Big Lama "goed ding"

Hallo
ik wil graag een Big lama,:p
heeft iemand er verstand van? over wegens ik een beginneling ben.
en is het fijn te vliegen: met wind? en die 2.4GHz is dat nodig.....;)
of is er een betere is mijn budget is 140 euro?
al vast bedankt groeten Rick. :D

2.4 is op zich weinig toegevoegde waarde.
normaal vliegen we op de 35 of 40 mhz band. probleem is dat die bandbreedte beperkt is qua ruimte (beetje zoals een gewone radio;
Als je te dicht bij elkaar zit kan je storing krijgen...)
de 2.4 geeft wel de zekerheid dat je 99% vd tijd storingsvrij zal vliegen
Verder geen idee, denk wel dat big lama "simpel" is om mee te vliegen, afgezien heli de moeilijkste rc tak is qua besturing... ;-)

vergeet niet dat ook al is hij wat groter dan andere coaxiale, deze niet echt goed te vliegen is bij veel wind, een ervaren piloot zal hem wel wat goed in positie houden maar coaxiale en fp heli's hebben sowieso de neiging om te stijgen als wind onder de blades komt.
Dan is hij weg en welke kant op kan je nooit voorspellen.
hij vliegt echter zeker niet slecht, geen enkele coax trouwens

Het is wat zwaarder en de centrifugale kracht zal wat hoger zijn, waardoor die IETS meer wind aan zal kunnen.
Ik verwacht echter niet dat je hiermee rondjes kunt kachelen bij meer dan 2bft.

Als je er een neemt, kijk dan ook even naar de xstreme blades, die zijn wat taaier dan de orginele.
Ze zijn ook stijver waardoor je wat minder makkenlijk een "blad slag" hebt, dwz. dat de bovenste rotor de onderste niet zo makkenlijk zal raken.

Als je er een neemt, kijk dan ook even naar de xstreme blades, die zijn wat taaier dan de orginele.
Ze zijn ook stijver waardoor je wat minder makkenlijk een "blad slag" hebt, dwz. dat de bovenste rotor de onderste niet zo makkenlijk zal raken.

Daar treed ik je compleet bij!
Vorige week in indoor was er iemand die het had!
Dus, rudder (staart draaien) en tegelijk nick geven (vooruit) geeft een grote kans op die blade touch!
Dat is ook omdat die bladen heel flex zijn aan de grip..

Back