Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt!,
Er is nog een vraag die bij mij aan het borrelen ismaar denk dat ik er zelf ook al antwoord op weet:
Moet je met het bedekken van de romp en vleugel, proberen met het balsa hout (wanneer mogelijk) direct een zo groot mogelijke oppervlakte te bedekken en de lastige vormen met smalle strookjes bedekken? Dit lijkt mij het meest logische of krijg je door middel van "smalle" strookjes naast elkaar een mooier effect?
Groeten,
Roel
............. Maar door deze controle heb ik een "fout" ontdekt in de tekeningen, het gaat om onderdeel "W3" dit is een onderdeel van de vleugel. Deze "W3" komt drie keer voor in de tekeningen.
.......... Dit staat mijn niet aan omdat bij alle andere onderdelen de bemating wel het zelfde is. Daarom maak ik ze opnieuw volgens de tekening met de lengte van 285,88mm.
Helaas denk ik dat je geen fout hebt ontdekt maar je maakt er waarschijnlijk zelf één.
Bekijk je tekening nog eens heel erg goed.
Ten eerste is de lengte van de ribben niet 285,88mm maar 258,88mm. Kijk maar eens goed op deze tekening. Daar staat het toch heel duidelijk.
![]()
Jij hebt hier waarschijnlijk een simpel type of schrijf foutje gemaakt. Kan iedereen overkomen.
Of er in die grote tekening 285,88mm staat, in de gele cirkel, betwijfel ik. Ik ben bijna er bijna zeker van dat er 264,54mm staat.Die twee ribben zijn namelijk iets langer dan de 4 ribben van het middendeel van de vleugel. Als ik zo op de tekening kijk zal dat heel goed 5,66mm kunnen zijn.
De vier ribben van het middendeel zijn dus 258,88mm lang. De twee eerste ribben van de vleugel hebben precies het zelfde profiel maar zijn 5,66mm langer en komen dan op 264,54mm uit.
als je dan tog nieuwe spanten gaat maken zet dan meteen de retrac junits op de juiste plaats
dees zitten te veel naar achter geplaatst in de vleugol
als je wilt kun je van me een set tekeningen krijgen
stuur me maar een pb met je email
je kunt ze gebruiken voor schaal referenties
je kunt er ook heel goed zien hoe je de rolroeren op de beste maniet kan maken
ik adviceer dit ook zo te doen want dat geefd het model een veel beter vliegbeeld