Hallo beste watervliegers,
Laatst kocht ik op de TACU van een oud-kollumer watervlieger (naam ..?
) een set waterschoenen van 94 cm lang. 30 euro niet te duur lijkt me. Hij had ze zelf op de Big lift gebruikt. Nu heb ik zelf ook een Big lift en met de datum van 28 April in zicht, leek het me wel toepasbaar.
Thuisgekomen de sloffen onder de Bigl gehouden en kreeg het idee dat de positie van de step verkeerd was (step zat ver voor het zwaartepunt en zou recht onder of iets achter het zwaartepunt moeten zitten). als ik de bevestigspunten op de drijvers naar voren zou verplaatsen dan zou de step wel goed zitten echter was de uitsteek voor de neus te kort. Dit bracht mij op het idee om de step naar achteren te verplaatsen zo'n 8 cm, dan zit en de step op de juiste plaats en heb ik een 5cm voor de prop uitsteken.
Nu rijsen mij toch een aantal vragen.
1. Zou de drijver lang genoeg zijn (lengte drijver is 94cm en de lente van de Bigl is 170, van achterplaat prop tot aan scharnierpunt richt.roer 154cm), ik denk zelf dat ze net te kort zijn.
2. Ik heb de drijvers in bad getest (jawel, eens wat anders dan de kinderen in doen :lol: :lol: ) en net zolang met gewichten verzwaard todat de drijver voor de helft onder water zat, helaas heb ik hier geen foto van. Ik kwam tot 8kg. Mijn Bigl weegt nu 7,5, het lijkt mij vrij kritisch.
ik heb wat foto's bijgevoegd en hoor graag jullie mening.
Verdere gegevens van de drijvers:
Lengte: 94 cm
Breedte bij de step: 13cm
Breedte bovenzijde: 7cm over de gehele lengte
Stephoogte: was 1,2cm word 2cm
Afstand step tot aan voorzijde drijver: was 46 en word 54 cm
Hoogte drijver bij de step: 10cm.
Gewicht: 477 resp. 443 gram per stuk zonder bevestiging
Groet,
Alex
Laatst kocht ik op de TACU van een oud-kollumer watervlieger (naam ..?

Thuisgekomen de sloffen onder de Bigl gehouden en kreeg het idee dat de positie van de step verkeerd was (step zat ver voor het zwaartepunt en zou recht onder of iets achter het zwaartepunt moeten zitten). als ik de bevestigspunten op de drijvers naar voren zou verplaatsen dan zou de step wel goed zitten echter was de uitsteek voor de neus te kort. Dit bracht mij op het idee om de step naar achteren te verplaatsen zo'n 8 cm, dan zit en de step op de juiste plaats en heb ik een 5cm voor de prop uitsteken.
Nu rijsen mij toch een aantal vragen.
1. Zou de drijver lang genoeg zijn (lengte drijver is 94cm en de lente van de Bigl is 170, van achterplaat prop tot aan scharnierpunt richt.roer 154cm), ik denk zelf dat ze net te kort zijn.
2. Ik heb de drijvers in bad getest (jawel, eens wat anders dan de kinderen in doen :lol: :lol: ) en net zolang met gewichten verzwaard todat de drijver voor de helft onder water zat, helaas heb ik hier geen foto van. Ik kwam tot 8kg. Mijn Bigl weegt nu 7,5, het lijkt mij vrij kritisch.
ik heb wat foto's bijgevoegd en hoor graag jullie mening.

Verdere gegevens van de drijvers:
Lengte: 94 cm
Breedte bij de step: 13cm
Breedte bovenzijde: 7cm over de gehele lengte
Stephoogte: was 1,2cm word 2cm
Afstand step tot aan voorzijde drijver: was 46 en word 54 cm
Hoogte drijver bij de step: 10cm.
Gewicht: 477 resp. 443 gram per stuk zonder bevestiging
Groet,
Alex