Volgens de verkoper zou de standaard GWS borstel hoofdmotor circa 5 tot ?? vlieguren meegaan.
Zodra deze terziele is gaat er een degelijke borstelloze in (meerprijs).

Voorlopig lekker veel oefenen (huiskamer) :D
De volgende stap zal t.z.t. wel iets van een Zoom 400 CP worden.

Welnu, op de GWS bouwbeschrijving (Step 1) laten ze een plaatje (4) zien met een bruin gekleurde fles en een mini servo.

Het volgende plaatje (5) zijn de twee mini servo's voorzien van dubbelzijdig kleefband (Double-sided Sponge).

Naar ik aanneem is de inhoud van deze (misterieuze) bruine fles een of andere ontvetter ?????

Welk ontvettingsmiddel is geschikt?

Robert Jan

waarschijnlijk wel ontvetter. Maar servo met dubbelzijdige tape bevestigen zou ik niet doen. Ook al zitten ze ogenschijnlijk muurvast ze kunnen steeds nog bewegen.
Beter is om ze met tape in te pakken en dan met secondelijm (zap of andere c.a.) tegen het frame te lijmen. Ze zitten dan muurvast,zonder speling, en wil je ze los snij je de tape ervan af.

TM

Wat is een goed Kunststof (Servo) ontvetter.

Aceton, Amonia of ??

Robert Jan

aceton zou ik denk ik niet gebruiken, denk dat ik het kunstof opvreet.

amonia zou denk ik wel een optie zijn, (stinkt wel erg)

ik zou het met schoonmaak alcohol doen (80%)

Ik heb vorige week ook een GWS mini-Dragonfly bij home-flyer gekocht en ik heb die stap gewoon overgeslagen tjah het zag er proper uit, beetje met een doekje erover en die plakkers erop. Zo superbelangrijk zal het wel niet zijn want ik vlieg er toch ook mee.

5 vlieguren gegarandeerd maar met die 300-motor? Mhm als je dan elke dag een 20 minuten vliegt dan kan die na 2 weken al versleten zijn? Hopelijk niet...

@djorkaef

Volgens de winkelier zou de standaard borstelmotor (indicatief) tussen de 5 en 20 uur (kunnen) meegaan.

Nu ben ik gisteravond (9/4) naar een Homeflyer indoorsessie geweest (Sporta, Geneinde 2, 2260 Tongerlo) en daar vlogen veel mini GWS Dragonfly's :D

Het ene Li-po batterij pack na het andere werd leeggevlogen :lol:

Sommige maakte serieuze smakkers "terrain pull up" en hier bleek de mini GWS Dragonfly wonderwel tegen bestand.
Rechtzetten, bladen uitvouwen en vrolijk verder vliegen.
In mijn ogen een goede/degelijke/betaalbare (beginners) Heli.

Wat mij (wel) opviel was dat er redelijk veel mini GWS Dragonfly's waren uitgerust met een brushless.

Zolang het standaard motortje vermogen levert, zal ik deze niet vervangen voor een Brushless.

Ook heb ik niemand zien vliegen met een GWS zenderset, de meeste gebruikte een Graupner MX-12 (set).

Dinsdag (11/4) wordt mijn mini GWS Dragonfly ingevlogen door Homeflyer.

Opm. volgende indoorsessies (19:00-22:00) : 29/4, 13/5 en 27/5

Robert Jan

@ Maybe

Mhm naar die sessie had ik misschien ook wel kunnen komen :( niet aangedacht...

Maarjah ik oefen in men garage ik heb wel een aantal dingen kapot gevlogen, zoals die staartvin, dat klepje waarachter het rekje hangt, dat houdertje zelf waarin de batterij zit, paddles opnieuw balanceren, linkse landingsgestel kapot, klemhoudertje van de batterijhouder aan het gestel... Dat is allemaal al stuk geweest na 1 week tijd.

Maar ondertussen hou ik hem wel al 5 minuten aan een stuk de lucht in in de garage (ben als echte amateur begonnen). Nu vlieg ik altijd nog met de staart naar me toe (en soms bijsturen dan), maar ik denk dat de stap zetten naar staart opzij toch tamelijk groot is.

Ik dacht er eerst ook aan zo'n mx-12 computerzender te kopen ipv de standard afstandsbediening maarjah, dat kan ik volgend jaar nogwel doen als het nodig moest zijn want ik betwijfel of ik na een jaar tijd al klaar zou zijn om een t-rex te vliegen.

P.S. Filmpje van de verkoper met een GWS DF
Ik denk dat hij er het uiterste wel uit haalt, of zag je op die indoor-sessie nog meer spectakel met deze heli?

Back