Big Lift Sleep en Huckepack Treffen zondag 21 april 2013 Aeroclub Heemskerk

Gaat gezellig worden in April, ik ben van de partij met mijn biglift erbij, ach sinterklaas toch. rijmen kan ik niet, ik ben er voor het vliegen en gezelligheid , O ja voor de gene die mijn niet kunnen, noem mijn maar joop en loop die dag tevens als EHBO er want je weet maar nooit. oja vlieg doe ik ook mee. gr we speeken elkaar

Lijkt me wel gezellig. Onder voorbehoud van vrij van werk zet ik me op de lijst.
Zullen er mensen zijn die 4m / 5,5 kg kunnen slepen?

Let op: voor de gast-deelnemers van de zwevers: maximaal 25 personen kunnen zich inschrijven.

Biglift:
1: Hendrik Sleurink, Biglift, 2,2 mtr, MVVS 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
2: Phil Smit, Biglift, 2,2 mtr, MVVS 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz
3: Joop Mars, Biglift, 2,2 mtr, Graupner G26cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz (lid Aeroclub Heemskerk)
4: Sander van Velzen, Biglift 2.2M, 2500W, sleepkoppeling, 2.4Ghz (onder voorbehoud)
5: Mathijs, Biglift, 2,2 meter, Zenoah 26 cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz

Zwevers:
1: Jacob Bos, Graupner Mosquito 2,5 mtr, Countryman 4 mtr
Aeroclublid: Robert Vet, Zwever, 2mtr, voor huckepack, 2.4Ghz
Aeroclublid: Co Vet, Zwever, 2mtr, voor huckepack, 35Mhz (kanaal volgt nog)
2: Arjan Harmans, ASW20 4m, Ka-8b 3,5m, 2,4GHz
3: Bart Doets, MPX Flamingo 2,75 mtr, Gerten Sirion 3 mtr
4: Raymond Esveldt, Ka-7 4m, Riser 2m, 2,4 GHz

3: Joop Mars, Biglift, 2,2 mtr, Graupner G26cc, sleepkoppeling, 2,4 Ghz (lid Aeroclub Heemskerk)
4: Sander van Velzen, Biglift 2.2M, 2500W, sleepkoppeling, 2.4Ghz (onder voorbehoud)
6: Michiel, Biglift 2,2 meter, OS MAx 15CC, sleepkoppeling, 2,4 Ghz

Let op: voor de gast-deelnemers van de zwevers: maximaal 25 personen kunnen zich inschrijven.

Biglift:

Zwevers:
3: Bart Doets, MPX Flamingo 2,75 mtr, Gerten Sirion 3 mtr

Opvallend dat er helemaal geen BigLifts met huckepack ingeschreven zijn...

Biglift:

Zwevers:
3: Bart Doets, MPX Flamingo 2,75 mtr, Gerten Sirion 3 mtr, 2,4 Ghz
(frequentie toegevoegd)

Opvallend dat er helemaal geen BigLifts met huckepack ingeschreven zijn...

Bart, daar kan je zelf wat aan doen: G&E/Beton vragen?

Daar heb ik wel aan gedacht, maar dat is een clubkist; het zou nergens op slaan op deze dag daarmee te gaan vliegen lijkt me. Nou ja, als ik mijn Flamingo tegen die tijd maar sleepklaar heb... maar ik vind het verrassend dat alle privé BigLifts kennelijk alleen maar slepen.

Ik zou het fantastisch vinden als mijn Mosquito nog eens zijn maiden herbeleefd, dus op de rug van een Big Lift. Dus mannen, zet hem op, de bouwwinter is nog lang.

Groet,

Jacob Bos

slepen

De Biglift die ik bezit heeft nog niet vaak gevlogen, stuk of 10/15 keertjes waarvan 1x een sleep.

Ik heb geen ervaring in het slepen, maar wat niet is kan nog komen.

Wel voldoende power in de Zenoah.

Beetje gek doen zonder sleep is ook leuk....

Ik had nooit de Big Lift met Huckepack moeten verkopen, als ik dit zo lees hier..

Nou ja, mocht ik niet mee omhoog kunnen omdat ik geen sleepkoppeling bezit, dan vlieg ik wel met mn gewone kist er tussendoor :D

Ik zou het ook wel leuk vinden om de Riser eens met een huckepack omhoog te brengen, heb ik nog nooit gedaan. Slepen gaan we natuurlijk ook zeker doen.

Dit is leuk zeg :) Hoe veel uur bouwwerk zal er in een Big Lift gaan zitten? ;) Zijn kijkers ook welkom?

De sleep- en zweefdag is wel bedoeld voor mensen met enige ervaring met slepen en die hun BigLift volledig onder controle hebben tijdens normale vluchten.
Wij zijn bang dat het anders deze dag te risicovol wordt. Natuurlijk zijn kijkers welkom echter maken wij dit niet bekend in de 'lokale' media aangezien de parkeerplaatsen beperkt zijn.

En hoelang ben je bezig met de bouw van een Biglift? Daar ben je toch nog wel even mee bezig, kijk anders even in het topic van Hendrik :yes: Maar ach, dan heb je wel een supergaaf toestel :wink:

Back