Bf 109

Schaal 1/7, hout, brandstof...

Een beetje een model dat op schaal is en het liefst met voorbeelden van hoe of welke motor onder de kap past!

Ik vind dat ze weinig rondvliegen of te koop zijn... Ik bouw nu een P51 van Top Flite, schitterende kist maar o zo cliche... begrijp me niet verkeerd, een P51 moet je in je vloot hebben maar als die op het veld staat naast een ME109 kijk ik eerst bij de 109 kijken...

Mijn post was inderdaad wat magertjes, hier dus wat meer informatie

elektro
wingspan: 96cm
lengte: 88 cm
gewicht tussen 1 en 2 kilo (ik wil zeker kunnen mijn gsm vervoeren als flycam)
budget: 200-300 euro

Ik ga eerst een balsa houten skeletje maken en dan overspannen met doek. Opzettelijk heb ik ervoor gekozen geen bouwpakket te kopen, maar alles zelf ( wetenscappelijk beredeneerd!) te ontwerpen omdat ik daaruit het meeste plezier haal.
Ik heb het geluk dat ik iemand in de familie heb die aerospace-engineering studeert aan de TU Delft dus het theoretische deel moet wel goed komen.

Mijn post was inderdaad wat magertjes, hier dus wat meer informatie

elektro
wingspan: 96cm
lengte: 88 cm
gewicht tussen 1 en 2 kilo (ik wil zeker kunnen mijn gsm vervoeren als flycam)
budget: 200-300 euro

Ik ga eerst een balsa houten skeletje maken en dan overspannen met doek. Opzettelijk heb ik ervoor gekozen geen bouwpakket te kopen, maar alles zelf ( wetenscappelijk beredeneerd!) te ontwerpen omdat ik daaruit het meeste plezier haal.
Ik heb het geluk dat ik iemand in de familie heb die aerospace-engineering studeert aan de TU Delft dus het theoretische deel moet wel goed komen.
Als beginner een schaalkist leren bouwen en vliegen tussen de 1 en 2 kilo bij een metertje spanwijdte en bespannen met doek is totaal onrealistsch, je budget van 200-300 Euro ook.
Je zal dat bedrag alleen al moeten uittrekken om te leren vliegen (met een lelijk trainerding zoals een Easystar, geen BF-109), daarna een veelvoud van dat bedrag om tot die Messerschmidt te geraken.
Het op de correcte manier bouwen (licht en toch sterk) is al moeilijk, het ermee leren vliegen is het écht moeilijke gedeelte.

Ik bewonder je aanpak om het van nul te willen leren begrijpen maar aerospace-engineer in de familie of niet, zo gaat het je niet lukken.
Lees dit draadje anders eens door en kijk hoe het verliep/verloopt? ;)
dagboek-van-een-beginner

Veel rondkijken op het forum, zou ik zeggen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt mijn post en dat draadje dat ik opgaf duidelijk niet gelezen, anders stelde je die vraag niet ;)
Kan ook niet, met 3 minuten tijd tussen mijn en jouw post...

Nogmaals: veel rondkijken op het forum en daaruit veel leren, vooral in het gedeelte Beginners.
Succes ermee!

misschien dit iets?

M61397.jpg

Modellbau Lindinger Onlineshop

span: 91cm
met een leuk kleine brushless en lipo zal hij wel gaan.
Het is geen echt bouwpakket maar wel een stap dichterbij vliegen.

DM31, misschien moet je ergens anders je eigen draadje openen want nu begrijpt echt niemand iets van je posts...
Het is maar een tip!

EDIT: mattiejplane was me voor.

Back