big lama probleem

wie helpt me.

ik heb een big lama gekregen van kennis .
maar als ik wil vliegen gaat de heli rondjes spinnen en komt niet van de grond mijn kennis wist ook niet wat het was en heeft hem daarom aan mij gegeven in de hoop dat ik er wat op wist.

wie weet raad

alvast bedankt

walter

Hallo,

post eerst eens wat foto's van de heli, misschien zien wij dan of er iets beschadigd is o.i.d.
deze heli zal (gezien de bouw) aan één van de rotors een probleem hebben.
in de zin dat een van de twee te snel/langzaam draait.
pas als bijden even snel draaien houd de heli op met tollen...
heeft die kennis 'm al eens gecrashed??

Hint: trilt de heli ook zichtbaar?
in dat geval is een van de rotor asjes krom...

groet,
Hoogvlieger

Meest waarschijnlijke bij rondjes draaien met coax heli's is dat de onderste rotor niet goed in de holle as geschroefd zit.

De onderste rotor gaat dan slippen en heeft niet genoeg vermogen om het roteren tegen te gaan.

big lama probleem

heb alles vervangen , inner en outher shaft gear en nieuwe extreme blades , het probleem blijft zich voordoen kan het niet zijn dat de ontvanger of dat andere kastje kapot is ?

Weet je zeker dat de schroefjes waarmee de onderste rotor vast zit in de gaatjes zitten van de holle buitenas?

Andere mogelijkheid is dat één van de tandwielen slipt op de as.

Welke kant draait de heli op?

Zitten de juiste bladen op de juiste rotor?

Bert

hij draaid techts om en er zitten extreme blades en gear op eigenlijk is alles vervangen door extreme parts behalve de motoren(moet nog)
weet ff niets meer om nog te checken

Meerdere mensen hebben je een aantal vragen gesteld. Zou handig zijn als je deze vragen even beantwoord zodat we alles uit kunnen sluiten.

Rechtsom draaien betekent dat er iets met de onderste rotor is. Het meest waarschijnlijke is dan toch dat de rotor slipt op de buitenas of dat het tandwiel slipt op de buitenas.
Het kan ook zijn dat het tandwiel van de buitenas gestripped is, of dat de onderste motor de verkeerde kant op draait of er zitten verkeerde bladen op de onderste rotor.

Zie je uberhaupt als je de tail stick heen en weer haalt verschil in rotatiesnelheid? Of gaat de heli dan de andere kant op draaien.

De bovenste rotor moet linksom draaien, de onderste rotor rechtsom.

Even wat foto's plaatsen of een filmpje op youtube zou voor ons beter inzicht geven.

Back