Bevestigen van Ontvangers en Multicopter controllers

Hoe bevestigen jullie de ontvangers en de controllers op jullie multicopters ?
Altijd met dubbelzijdig plakstrips of ook met klittenband.
Ik zoek eigenlijk de beste manier dat ik alles ook kan verwisselen zonder al te veel moeite.
Als ik alleen klittenband gebruik doe ik te weinig tegen eventuele vibraties denk ik.
Wat is jullie mening.

Mvg,
Sjaak

Niemand die nog andere bevestigings manieren heeft ?

Wat wil je precies verwisselen? Alleen de ontvanger of ook het controller board?

Ik zou gewoon dubbelzijdig foam tape gebruiken, kost geen drol en met een paar minuten kun je dan de boel wisselen.

Wat wil je precies verwisselen? Alleen de ontvanger of ook het controller board?

Ik zou gewoon dubbelzijdig foam tape gebruiken, kost geen drol en met een paar minuten kun je dan de boel wisselen.

Ik wilde eigenlijk beide kunnen verwisselen als dat nodig is,ik heb ook altijd foamtape gebruikt maar ik vind dat je de lijmlaag er altijd slecht af krijgt.
Als je klittenband gebruik moet je dan ook nog een tyrap er om heen doen of hoeft dat niet ?
En heb je voldoende bescherming tegen vibraties om dat het klittenband zo dun is ?

klitteband zit echt veel te los, zeker voor de flight control. als je goede foamtape hebt, haal je het zo in 1 stuk eraf;)

ik heb ook altijd foamtape gebruikt maar ik vind dat je de lijmlaag er altijd slecht af krijgt.

Ik heb schuimtape van een merk (Pattex?) met weefsel erin.
Dit laat geen resten na!
Heb ik gewoon bij de bouwmarkt gekocht.

Met alleen normaal klittenband vind ik het niet goed genoeg vastzitten; vandaar het tie-rapje.

die foamtape is idd ook erg goed, alleen laat sneller witte stukjes achter bij loslaten. naast action tape gebruik dubbelzijdig spiegeltape, dat trek je in 1 stuk weer los;)

Ik heb foam tape voor het board en ik heb klitteband en een tiewrap voor de FPV zender en ook klitteband en tiewrap voor ontvanger

ik heb mijn FC haaks op een powerbordje zitten met stevige foam.
vibratievrij en als ik het FC los wil halen schroef ik het powerbordje los en heb de FC met foam klaar om ergens anders in te zetten.. werkt ideaa.

DSCF6553.jpg

zwarte wat je ziet is het powerbordje (dus niet gebruikt als powerboard) en de flightcontroller (FF) zit daar haaks op.

de nylon standoffs die ik gebruik om het bord vast te zetten houden ook de "deksel" op zijn plek, dus als ik crash komt er niets van de kracht op de flightcontroller.

mijn ontvanger zit klemvast met dubbelzijdige tape.

ik ben bogal van goedkoop, dus goedkope controller en goedkope ontvangers, dus inplaats van de controller of ontvanger uit te wisselen koop ik gewoon nieuwe..

Back