Big Lift anno 2009

Drijvers heb ik al liggen voor de Biglift .
En tekeningen heb ik ook al eens van Berto en Frank gekregen .

Die van de FS-120 heb ik zelf gemaakt van Berto zijn tekening .


En wat de motor op de Tigermoth betreft , ik weet het " nog " niet .
Ik bouw de Tigermoth in opdracht ruwbouw klaar .
Heb de eigenaar er nog niet over gehoort .

Volgens mij word de winter te kort : TC Tigermoth, Biglift, TC Piper, Polaris, kleine Seawind (houtbouw) , 1/4 Scale tigermoth, Sig Piper J3 1/4 Scale :mrgreen:

Ga nu effe lekker vliegen en snert eten op het veld .

Mvg Johan
 
ik heb vanmiddag de biglift op het veld mogen bewonderen., en ik moet zeggen dat johan n mooie en strakke maar vooral lichte!! biglift gebouwd heeft toppie johan ga zo door het wort zeker n leuke vlieger.

mvgr johan snijders
 
Bovenkant van vleugel 2 ligt nu ook te drogen .

67384ae2d559c7e33.jpg


Kunnen we nu langsam aan de inbouw van servo,s en tank denken .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gefeliciteerd.

@Johan, nog vele jaren toegewenst :new-bday: :music: :proost:

Groet Ger.
 
Allemaal bedankt voor de felicitaties.:cool:

Vanmorgen al weer wat gedaan .

Carbon pennen in de vleugel gelijmt die de vleugel winkel vasthouden .

67384ae6b972655e5.jpg


Deze schuiven in carbon buisjes die in de romp zitten .
Ook de 6mm nylonbouten kunnen er in.

Nu beginnen we aan het afschuren van hoogte en zijvin/roeren en die kunnen dan al in de folie .

Ook de servo,s voor hoogte en zij krijgen lange snoeren er aan gesoldeert en kunnen dan in de staart gebouwt worden .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gefeliciteerd Johan, je bent er inderdaad weer vroeg uitgegaan vandaag om te bouwen!

ik kan je constructie op de foto niet goed zien, maar carbon in carbon, gaat dat goed? Het kan van binnenuit weinig kracht hebben toch? Of zit het opgesloten in het hout?
 
Gefeliciteerd!
En je hebt nog mooi vliegweer gekregen ook... ;-)

maar het zal wel bij bouwen blijven vandaag...
 
ik kan je constructie op de foto niet goed zien, maar carbon in carbon, gaat dat goed? Het kan van binnenuit weinig kracht hebben toch? Of zit het opgesloten in het hout?

Het is een 4 mm buisje die in een 6 mm gaat.
Zijn bijde in het hout gelijmt .

67384ae70341d0c65.jpg


67384ae7034209915.jpg


Dit kan de kracht makkelijk opnemen . ;)

Gaten alleen in hout worden met de tijd ook groter en beuken duvels zetten graag uit bij vochtig weer .

Carbon blijft passen . :mrgreen:

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Johan, natuurlijk moet ik je ook feliciteren kerel!! Ik beleef meer plezier aan jouw bouwactiviteiten dan jij kan vermoeden! En als we met elkaar vliegen is het ook leuk. Vandaag weer erg veel plezier gehad van de steriele operatiemesjes! Duim zit nu flink in de pleisters! Fijne dag en tot snel op het forum of op een veld.
 
Iedereen nog bedankt voor de felisitaties via dit draadje of Pb,s .

Vandaag nog niet zo veel gedaan .

Laatste beplanking op de vleugels gelijmt.
67384ae859ef8c37a.jpg


Erik was nog bij mij om met mijn bandslijper schijven voor zijn geheime nieuwe projekt te slijpen .
67384ae85a94778bf.jpg


Word een kist voor zowel een vette EDF of Turbine :mrgreen:

Hierbij merkte ik dat de motor van de bandslijper nog al warm word bij langer aan staan .

Dus moest die ook maar een update hebben .
Deze soort van motoren word vaak alleen door lucht aan de buiten kant gekoelt.
Een ring van gaten zorgt nu voor de afvoer van de warme lucht in de motor.
67384ae859efb86c7.jpg


En door de vin om te draaien blaast hij meer koele lucht in de motor.

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klopt inderdaad, ik gaf ook de verkeerde naam. er moet nog L8R achtergevoegd worden. Een beschrijving door Erik zelf:
A mix of Aeronaut Blade, uriah-BU,Pondracer and Predator,rotorblades,and a bit Horten and might be a canard too.

maargoed, weer terug naar de Big Lift.
 
Back
Top