Big Airwolf

:D Bedankt voor die bloemen. :proost:
Ik vind het heel gaaf dat jullie zoveel interesse tonen.
En bij deze ook bedankt voor de adviezen e.d. :thumbsup:
Maar ik ga de nodige veranderingen nog aanbrengen, nog een paar klinknagels weer vastzetten die door het trillen bij de vorige sessies los zijn gegaan.
En dan eens kijken of er ook echt een beetje gang in te krijgen valt.
Dit alles binnen de perken voor deze heli natuurlijk.
Ik heb in ieder geval een steen goed weekend gehad met veel :zon: en twee nieuwe heli's die in gevlogen zijn door Ronald. (Airwolf en een Raptor 60)

He John,

Wat ziet die wolf er toch geweldig uit man.
Geweldig dat ie eindelijk echt de lucht in gegaan is.

hIJ IS INDERDAAD ECHT ZEER ZEER VET 8O 8O 8O :!: :!:

Echt wat een mooi ding is dat geworden.

Hoe hard denk je dat ie dadelijk gaat? 8)

grtzz

Hoe staat het met de motor John ? ik kreeg een beetje een naar gevoel toen ik hem in dat filmpje hoorde afslaan.

Nou om eerlijk de waarheid te zeggen heb ik er nog niks verder aan gedaan. :oops:
Oh ja de brandstofleidingen even anders gelegd en dat toen het zo warm was ( dat heb ik geweten) :|
Wat ik nog moet doen, de motor moet nog iets hoger in zijn toeren en misschien iets rijker.
Het vliegen zal wel tijdens mijn vakantie gebeuren.
Maar die schuif ik eerst maar eens een week op, misschien dat het dan beter weer is. 8)

:lol: In die Astra van jou, kom nou dat geloof ik niet. :lol: :lol: :wink:
Mach 3 kun je wel halen.
In de winkel die scheermesjes!!! :rolling: :rolling:

JohnvanE zei:
:lol: In die Astra van jou, kom nou dat geloof ik niet. :lol: :lol: :wink:
Mach 3 kun je wel halen.
In de winkel die scheermesjes!!! :rolling: :rolling:

Met mijn Astra kan ik de Mach 3 wel halen :lol: :lol:
Zelfs met de fiets nog :celebrate:

Het was de afgelopen woensdag weer feest :cry:
Tijdens het opnieuw afstellen van de heli en de motor, kwam denk ik een oud probleem naar boven.
De heli liep iets te rijk en toen kwam de heckrotor weer in opstand.
Voor de rest geen probleem, maar naar nader onderzoek blijkt dat het huisje v/d heckrotor gescheurd is. (en flink)
Het orginele huisje is van plastic en ik ga dat nu vervangen door een aluminium.
Veel mensen doen dat al standaard hoor ik nu hier en daar.
Maar omdat de vorige keer een boutje was afgebroken, wat ik er niet uit kreeg heb ik toen het spul gelijmd.
Met UHU nou dat gedeelte zat nog wel vast.
De voorkant v/d aluminum bevestigingsplaat is er nu af.
Nu kan ik de bevestiginsplaat (hout)er helemaal uit frezen anders zou ik de heckpijp teveel beschadigen.
Het staat hier een beetje raar omschreven, maar de mensen die weten hoe het spul van Vario in elkaar zit zullen het wel snappen.
Misschien hier iets duidelijker.
plaatje.JPG

Het zwarte gedeelte moet er eigenlijk uit, dat moet je er standaard in vastlijmen.
In dat zwarte ding zit ook de heckpijp, en het rotorhuisje zit op de plaats waar die 3 schroeven zitten.
(het geheel moet nog verder zakken om daar in de romp te worden vastgeplakt)

Maar het zal wel weer goed komen.
Alleen het kost weer €200 en tijd.
Later weer meer als er tijd en €€€ voor zijn.
Zie ook de Schweizer :lol: :wink:

Rhelie zei:
De alu heckrotor van Vario heeft toch een andere bevestiging ?
Dat dacht ik ook. :mad:
Ik heb inderdaad de grote fout gemaakt om het begin te maken van de alu. plaat te verwijderen.
Ik was er vast van overtuigd dat er een andere bevestiging op moest tot op gisteravond, maar toen was het leed al geschied.
Dat krijg je als je niet goed oplet, het gezegde wie leest word wijs, kwam weer uit.
De aluminiumplaat had gewoon kunnen blijven zitten, dat aluminiumhuis word gewoon met de 3 imbus bouten vastgezet.
Ik kan me wel tegen de kop slaan, maar ook dat helpt weinig dus doe ik het maar niet.

Maar de staart is weer bereid voor een nieuwe achterplaat (triplex) en een nieuwe alu opnemer en alu. heckhuis.
Alleen weer even sparen voor nieuwe onderdelen +/- 180 Euries en momenteel heeft de Schweizer prio 1.

Alleen weer even sparen voor nieuwe onderdelen +/- 180 Euries en momenteel heeft de Schweizer prio 1.

Ik begrijp niet helemaal waarom je allemaal schitterende helis bouwt, maar er niet mee vliegt? Is statische modelbouw dan niet een betere (en fors goedkopere) hobby?

Dit klinkt misschien naar, maar zo is het niet bedoeld.. maar het is toch zonde dat je zo'n schitterende wolf bouwt en dat deze vervolgens voordat hij echt kan vliegen, aan de kant geschoven wordt om aan een ander te beginnen?

Back