bf-109f voor elektro in houtbouw ongeveer 1500mm

afb14515.jpg

:)

hey,

deze week heb geen tijd gehad om verder te tekenen , heb eerst eeb depron su-31 van simprop met borsteloze motor in elkaar gestoken en hoop deze morgen in te vliegen , zal wel en bom zijn:-)
weet iemand welk profiel het beste zou passen bij de bf 109?

alvast bedankt

wimpy

peter,

nee het gaat een kist worden van 1500mm
en de stabilo wil ik ook geprofileerd
das het mpooiste aan een schaalkist dat het niet allemaal platte planken zijn

wim

Ook voor 1,50 span vind ik NACA 2412 een goede keuze.
Eventueel kun je ook 'stroken' van 2415 naar 2410. Een wat dikker profiel bij de romp ziet er nl. meer 'schaal' uit.
Ik neem aan dat de snelheid ook 'schaal' moet zijn en dat wordt ook eenvoudiger bij een iets dikker profiel.
Voor kielvlak en stabilo kun je denk ik gewoon NACA 0009 (of 8 of 10) nemen.

Dan is inderdaad naca 2415 een prima keuze.

Voor stabilo kan je ook nog sd8020 nemen, dat is nog ietsje beter als naca 0009.. (of 8 of 10 inderdaad, afhenkelijk van de dikte van het stabilo op je schaal aanzicht..

Peter

hey mensen bedankt voor de snelle reactie , euhm kan er iemand mij die profielen bezorgen heheheh :oops:

wim

bedankt voor de tip , profili had ik al gedownload maar wist niet goed hoe ik moet registreren ,
zal het nog eens aandachtig bekijken en in orde brengen alvast bedankt voor de medewerking :P

ik heb alles uitvergroot tot 1500mm , maar dan kom ik op een neus die 10 cm is , lijkt me wel groot
wat denken jullie?

wim

volgens mij klopt dat wel..

Als ik mijn Me109E schaal naar 1500mm wingspan, dan komt de spinner op 97.2mm

Vergeet niet dat er een behoorlijke wok op die 109's zat..

Ook al is mijne een Emile, de F versie zal ongeveer dezelfde spinner grote hebben (niet vorm!)

Peter

peter,

bedankt nu ben ik al wat geruster en zalm ik vanavond het tekenen hervatten en kan ik eindelijk beginnen met alles op zijn plaats te zetten voor mùodelbouw.

wim

Back