Bevestiging van de rok, Hovercraft; Griffon 2000 TDX

Jammer!
Ben ik ook bang voor. Ben al wel hard tegen een muur opgevaren, daar kon hij blijkbaar tegen.
Hoe hard wil jouwe ongeveer? Ik heb hem nog niet buiten gehad, wil eerst de elektronika vastzetten en ramen in mijn opbouw hebben.

Ik heb niet eens punaises gebruikt, is bij mij niet nodig. Wel aan gedacht, maar vond ik een beetje jammer om er in te prikken en de rok blijf zonder ook prima zitten.

op het ijs gaat hij harder dan je hollen kan
maar om echt vaart te maken moet je een grote ruimte hebben omdat je snel moet remmen en je op moet passen voor opstakels.
als je op het ijs van een ijsbaan mag is dat ideaal.

de griffon 2000tdx is natuurlijk een schaalhoevrcraft,
persoonlijk vind ik f1-hovercrafts leuker omdat ze lekker snel kunnen gaan.dus gewoon licht maken door hem van piepschuim te maken en dan 1 motor voor zowel voortstuwing als lift. en het liefst dan brushless of brandstof.
maarja, zo'n griffon heeft ook wat, daarom heb ik hem ook gebouwd :P

Nou de bevestiging is bijna rond hoor.

Ik weet niet of jullie posterhangers kennen. Kunstof, waar je de poster kan klemmen.

Voor de rechte stukken op het bovendek, gebruik ik deze ophangers dus. Die klemmen heel mooi over het hout en de rok heen, en dan heb ik nog een stevige stootrand extra. ;)

Voor de bochten word het misschien rubber, of zo'n posterhanger maar dan bewerkt zodat die in een bocht kan.

Het onderdek gaat met klittenband vast.
De rok is dus helemaal afneembaar :D.

Oh en ik heb mijn motor uitgeprobeerd, en hij gaat omhoog.
EN HOE!!!!!!!! Waanzinnig om dat voor het eerst te zien, en het geluid dan :P. Ik kan trouwens een 1,5 liter ijstheepak op de hovercraft zetten, en dan nog heeft die lift. Natuurlijk minder dan zonder, maar je moet moeite doen om hem naar beneden te drukken.

heb je ook geprobeerd over een klein plasje water?
bij mij werd de rok een beetje nat en als je dan weer over de droge tegels gaat blijft hij eraan plakken 8O ik denk dat dit kwam omdat er niet genoeg druk onder de hovercraft was

half gas op de liftmotor werkt trouwens vaak beter dan vol gas.
lift was bij mij ook geen probleem op me griffon, alleen de voortstuwing.
daar kwamen de speed400 motortjes in tekort.
ik denk dat ik een brushless binnenloper maar eens ga proberen uit me heli :roll: 8O

freaky-pyro zei:
heb je ook geprobeerd over een klein plasje water?
bij mij werd de rok een beetje nat en als je dan weer over de droge tegels gaat blijft hij eraan plakken 8O ik denk dat dit kwam omdat er niet genoeg druk onder de hovercraft was

Ik ga er voorlopig niet mee over water hoor, eerst het modelafbouwen.
Verven, en dan in de lak. Eerder ga ik er niet mee over water :P

Ja die voortstuwing, ik weet zoiezo niet goed wat ik daar mee aan moet. Dat kanaal, is in principe gewoon een buis. waar de propellor precies inpast?

Want wat ze in de handleiding beschrijven.dat begrijp ik niet goed. Hij lijkt daar schuin af te lopen. Maar volgends mij is het enige dat schuinafloopt de buitenrand. Binnen in is het gewoon een cilinder.

Back