Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
deze week heb geen tijd gehad om verder te tekenen , heb eerst eeb depron su-31 van simprop met borsteloze motor in elkaar gestoken en hoop deze morgen in te vliegen , zal wel en bom zijn
weet iemand welk profiel het beste zou passen bij de bf 109?
nee het gaat een kist worden van 1500mm
en de stabilo wil ik ook geprofileerd
das het mpooiste aan een schaalkist dat het niet allemaal platte planken zijn
Ook voor 1,50 span vind ik NACA 2412 een goede keuze.
Eventueel kun je ook 'stroken' van 2415 naar 2410. Een wat dikker profiel bij de romp ziet er nl. meer 'schaal' uit.
Ik neem aan dat de snelheid ook 'schaal' moet zijn en dat wordt ook eenvoudiger bij een iets dikker profiel.
Voor kielvlak en stabilo kun je denk ik gewoon NACA 0009 (of 8 of 10) nemen.
Voor stabilo kan je ook nog sd8020 nemen, dat is nog ietsje beter als naca 0009.. (of 8 of 10 inderdaad, afhenkelijk van de dikte van het stabilo op je schaal aanzicht..
Op het www zijn verschillende NACA-profielen-generators (bv http://www.pagendarm.de/trapp/programming/java/profiles/NACA4.html) te vinden.
Zelf gebruik ik profili www.profili2.com. Voor €10,00 ben je geregistreerd en kun je alle mogelijkheden van het programma benutten.
Het kan niet alles wat je (soms) zou willen, maar het is het geld meer dan waard.
bedankt voor de tip , profili had ik al gedownload maar wist niet goed hoe ik moet registreren ,
zal het nog eens aandachtig bekijken en in orde brengen alvast bedankt voor de medewerking
bedankt nu ben ik al wat geruster en zalm ik vanavond het tekenen hervatten en kan ik eindelijk beginnen met alles op zijn plaats te zetten voor mùodelbouw.