Big Scale 'Airwolf' Helicopter DEEL 2

• Topicstarter Topicstarter JD music
  • Startdatum Startdatum
J

JD music

Guest
Beste Modelbouw liefhebbers

Aangezien er hééééééél wat Off Topic is gepraat in mijn vorige 'Big Scale Airwolf' topic (3-meter helicopters) van enkele dagen geleden, stel ik de vraag opnieuw. Blijf deze keer On Topic aub! :roll: Ik zou echt professionele hulp en info kunnen gebruiken. 8)

Waarom Airwolf? Gewoon een mooi model! :wink: Maar misschien niet zo handig voor wat ik er wil mee doen.

De bedoeling zou zijn om de helicopter uit te rusten met een camera om foto's te maken en surveillance op hoge gebouwen en torens te doen. Ze moeten kunnen worden uitgerust met een of twee turbines!

Misschien nog een bijkomend vraagje: Als iemand weet heeft van een EC135 van meer dan 2 meter please tell me! De EC 120 bestaat en is ongeveer 2.37 meter lang!

En voor degenen die het niet zouden weten...Ja, ik kan vliegen! :roll:

Dank U! 8) :wink:
JD

Hallo JD,

In principe had Peter jou in de vorige tread al een goede hint gegeven (die foto met die 3m airwolf, ring a bell?). Om je nog wat meer op weg te helpen: hierbij het webadres van XXL-helicopter in Duitsland: http://www.xxl-modelhelicopter.com/

Momenteel bouwen ze een nieuwe site, maar het telefoonnummer kun je er al vinden. :roll:

Veel succes.

Francis zei:
Hallo JD,

In principe had Peter jou in de vorige tread al een goede hint gegeven (die foto met die 3m airwolf, ring a bell?). Om je nog wat meer op weg te helpen: hierbij het webadres van XXL-helicopter in Duitsland: http://www.xxl-modelhelicopter.com/

Momenteel bouwen ze een nieuwe site, maar het telefoonnummer kun je er al vinden. :roll:

Veel succes.

Dag Francis
Bedankt voor de info. Ik ben wat onvolledig geweest denk ik. Ik ken ondertussen oa XXL, Scalecopter, Vario, Len Mount. Maar misschien zijn er andere...
Sorry!
JD :oops:

Fred Koenen schijnt die te bouwen en te leveren, ik heb geen contact gegevens van hem maar hij zou je denk ik wel kunnen helpen.

Francis zei:
Picollopup, da's een goeie, heb ik over het hoofd gezien. :oops: Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Bedankt.

Aan allen heel hartelijk bedankt! :) Maar ook een speciale dank aan piccolopup om mij te doen inzien dat het niet altijd goed loopt. Maar ondanks alle tegenslagen en een enorme inzet van de nieuwe eigenaar: HeliMan doet toch een prachthelicopter doet vliegen. Proficiat! 8)

Als jullie nog meer info hebben laat het niet na hiebij te schrijven. :wink:

JD :wink:

Rhelie zei:
Fred Koenen schijnt die te bouwen en te leveren, ik heb geen contact gegevens van hem maar hij zou je denk ik wel kunnen helpen.

Dank Laurens en Rhelie :wink:

Zouden jullie (of iemand anders) echt niet aan gegevens kunnen komen? Een EC135 is eigenlijk echt mijn natte droom (de EC120 Colibri is ook meer dan ok hoor) Maar ik wist niet dat er een EC135 van dat caliber wordt gemaakt. :o 8O

Please Make My Day! Adresje, linkje wat dan ook... :?:

Dank!

JD

Wilmar zei:
In de ROTOR van augustus gevonden:
een mooie Eurocopter EC145 www.modellhubschrauber.ch

Het is dan wel geen EC135 maar ook niet verkeerd.

Neen niet mis, maar veeel te klein...Het moet een degelijke camera kunnen dragen. ik weet dat er ook typisch camera toestellen op de markt zijn, maar dat zoek ik niet. Als er dan eens geen camera aan hangt, wil ik ook eens gewoon kunnen vliegen.
JD

Fred Koenen is toch niet bepaald een onbekende persoon in modelheliland :P
In de tijd dat ik wedstrijden vloog kon je moeilijk om hem heen en was hij op alle wedstrijden en meetings aanwezig. Hij heeft ook een tijdje F3C wedstrijden gevlogen.
Op de meeting in Utrecht hoorde ik dat hij de turbinetrainer die daar vloog heeft gebouwd, eerder bouwde hij al grote schaalhelies die hij voorvloog op schaalevenementen.

Kijk ook eens bij Flycam in Lexmond. Daar hebben ze al jaren ervaring met heli's en camera's erop. Ze hebben er zelfs speciale heli's voor ontwikkeld. Of die te koop zijn en wat die zouden moeten kosten weet ik niet maar je kan er altijd info over vragen.
HIER vindt je de site van Flycam.

Hoi,

Ben blij dat na het noemen van www.scale-heli.at er naar mijn topic over deze "kunstenaar" verwezen werd. Niet aan beginnen.
Ik heb zelf een XXL-mechaniek gekocht wat binnenkort op de deurmat moet vallen. Helaas is de web-site van deze jongens off-line.
Zodra ik dat spul binnen heb een verslag ervan.

Nog even wat foto's van de 3-meter Airwolf, die ook van XXL is....enorm mooi model.

airwolf_01.jpg

airwolf_02.jpg

airwolf_20_opt.jpg

airwolf_21_opt.jpg

airwolf_22_opt.jpg

Grtz Heliman (Peter)

Hello Guys

Dat is wat ik wil. Ziet er zeer mooi uit! 8)

Ondertussen heb ik ook reeds contact gehad met Klaus Weise van XXL. Ik denk dat ik er maar eens naartoe zal gaan!

Oh ja BTW:
Hij heeft mij beloofd dat zijn site weer online zal zijn op 01.10.2005
Ik ben razend benieuwd... :D

Thanks!
JD :wink:

Beste,

Aangezien ik ook bezig ben aan een Airwolf, wel niet zo groot als jullie, zou ik graag wat meer info willen vragen aangaande de plaats van de lichtjes die er op het model dienen te komen.

meer bepaald waar ze moeten staan en welke werking ze hebben, Indien er iemand is die me daarmee verder kan helpen alvast bedankt.

Back