Bezoek aan Dream-Arts

Discussie in 'Duikboten' gestart door U-Kater, 14 nov 2003.

  1. U-Kater

    U-Kater Guest

    Strijders,

    Naar aanleiding van de postings van Toneburst over zijn bezoek aan Andreas Mock van Dream-Arts heb ik ook kontakt met deze mijnheer gezocht. Gevolg was een zeer aangename uitwisseling van gegegevns en ideeen. Dit resulteerde verder in een afspraak die op woensdag 26 november gehonoreerd gaat worden. Er zullen wat onderhandelingen plaatsvinden over de romp van mijn type IX duikboot. Voor modelbouwers van duikboten uit de 2e wereldoorlog kunnen er leuke nieuwigheden in het verschiet liggen.
    Mochten er mensen zijn die nog speciale wensen hebben met betrekking tot onderdelen van Dream-Arts kunnen ze mij dit voor mijn vertrek laten weten. Ik lever af op de zelfde kondities als Toneburst aangaf in zijn posting.

    Ik zal jullie verder van de ontwikkelingen op de hoogte houden

    Groetjes,
    U-Kater
     
  2. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hi U-kater,

    doe Andreas de groeten van me. Je mag doorgeven dat ik zeer tevreden ben met m'n bij hem gekochte spulletjes.
    Misschien dat'ie al iets meer kan zeggen over zijn 'laser-etched' dek en de Atlantic-bug voor de Robbe U47?

    Veel bezoek en koop-genoegen (en neem niet teveel geld mee!!!)

    Jos.
     
  3. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hey U,

    vast voor als je terug bent uit de regio Fulda: hoe was de visit en wat hebben we allemaal aangeschaft??

    Jos.
     
  4. U-Kater

    U-Kater Guest

    :D Hee, strijders,

    Bezoek was prima verlopen. Andreas gaat mijn romp overnemen als deze klaar is :wink: . Tot die tijd doneert hij materiaal om de romp zo gedetailleerd mogelijk te maken.
    Ik heb dus niets aangeschaft maar krijg het van hem!!.
    De bedoeling is dat van mijn romp een mal wordt gemaakt door hemzelf. Ook van de nog door mij te maken bovendekken zullen mallen worden gemaakt( een dek uit de begin oorlogstijd en een dek uit de eind dagen dus een vroeg en laat type dek) Ook de torens die ik reeds gemaakt had zullen worden gekopieerd. Ik heb de romp niet verkocht maar aan Andreas "gegeven". De opzet is dat ik de eerste twee produkten uit de mal krijg en van de verkoop van de overige rompen een percentage.
    Dit percentage gaat in een fonds waarmee ik samen met een jongen uit Roemenie een "hobbykamp" (soort vakantiekamp maar dan gericht op simpele modelbouw) voor de kinderen daar ga inrichten. Zoals je misschien weet hebben ze in Roemenie nog geen nagel om d'r k.... te krabben en het idee dit te gaan organiseren sprak me erg aan.
    Andreas heeft ook toegezegd bij zijn voormalige werkgever "Robbe" te gaan praten voor de donatie van restmateriaal( balsahout, triplex, kunststof, gereedschap enz. enz.)
    Kortom 2004 gaat een leuk jaar worden voor mij, Andreas en de liefhebbers van een groot model duitse duikboot.
    Misschien had ik bovenstaande nog niet op het web moeten zeggen maar gezien mijn enhousiasme en gedrevenheid voor m'n hobby denk ik dat het geen kwaad kan.
    Laat eens weten wat jullie ervan vinden.
    Ik houd jullie op de hoogte :!: :!: .

    Groetjes
    U-Kater :lol:

    PS: Jos v.w.b. je vragen. Andreas heeft het erg druk met het afmaken van dat grote diorama (moet met Kerst af zijn!) dus het werk aan het foto-etsdek staat momenteel in de ijskast. Hij doet overigens de groeten terug.
     
  5. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi,

    jullie hebben met z'n 2en dus behoorlijk 'onderhandeld'. Moet een aardig product zijn als Andreas daar zich op deze manier 'tegenaan wil bemoeien'. Nu is hij ook 'redelijk enthousiast' dus niet verbazingwekkend...
    Over jouw hobbykamp project: dapper (en prijzenswaardig) dat je je daarvoor wilt inzetten. Ik neem aan dat je uit ervaring weet hoe het ter plekke met de jeugd gesteld is, en dat je al eerder bij iets dergelijks betrokken bent geweest.
    Aan de andere kant een voorzichtige waarschuwing.... Mijn ervaring leert dat wij als 'gewone westerse sterveling' ons vaak laten leiden door onze gevoelens van meelij t.a.v. armoede en menselijk leed, terwijl men op lokatie deze situatie heel normaal vindt. In soortgelijke projecten (pro-deo activiteiten voor jeugd, zieken, ouderen etc, schenkingen van overtollig materiaal of afgeschreven computers aan lokale bevolking) werden wij een aantal malen geconfronteerd met de a-sociale inhaligheid en harteloosheid van de lokale of federale 'overheden'. In een aantal gevallen werd het gebodene voor een deel door hen gevorderd of keihard gejat en in een andere aantal situaties belast met invoerrechten of (ter plekke verzonnen) belastingen. Klaarblijkelijk redeneert men in veel landen 'Oooh, maar als ze dat kunnen missen dan kunnen we er nog wel wat meer uitslepen'. Ik doe dus NEVER-EVER meer aan dit soort dingen mee; 1x teveel een poot uitgedraaid en als 'minderwaardige kapitalist' behandeld. Het werkt te vaak niet of juist negatief (zeker als je na je activiteiten weer vertrokken bent en de lokale zwakkeren -voor wie je het eigenlijk doet- weer aan de lokaal machtigen over moet laten).
    Mijn advies: regel alles vooraf schriftelijk met de hoogste autoriteit die je kan vinden en met toestemming en ondersteuning van de Nederlandse ambassade in het land van bestemming. Nog belangrijker: schakel internationale pers in en geef deze in ieder geval de naam door van lokale 'beschermheer' waar je afspraken mee hebt gemaakt. Laat deze dan 'toevallig' een krantenbericht zien (dat voorafgaande aan de activiteit is gepubliceerd) waarin zijn naam duidelijk is genoemd. Neem daarnaast je eigen onpartijdige tolk mee en laat deze het ter plekke vertalen... Zorg hierna wel dat je geen enkele stap maakt waar betrokkene niets van afweet....
    In ieder geval succes.

    Bedankt voor het overbrengen van de groeten van Andreas. Ik wacht wel wat langer op het dek....

    Jos.
     
  6. U-Kater

    U-Kater Guest

    Beste Jos,
    Bedankt voor je antwoord maar gezien de strekking van het onderwerp kunnen we dit beter doen via onze prive mail. Het wordt anders een beetje "Off-topic" vind je niet? Ik ga overigens niet over 1 nacht ijs met dit plan en zal proberen zoveel mogelijk zelf in de hand te houden.

    Groetjes
    U-Kater
     
  7. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hi,

    mee eens. Ik heb altijd de neiging mijn antwoorden te motiveren...... Voor wat betreft (de details van) mijn antwoord dus 'off topic'...........

    Jos.
     

Deel Deze Pagina