Big lift electro ombouw

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Lucrc, 4 dec 2022.

  1. Lucrc

    Lucrc

    Lid geworden:
    4 dec 2022
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Hechtel
    Beste,
    Ik heb een oude big lift omgebouwd van een DLA 32 naar een 240 kv combo op 8s. Op de grond haal is +/- 6,5 min. volgas. Met een 2x4s 6000mah. En dan grijpt de esc in voor low voltage. Kan ik met deze combo ook slepen? Het gewicht van de big lift zit ongeveer op 8km met batterijen en alles. Ik heb gekozen voor een drie blads prop 18x12 de regelaar en motor worden totaal niet warm. Dus dat zit wel ok. IMG_20221119_222350169.jpg IMG_20221119_222504659.jpg
     
  2. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Ervan uitgaan dat de boel koud blijft is misschien niet t beste idee. Beter even meten met een watt meter. Ik vloog een biglift op 10s met Turnigy SK3 6364, 245Kv op 10S met een fiala 18x10. Dar sleept prima. Voor meer info zie mijn handtekening.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    6,5 minuut is niet veel..
    in feite moet je daar nog wat veiligheid vanaf halen, landen zonder vermogen is nooit prettig
    zeg 5 minuten volgas vliegtijd..

    dat is niet veel tijd.
    1 keer omhoog? ongeveer..
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik kan vanaf hier niet beoordelen of het vermogen er is, maar ik denk het wel, aan geschat toerental (accu, kV en propmaat), en dan kom je met 6,5 minuut volgas motorloop zat met een sleepje tot pak hem beet 200 meter.
    Die motor gaat in de lucht alleen maar MINDER stroom trekken, dus die 6,5 minuut op de grond is mischien ook wel "6 minuut met veiligheidsmarge" in de lucht
    Ik zit normaliter met 2,5 kilo sleepgewicht met 1,5 minuut op 200 meter en terug naar beneden kun je die motor min of meer uitzetten, dus daar kom je nog zat mee aan de grond.

    Maar één sleepje per accu is niet heel veel...
     
  5. Rob.M

    Rob.M

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Tolbert groningen
    Helaas staat deze motor niet in ecalc.
    Op de site can natterer staat een sheet welke prop welk vermogen levert. Die 3 blads zal wel aan het max vermogen zitten wat de motor mag.
    Meet met een ampere meter wat de motor trekt daar heb je meer aan dan zeggen het wordt niet heet .
     
  6. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE

Deel Deze Pagina