big scale f16

hoi gerald,

de bouwuren zullen wel aan gaan leunen denk ik ruw geschat trss de 500 a 1000uren

daarom geef ik mij zeker 2 jaar de tijd.

gtjs
wim

In een van de laatste model airplane news editie's stond een heel artikel over dit model.
Mits goed gebouwd, niet van echt te onderscheiden.

Komt het schaal onderstel en cockpit interieur er ook in?

En..wat voor motor heb je op het oog?

Heel veel succes en pleier met de bouw, ik zal het volgen

Grt
Guido

het hulpje uitgeknipt om zo de perfecte plaats en vorm voor het afzagen van de vaste speedbrakes achteraan

guido,
idd komt er alles schaal op wil nog een stapje verder gaan met iets maar later meer hierover.
voor motor zal het een 25kilo stuwdruk motor worden

gtjs
wim

afgeschreven waar en welke vorm de vaste speedbrake moet worden afgezaagd, vooraleer deze af te zagen moet ik eerst een houten mal maken zodat de beweegbare speedbrake juist op zijn plaats word gezet

Zucht, wat een lekker ding zeg Wim, wat denk je dat het totaalplaatje is van deze kist?

mvg, Samuel.

en toch elke dag proberen een half uurke te bouwen:-)

vandaag wat plankjes meegebracht en de romp afgeschreven voor een mal te maken zodat als de vaste speedbrake word afgezaagd , dat we de beweegbare speedbrake exact op dezelfde plaats en in dezelfde lijn word gemonteerd.

nu eventjes naar bvm een mailtje sturen voor twee soorten speciale lijm te bestellen

gtjs
wim

de verloren mal gepast , aan deze zijde perfect de andere een beetje aanpassen , nu kan ik de uiteindelijk mal maken alsook de speedbrake afzagen

hier dan al aangegeven wat eruitmoet gefreesd worden uit de romp ,

gtjs
wim

vandaag met de dremel de gaten in de romp gemaakt , het fijne werk is voor de volgende keer met de kleine vijltjes

haha een paar avondjes gevijld en dan is er toch een mooi resultaat, alhoewel ik nog niet helemaal teverden ben , er moet hier en daar nog een beetje gevijld worden,

toch nog zeer voorzichtig geweest en is er een dun klein dingske gebroken :-(

nog wat verluchtingsgaten afgetekend en 1 uitgevijld

de mal gemaakt voor 1 zijde althans , nu kan de speedbrake worden afgezaagd

nog wat verluchtingsgaten afgetekend en 1 uitgevijld

Hey Wim, ik ken dat, lekker vijlen met sleutelvijltjes, precies werkje...;)

Lekker bezig zo,
Grtz.

PA300020.jpg

hoi gerald,

ik denk dat het bij mij iets gemakelijker is omdat ik een iets grotere gaten heb , en toch moet ik nog wreed oppassen want het is een fijn werkje :-)

gtjs
wim

vandaag nog wat gedaan

eerst de 2de mal gemaakt

dan de vaste speedbrake afgefreesd

de opengaande speedbrake gepast

gtjs
wim

hoi wim,

Ga je nog altijd de booster 160 erin plaatsen?Op hun site zeggen ze, dat je motoren moet gebruiken vanaf 16 kilo. Maar ik neem aan, dat je hem dan zo licht mogelijk moet houden. Wat ik begrijp, ga jij zoveel mogelijk schaal details aanbrengen. Over het algemeen brengt dit alleen maar meer gewicht met zich mee. Ga je dan nog wel genoeg hebben aan 16 kilo stuwdruk. Zeker ook meegeteld dat de uitlaat buis rond, wel 1 meter of langer is (dus ook nog verlies in stuwdruk). En geen idee, of je ook van gras wilt opstijgen? Want dan ga ik twijfelen of je wel genoeg hebt aan 16 kilo.

groetjes Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi paul,

ben jij de paul van weerd?

er gaat zeker geen 160 in worden gestoken maar een amt olympos deze heeft 25 kilo stuwdruk .hij word idd zo licht mogelijk gehouden maar de schaal opties wil ik er kost wat kost op , dat maakt hem zo real he:-)

gtjs
wim

Wim,

Mooie plaatjes zo voor doorgaan met posten en maak er wat mooi's van.

Wat heb je allemaal als documentatie of ga je ervan uit dat de kit goed is.

Ton

Back