Big Lift Sleep en Huckepack Treffen zondag 21 april 2013 Aeroclub Heemskerk

Om je lekker te maken. In duikvlucht naar beneden.

Hook07Do28September2006.jpg

Zo zijn ze wel het mooiste vind ik, als ze zo aan komen vliegen :yes:

Heb je al wat tekeningen gevonden? :wink:

@Phils: Heb mijn pa even gebeld, die heeft als het goed is ook nog de tekening liggen van de huckepack (hij heeft immers vorig jaar nog een big lift gebouwd voor mij...)

Hij gaat er even naar op zoek en laat mij in de loop van de week weten of ie hem gevonden heeft. Dan kun jij of Joop hem gewoon ff ophalen in Zaanstad.

@Phils: Heb mijn pa even gebeld, die heeft als het goed is ook nog de tekening liggen van de huckepack (hij heeft immers vorig jaar nog een big lift gebouwd voor mij...)

Hij gaat er even naar op zoek en laat mij in de loop van de week weten of ie hem gevonden heeft. Dan kun jij of Joop hem gewoon ff ophalen in Zaanstad.

geen punt ik weet waar jou Pa woont:D

Vandaag een start gemaakt aan de huckepack, ik kon gewoon niet langer wachten. Na wat tekeningen bestudeerd te hebben op het internet en wat ervaringen aangehoord/gedeeld te hebben van clubgenoten hebben wij een mooi ontwerp gemaakt op basis van bestaande projecten.
Chocojoop bouwt ook gelijk zijn huckepack... je moet maar niks te doen hebben :rolling:

Het ontwerp op hout zetten, netjes rekening houden met de hoek van de zwever t.o.v. de vleugels v/d Biglift
2012-12-04203905.jpg

2012-12-04225346.jpg

2012-12-04225402.jpg

2012-12-04225414.jpg

2012-12-04232531.jpg

De basis is er, van de week weer verder bouwen :mrgreen:

Mijn eerste huckepack op de big lift had ik hetzelfde gemaakt, zo tussen de vleugels in. Het voordeel is dat het goed vast zit een nadeel is echter dat de v-stelling van de vleugel wijzigt. Bij mij was het zelfs zo extreem dat ik een negatieve v-stelling kreeg. De big-lift vloog met deze manier van de huckepack bevestigen lang niet zo lekker meer. Ik heb hem toen afgezaagd en met elastieken op de vleugel gemonteerd, zo was de huckepack snel te monteren. Wat je ook zou kunnen doen is de struts verstelbaar maken, om zo de V-stelling weer goed te zetten.

Dat is een goeie ja, daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Eerst maar even meten hoe het nu uitkomt.

Maar we dwalen af van het wezenlijke doel van dit draadje: BigLiften bij elkaar trommelen en elkaar met deze kisten ontmoeten. Wie volgt met inschrijving?

het is M3 draadeind. De aansluitingen komen bij Lindinger (duitsland) vandaan. Ik gebruik de clips momenteel niet meer, maar doe er boutje moertje doorheen. Met inbus boutje en tangetje op moertje zit dat ook zo ge(de)monteerd.

Back