Big lama probleem

• Topicstarter Topicstarter Marc L.
  • Startdatum Startdatum
M

Marc L.

Guest
Goeie dag iedereen!
Ik zit met een groot probleem, want tijdens de vakantie crashte mijn heli, waardoor ik de innershaft moest vervangen, dit leek me een makkelijke en snelle reparatie om zo weer te vliegen.

DUS NIET!
wat bleek, onderaan de shaft zit het volgende (zie plaatje)

het hele kleine schroefje probeerde ik eruit te draaien, maar deze zat zo strak waardoor bij te veel kracht hij doorschoot en dol was. nu kon ik die niet meer los draaien. toen kwam mijn vader met het idee om met een heel dun ijzerboortje er doorheen te draaien, maar tevergeefs.

hoe zou ik nu nog mijn innershaft kunnen vervangen?
Alle hulp is van harte welkom.
iedereen al bedankt voor de moeite.

Boortje groter nemen tot het schroefje volledig weg is.
Vervolgens alles nieuw halen.

Boortje groter nemen tot het schroefje volledig weg is.
Vervolgens alles nieuw halen.

Kan je wel vergeten dat materiaal is zo hard als dat daar geen boor door komt hoor:confused:
Uitgloeien is de enige manier maar dat zal in dit geval wel niet kunnen te veel kunststof in de buurt
mvg
Frederik[/COLOR:D:D

Onzin. gewoon uitboren, vooral dat esky spul is zo zacht als wat..

Anders de boor even naar anti clockwise slijpen, en ook in die richting boren, miss dat je de hele schroef er dan uittrekt als je de boor vast laat happen.

Als je ooit een trex 250 (eerste generatie) hebt gehad, wordt je daar redelijk handig in...

Zoals anko zegt: uitboren, en daarna het onderdeel nieuw erop zetten.
Sommigen hebben ook wel eens geluk door met een dremel een snede in de kop te maken, waardoor je met een normale schroevedraaier kunt werken. Maar ook dan is je standaard onderdeel hoogstwaarschijnlijk total loss

Als het zacht materiaal is , dan kan je de schroevendraaier kop heel warm maken.
En daarna kan je die kop in die schroef steken zodat die dat vorm krijgt.
En dan kan je het ook losdraaien.

EDIT:
Ik zie dat hanskez hetzelfde heeft geschreven.

EDIT2:
Je kan ook de kop van de schroef eraf zagen of iets anders en dan de schroevendraaier warm maken en dan erin steken.

Laatst bewerkt:
eerst het alu heet stoken zo dat de loc los laat en daar na de in bus sleutel heet stoken zo dat i uit zet daar na heel voor zichtig los draaien.
werkt dit niet kan je nog proberen om een schroeven draaier in de in bus te tikken en dan nog eens proberen.

Back